Hoppa till innehåll

Fyrväpplingen-tråden


Recommended Posts

Beställde för egen del lite Boobie´s igår, kunde inte motstå att köpa ett par som ev skall provas ihop med sjunklinan på lördag om jag kommer iväg till väpplingen!

Beställde eftersom det var det enda som funkade i söndags i en annan pöl vi fiskade i, måste ju prova iaf om bågarna inte vakar och tar torrt!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Inte omöjligt att jag tar ett par timmar vid Sandasjön på lördag. Det får väl bli med sjunklinehelvetet men jag vill också testa mig nya Rio Gold (ska undvika att slita den på gräs första året). Troligen har jag glömt jag nåt jag måste göra så jag brasklappar men annars skulle det vara fint att åka ut.

Hur som helst vill jag åka ut till fem så att jag fritt kan välja plats att fiska på.

Vi hörs!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Verkar ju vara ett gäng som har lite koll... :) skaffat mig allt och lite till som behövs för ett lyckat bågfiske men kammar hem noll varje gång... Fånga en mört på en streamer i örsjön här i veckan och det är nog så nära jag kommit... Men fan ta den som ger sig! Nån som vill ha sällskap ute på det blå.. jag menar bruna vattnet?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Verkar ju vara ett gäng som har lite koll... :) skaffat mig allt och lite till som behövs för ett lyckat bågfiske men kammar hem noll varje gång... Fånga en mört på en streamer i örsjön här i veckan och det är nog så nära jag kommit... Men fan ta den som ger sig! Nån som vill ha sällskap ute på det blå.. jag menar bruna vattnet?

Gjärna. :)

Men jag väntar nån vecka till innan jag fiskar båge igen.

För tidigt för roligt fiske nu.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Danoij> Tvekar om lördag i fyrväpplingen, som det ser ut just nu väntas en del regn och runt 8 grader varmt hela dagen, f-n då får man ro omkring hela dagen alt klä sig varmt om det överhuvudtaget ska bli tal om fiske, hör av mig mera närmare, avvaktar väderrapport imorn!

Keester> Håller med dig om att vänta någon vecka då ytfisket inte ännu tagit fart, det verkar inte så iaf och kallgrader i helgen lär knappast få upp dem, har bil i 2 veckor från den 20:e maj och är ledig någon dag i början på juni, då lär det nog bli lite fiske igen, fick iaf mina "boobies idag med posten, ett par vita, oranga och någon blandfärg, köpte 6 flugor som skall testas ihop med sjunklinan om dom inte tar torrt/vakar så mycket nästa gång jag tar mig ut!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Danoij> Tvekar om lördag i fyrväpplingen, som det ser ut just nu väntas en del regn och runt 8 grader varmt hela dagen, f-n då får man ro omkring hela dagen alt klä sig varmt om det överhuvudtaget ska bli tal om fiske, hör av mig mera närmare, avvaktar väderrapport imorn!

Keester> Håller med dig om att vänta någon vecka då ytfisket inte ännu tagit fart, det verkar inte så iaf och kallgrader i helgen lär knappast få upp dem, har bil i 2 veckor från den 20:e maj och är ledig någon dag i början på juni, då lär det nog bli lite fiske igen, fick iaf mina "boobies idag med posten, ett par vita, oranga och någon blandfärg, köpte 6 flugor som skall testas ihop med sjunklinan om dom inte tar torrt/vakar så mycket nästa gång jag tar mig ut!

Du har inte möjlighet att hänga med till Sälen, Kristi himmelfärdshelgen?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kingen: Vi kommer att dra dit oavsett regn och kallt väder (kollar man smhi.se nu så ser det ganska okej ut ändå tycker jag). Mest beror detta på att jag och en av polarna har lite svårt att hitta tid för fisket och när man iaf får chansen så vill man iaf prova. Skulle det vara fördjävligt så drar vi väl hem antar jag.. Kommer vara där runt 8 antar jag..

Lite OT men jag tänkte jag skulle prova Örsjön den 2:a juni om det är någon som är sugen på att joina..

Polle: Kan tyvärr inte tipsa om gäddvatten i området...

Redigerad med Danoij
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

För mig så är det bara regnbåge som fiskas i området men jag vet att några i tråden fiskar havsöring längs kusten. För min del blir det alldelles för få fisketillfällen så när jag får dem så blir det Väpplingen eller Örsjön efter regnbåge.

Skulle jag kunna fiska mer så skule jag nog försöka mig på gäddfisket också..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kingen: Vi kommer att dra dit oavsett regn och kallt väder (kollar man smhi.se nu så ser det ganska okej ut ändå tycker jag). Mest beror detta på att jag och en av polarna har lite svårt att hitta tid för fisket och när man iaf får chansen så vill man iaf prova. Skulle det vara fördjävligt så drar vi väl hem antar jag.. Kommer vara där runt 8 antar jag..

Tjena!

Tittade precis på vädret på yr.no och det verkar lite bättre än vad de visade igår = positivt

Små regnmängder och möjlighet till hyggligt väder, mailade till väpplingen då jag på något sätt i mitt förra mail missat vilken sjö jag ville boka båt till, får svar under dagen, borde inte vara några problem (hoppas jag)

Återkommer senare idag hur jag gör, har ingen bil så hoppas ni kan hämta upp mig?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Önskar er skitfiske under morgondagen! :)

Tack Marcus, rapport kommer imorgon kväll, tar med mig kameran utifall att någon av oss tar något större ^_^

Sjunklinan är fixad, nytt tafsmaterial sitter på för att prova med lite Booby´s om det inte vakar/hugger på torrt, men målet för dagen är ändå att kasta på lite vak och hoppas lura någon båge till att ta min myggimitation alt klinkis!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bryt ett ben, skit på er, nej, nu blev det visst fel... :blush:;) Lycka till, hoppas att de hugger på torrt! Jag åker till Sanda tidigt i morgon bitti, eventuellt dyker lagrace upp. Det blir bara några timmar men jag ser fram emot det. Sjunklinan är nedpackad och ett litet gäng boobies bands i går. Jag vågar inte gå emot gnagarnas (D & D) trend med de flugorna. Hoppas också på lite mer vak än sist och jag ser fram emot att testa min nya Rio Gold.

Rapport kommer i Sandasjöntråden.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...