Jump to content
Sign in to follow this  
tårta

TFO BVK

Recommended Posts

Funderar på om någon hunnit prova 9an? Sugen på ytterligare ett gäddspö.....

;)

Någon som vet hur aktionen är på 6:an? Finns det något spö att jämföra med! Tänkt att ha som havsöringspö.

Har inte kustfiskat med min 6:a men den kommer att bli bra till HÖ-fisket!! Kommer nog att använda det lika gärna som mitt Sage TCR..

;)

Har bara provat min nya 10:a med Tropiklina, iaf stor skillnad mot min gamla lite tyngre 10:a, inte trött i kroppen efter 2 timmars

kastande i regnbågssjön!

8:an har jag använt både till HÖ och Gäddfiske och är helnöjd!

;)

9an är lätt men väldigt kraftfull 9an och 10an har en lite mera "saltvattens" action tycker jag än dom andra spöna i serien ganska stor skillnad mellan 8an och 9an

Tack för inputen boys! Låter definitivt som något värt att testa. :)

Har fiskat hela säsongen nu med min 6:a och är fortfarande helnöjd.

En sak bara: spöet har en förmåga att inte sitta ihop så bra. Jag får trycka ihop delarna lite då och då.

Jag har även drillat fisk med toppdelen hängande ute på linan. Nån annan som har likande erfarenheter?

För övrigt, över 150 poster om ett spö. konstigt att ingen tidning kört ett test av det än.

I chasing Silver NR4 2010 var det med i ett spötest,det kanske kan ge dig lite iallafall.om du inte har tidningen går den nog att beställa.

www.burfish.com

BVK-klingor och färdiga spön.

Klingor under "new for 2011"

Har beställt 2 ggr där , skittrevlig snubbe.

Tar ca 10 dagar att få hem det.

Prisex.klinga 9 fot #5 BVK , 1200 bugaleros inklusive frakt o tullavgift.

Mailade TFO ang garantier för spön köpta i USA , inga problem , bara att höra av sig skrev dom till svar.

Kan inte säga om det finns några större pengar att spara på detta men ett bra alternativ iaf.

1200 bugaleros inklusive frakt o tullavgift.???????

enl tullverkets hemsida får man ta in upp till 1400kr utan tull&moms, är detta något nytt?

http://www.tullverke...9280005754.html

http://www.tullverke...0188000776.html

Edit.

Såg nu att jag inte har läst ordentligt, MOMS tillkommer alltid, men det är tullfritt upp till 1400kr

Edited by Knota

jävelen vilken combo jag precis tagit fram för årets makrill/havsöringsfike (passar mig alltså)

BVK 790 plus en coastel #7, det säger bara pang, enda begränsningen är väl jag själv men om man tycker att 5an levererar ja då är fanimej 7an rysande grym, så ni som fiskar, detta är ett grymt tips.

det löjligaste är att 7an känns inte som en 7, så lätt så man blir förvånad men vilken kraft.....

Mysigt, precis vad jag tänkt byta till om ngn månad :D

Frågan är bara om det är en 6.a eller 7:a man skall ha, men ersätter från sierra hm3 och har en Sameo Classic #6 så det blir not en #7.

Man kanske blir en kastgud på köpet :lol: :lol: :lol:

Asså sjuan är så lätt så det känns som en standard 5 om man jämnför med andra fabrikat( inga namn)

Dock så är kraften fasiken, yippieeee, coastel #7 är ju på 17 gram och det verkligen rasslar till i ringarna när man trycker på.

Jag var själv inne på en 6:a men nu i efterhand känns det rätt med en sjua, knappt någon skillnad i vikt dock i kraft!

För övrigt, nu säljer dom spö och tub ihop, såg att priserna gått upp till ca 2800 så jag undrade lite, fick då reda på att spöna kommer i originaltub, ett stort plus

Det beror väl på vad man jämnför med, personligen tycker jag det är ok

Tuben kostar ju 400 med frakt så tar man bort detta så ligger man ju på det pris dom hade innan kampanjen.

Asså sjuan är så lätt så det känns som en standard 5 om man jämnför med andra fabrikat( inga namn)

Dock så är kraften fasiken, yippieeee, coastel #7 är ju på 17 gram och det verkligen rasslar till i ringarna när man trycker på.

Jag var själv inne på en 6:a men nu i efterhand känns det rätt med en sjua, knappt någon skillnad i vikt dock i kraft!

För övrigt, nu säljer dom spö och tub ihop, såg att priserna gått upp till ca 2800 så jag undrade lite, fick då reda på att spöna kommer i originaltub, ett stort plus

Plötsligt känns det inte som ett billigt spö längre..

Kanske Mistpool säljer utan tub? Lägre pris och fraktfritt dessutom ;)http://mistpool.com/product_info.php?products_id=1220