Hoppa till innehåll

Edge nationella Shootouts


Recommended Posts

  • Svar 87
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

OK, jag har gjort en serie om fem kast idag, det var ganska vindstilla, lite vind snett framifrån men inget som störde nämnvärt. Jag redovisar inte resultatet här eftersom jag vill att ni PM:ar mig era resultat. Ville bara påminna om att tävlingens 5 kast kan göras när som helst. Se nu till att använda riktigt måttband när ni mäter, dra upp en linje att stå bakom och mät vinkelrätt ut ftån måttbandet till tussen :)

Vänligen

Staffan

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jaha då har man gjort sina fem tävlingskast och PM Staffan om det.

Jag och Joakim träningskastade lite nu i eftermiddag och duggregnet hade upphört och mina kast blev för min del långa, hade t.o.m tangering av PB.

Då bestämde jag mig för att nu tar jag mina fem kast och då gick det ju inte lika bra :angry: .

Fick inget riktigt långt kast men hade i alla fall en jämn serie. Bara att inse man är inte bättre än så nu :mellow: Men med mera träning så kan man säkert öka någon meter till. Är det inte så att resan dit är det egentliga målet :P

Ha det gott!

VH Roger.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var ute o testade första gången .Har inte hållit på med distance kast.

Blåsten var lite besvärligt

Lina Airflo Forty Plus klass 5

Spö Orvis Zerogravity klass 5

Resultat

1 30,65

2 31,30

3 32,20

4 29,50

5 30,40

Så kanske köpa en nu lina .Rätt sliten som jag har nu

Undrar vilka linor använder dom som kommer långt med kasten

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var ute o testade första gången .Har inte hållit på med distance kast.

Blåsten var lite besvärligt

Lina Airflo Forty Plus klass 5

Spö Orvis Zerogravity klass 5

Resultat

1 30,65

2 31,30

3 32,20

4 29,50

5 30,40

Så kanske köpa en nu lina .Rätt sliten som jag har nu

Undrar vilka linor använder dom som kommer långt med kasten

Jämn serie. Riktigt bra också.

De flesta som kastar långt kör med SA ED eller Snowbee XS troligtvis.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jaha då har man gjort sina fem tävlingskast och PM Staffan om det.

Jag och Joakim träningskastade lite nu i eftermiddag och duggregnet hade upphört och mina kast blev för min del långa, hade t.o.m tangering av PB.

Då bestämde jag mig för att nu tar jag mina fem kast och då gick det ju inte lika bra :angry: .

Fick inget riktigt långt kast men hade i alla fall en jämn serie. Bara att inse man är inte bättre än så nu :mellow: Men med mera träning så kan man säkert öka någon meter till. Är det inte så att resan dit är det egentliga målet :P

Ha det gott!

VH Roger.

Det är skillnad att bara kasta och att tävla ;) Egentligen är det enklare att kasta på tid och välja det längsta kastet. Vi ska inte ändra nu men att göra fem bra kast på raken är inte lätt.

vh

staffan

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej Staffan!

Då har jag lämnat in mina resultat till tävlingen! :)

Väderförhållandena var bra och ganska vindstilla så jag passade på att notera lite kastlängder också. Siffrorna är rättvisa för bättre än så här är jag inte just nu och eftersom jag har lite bekymmer med underarmen så lär det inte bli några nya PB de närmaste dagarna. (Men utan lite lugn kastträning kan man ju bara inte leva med!) :D

Det är roligt att få vara med en sådan här tävling och hoppas det blir flera i framtiden. :)

Tack Staffan!

Thight lines allesammans!

MVH//Eki

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var ute o testade första gången .Har inte hållit på med distance kast.

Blåsten var lite besvärligt

Lina Airflo Forty Plus klass 5

Spö Orvis Zerogravity klass 5

Resultat

1 30,65

2 31,30

3 32,20

4 29,50

5 30,40

Så kanske köpa en nu lina .Rätt sliten som jag har nu

Undrar vilka linor använder dom som kommer långt med kasten

Tackar Meritaimen, jag lägger dina resultat till handlingarna :)

Vh

Staffan

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

OK, det blir ju den första för i sommar så det ska bli kul! Vi gör så här, regler som vanligt och klass fem denna gång eftersom man tävlar med femmor i Norge också. Vill landslaget ställa upp med de resultat de får där kan de få göra det men jag kan inte riktigt reglerna. Det är nog på tid medan vi kör fem kast och drar bort det bästa och det sämsta och beräknar sedan medlet på de tre i mitten samt mäter det längsta kastet. Ganska bra mätresultat tycker jag. Kolla ovan om ni är osäkra.

Jag sätter söndagen den 22 augusti klockan 21:00 som deadline för inrapportering, då hinner jag sammanställa också :-)

Ut och öva med er och meddela gärna här om ni kommer att ställa upp. Kul kul kul! Vi kan kalla det det inofficiella edge VM:et ;)

Vh

Staffan

Ok.. nu har jag rapporterat in mina kast till inofficiella edge VM:et ;).

Kastade med MSX Emerald 890-4 och en SA MED 5:a (den gröna). Vinden var ganska stark men det är den ju alltid här så det spelar ingen roll om man väntar till en annan dag för då blåser det oftast ännu mer ;).

//Magnus

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Blev så jäkla frustrerad :P Satte ett par uppvärmningskast varav ett gick riktigt bra!

Sen på di fem. Gick hyfsat ändå. Sen fortsatte jag att leka och ändrade en liten detalj på greppet bara så satt medel på 3 meter längre när jag testade en ny serie :P

Märkte jag är lite klen i handleden för vad jag vill uppnå.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Skickar in mina och Stefans resultat ikväll.

Vi körde ett gött pass på gräsmattan idag. Då vi för en gångs skull fick kasta i fint väder så bestämde vi oss för att göra våra 5 kast. Ska bli intressant att se hur långt det räcker. Konkurrensen på Edge verkar vara stenhård.

Utrustningen vi använde var TCX 691 och Rio Gold tournament #5.

mvh

Fredrik

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...