Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Oceanien

1. Started by Olofsson,

Hoy! Efter en fyra veckors trip i februari 2019 kommer här en kort rapport om resan. Det var tjugo år sedan vi var på norra delen av sydön och mycket hade förändrats. Framför allt fisketrycket! Det var förvisso högsäsong, men var man än tog sig ut var det folk som fiskat före. Vissa dagar var det helt jävla hopplöst att hitta hyfsat ostört vatten. Helifisket har exploderat (precis som hemma) och det dyker upp folk på de mest avlägsna platserna. Nog lyckades vi hitta bra fiske ibland ändå, men vi fick slita för det. Vi hade guide några dagar och det börjar bli svårare även för dom att leverera bra fiske till kunderna menade han. Guldåren med svinrika amerika…

• 0 replies
    • 1.3k views
  2. Started by nova63,

Hejsan är det någon som sitter på lite info om nord ön. Kanske några älvar man inte får missa.

• Like
    • 6 replies
    • 1.9k views
  3. https://fishandgame.org.nz/threat-to-trout/ Vad har ni för tankar kring det här?

• Haha
      • Like
    • 10 replies
    • 3.4k views
  4. Started by herrhellman,

Alla tänkbara tips och erfarenheter i området. Long tail tuna, mac tuna, Juvenile black marlin, golden trevally, mackerel mfl är vanliga. Säsong: november-april

• Like
    • 30 replies
    • 23.2k views
  5. Started by herrhellman,

Då jag nu bor i området så kommer jag skriva lite rapporter här. Om det är någon som är ute och reser och behöver lite tips eller fiskekompis så är det bara att skriva här. Arter hittils: GT, whiting, multe, flathead, golden trevally, bream, toad fish, happy moments, diamond fish, tailor, estuary cod, dart, school mackerel, spanish mackerel, bonito, mac tuna, longtail tuna, big eye trevally Arter i sikte: tarpon, queenfish, jewfish, cale cale trevally,

• Like
    • 31 replies
    • 22.3k views
  6. Started by Hellymannen,

Någon som fiskat på Rangiroa och i så fall var?

• 0 replies
    • 13.5k views
  7. Started by Rundén,

På min resa runt Australien så har jag kommit till Margaret River ca 2,5h söder om Perth i västra Australien. Min plan är att så småningom bege mig till Exmouth och fiska på flatsen. Tyvärr för min del så är börsen i tunnaste laget så jag klipper vinbuskar runt om i M-R regionen för att finansera min fortsatta resa. Till min stora stora glädje så är min förman en fiskarbroder, fast med spinnspö. Han besitter en hel del kunskap om olika destinationer i området. Han har markerat några på en karta så jag tänkte dela den här för alla som är intresserade. Jag har "bara" besköt 3 platser än så länge och har fått några små breams. Alla på klass 5:an och själva huggen är kraft…

• 2 replies
    • 16.3k views
  8. Started by oscar.s,

Någon som har tips om fiske runt Melbourne samt upp till Sidney? Vi ska dit i tre veckor i november.

• 4 replies
    • 14.7k views
  9. Started by Lilja_Norway,

Skall till NZ för att besöka några vänner med familjen över jul och nyår. Men det kommer säkert bjuda sig en del möjligheter för fiske med. Någon som kan ge tips och råd? Vi kommer landa i Auckland och åka vidare ned till sydspetsen på sydön. Vi kommer följa östkusten ned. Några fina platser på vägen? Vad skall man tänka på när man tar med utrustning? Hörde något om att all utrustning måste desinfiseras innan man får ta in det i New Zealand. Stämmer det? Vi tänkte hyra husbil för att kunna förflytta oss enkelt. Någon som har förslag på firmor som hyr ut till ok pris? Regler för körkort på husbil? Skulle idiellt sätt hyrt en i Auckland och lämnat den på sydön. Alla t…

• 8 replies
    • 15.8k views
  10. Started by herrhellman,

En tråd om området där alla kan dela med sig av eventuella erfarenheter, info mm

• 4 replies
    • 15.1k views
  11. Started by herrhellman,

En tråd om området där alla kan dela eventuella erfarenheter, info mm

Recently Browsing 0

• No registered users viewing this page.

Account

Navigation

Search

Search

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.