Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Flugfiska i Västeråstrakten

Featured Replies

Publicerat

Hej,

En skåning på familjeträff i Västerås i början på JULI vill "får"vika en dag för sig själv, och då blir det förstås FLUGFISKE.

Är ute efter en mera naturnära upplevelse än vad vår platta landskap eller klassiska P&T erbjuder.

Jag vore mycket tacksam för tips om flugfiske i strömmande vatten men öringbestånd elle utsatt Rb son har fått tid att lära sig simma.

Tack på förhand för alla goda tips. jag har bara EN DAG på mig och får inte fylla bilen men fiskeprylar...

Tight lines!

Felini

Publicerat
Hej,

En skåning på familjeträff i Västerås i början på JULI vill "får"vika en dag för sig själv, och då blir det förstås FLUGFISKE.

Är ute efter en mera naturnära upplevelse än vad vår platta landskap eller klassiska P&T erbjuder.

Jag vore mycket tacksam för tips om flugfiske i strömmande vatten men öringbestånd elle utsatt Rb son har fått tid att lära sig simma.

Tack på förhand för alla goda tips. jag har bara EN DAG på mig och får inte fylla bilen men fiskeprylar...

Tight lines!

Då är det Hedströmmen norr om Köping som gäller. Finns bra trådar på forumet, antingen Bernshammar eller Malingsbo.

Publicerat

I brist på strömmande vatten här i krokarna så blir Hedströmmen mitt svar också, fin skogså med Öring visserligen inplanterad.

Finns som Christian säger två alternativ på Hedströmmen, antingen i Bernshammar norr om Köping eller i Malingsbo-Kloten området.

Båda ställerna brukar vara välbesökta så försök kom iväg nån dag mitt i veckan, och hoppas på lite mindre folk.

Annars har du ju Svartån i centrala Västerås med regnbåge, inget naturskönt fiske direkt...

Sen blir de svårare med strömmade vatten, finns ett par mindre åar/bäckar i Malingsbo-Kloten områrdet med naturlig Öring, dock oftast små exemplar. Om du söker här Edge´n ska du se att du hittar en del skrivet om dem.

SpecimenJägare & StorGäddeJagande Västeråsare

Publicerat

måste rätta kimmen lite. Under juli är det inte mycket folk alls som fiskar i hedströmmen i bernshammar, då finns det knappt vatten. Baggå kan funka däremot.

Publicerat
måste rätta kimmen lite. Under juli är det inte mycket folk alls som fiskar i hedströmmen i bernshammar, då finns det knappt vatten. Baggå kan funka däremot.

Var ju mest Baggå jag syfta på fast jag skrev både ställena, jaja.. :rolleyes:

Vilket fall som helst, Glöm inte muddlers

Redigerad med Kimmen

SpecimenJägare & StorGäddeJagande Västeråsare

Publicerat
  • Författare

Hej,

Tack för alla era tips. Har besökt en gång Bernshammar för några år sen och bara en eftemiddag. V

Råder brist på vatten denna regniga och kalla "sommar"? Jag hoppas på bättre fiskeförutsättningar som en slags kompensation för utebliven sommar.

Vore tacksam för lite mer info om BAGGÅ, snälla...

MVH, F¤

Felini

Publicerat

Väldigt frestande o tipsa någon som stoltserar med en slaktarbild när man själv sätter tillbaks allt. NOT

Tyvärr så blir det