Hoppa till innehåll

Finns det något bättre än Stream gäddor?!


linusslindkvist

Recommended Posts

En å med klart vatten som är i stort sett helt orörd från andra fiskare! Vilket gör att beståndet med små gäddor runt 1-3 kilo finns i mängder! Vi kör med små jerkbaits som heter Tiny buster och gäddorna verkar vara helt galna i dom små rackarna!

Kolla filmen och ge gärna förslag på framför allt vad jag ska göra bättre men också saker som ni tyckte var bra! det är ju alltid kul när folk ger bra saker också :D

Här är länken !! Tack!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sorry allihopa !! Kom p堡tt detta 䲠en flugfiske sajt !! o jag vet inte hur jag kan ta bort den!! :(

Ah, lat den vara. Men klart du ska kora fluga dar, lattare att kroka av ocksa. Superskon film!

Lite mindre boegsnack kanske vore bra om du ska lagga ut filmerna offentligt ocksa... ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vad jag tycker kan nog sammafattas av ett citat från filmen "bögigt, men ändå skönt" haha

och inte behöver ni "gäddflugspön" till det lilla vattnet med behändiga gäddor: ta ditt eller låna någons regnbågsspö och sätt igång, garanterat roligare än era bögiga spinnspön

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vad jag tycker kan nog sammafattas av ett citat från filmen "bögigt, men ändå skönt" haha

och inte behöver ni "gäddflugspön" till det lilla vattnet med behändiga gäddor: ta ditt eller låna någons regnbågsspö och sätt igång, garanterat roligare än era bögiga spinnspön

haha jag får väl ta o göra det :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Era vobblers var ju ganska små så en 10cm flashfluga gör alldeles säkert susen och är lätta att kasta dessutom. De tog ju även ytligt så ni kommer säkert ha ett fantastiskt popperfiske där dessutom. Ha det skoj med gäddorna och lägg gärna upp lite film när ni tar dem på popper/slider/skater!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Era vobblers var ju ganska små så en 10cm flashfluga gör alldeles säkert susen och är lätta att kasta dessutom. De tog ju även ytligt så ni kommer säkert ha ett fantastiskt popperfiske där dessutom. Ha det skoj med gäddorna och lägg gärna upp lite film när ni tar dem på popper/slider/skater!!

Men vad ska jag ha som tafs ?? jag kan ju inte köra med en normal nylon flugtafs !

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

pro leader, floucarbon mm. Finns många olika. Gå in på flugor.se så har de både grymma flugor och tafsar.

okej ;) men jag har en popper (en ganska stor och grön) som kanske skulle fungera ? men jag tänkte dra ut idag o då kanske det fungerar att jag tar en halvmeter lina från mitt jerkspö? det är en tjock gul spunnen lina som tar upp till 30 kilo. eller är deras tänder så extremt vassa så det inte skulle gå?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

okej ;) men jag har en popper (en ganska stor och grön) som kanske skulle fungera ? men jag tänkte dra ut idag o då kanske det fungerar att jag tar en halvmeter lina från mitt jerkspö? det är en tjock gul spunnen lina som tar upp till 30 kilo. eller är deras tänder så extremt vassa så det inte skulle gå?

Allt spunnet/spiderwire mm skulle jag avråda. Ska du ha nylon måste du ha typ 1,5-2mm

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ta en gammal taperad flugtafs och kapa den så att du har ca 1meter av den tjocka delen kvar, då är den ca 0.50 eller så. Till popper kan det funka att använda endast detta utan wire, då "slukningarna" är färre vid ytfiske. Annars kan du knyta fast en vanlig gäddtafs (som Martin föreslår) som du använder vid spinnfisket på din kapade flugtafs. Det kan bli lite klumpigt men det går bra, det viktigaste är ju att du kommer ut och kan prova dig fram. När du fastnat totalt av detta explosiva fisket kan du experimentera med olika wire-varianter för gäddflugfiske, men just i detta nu kan du skita i finliret och bara ha kul!

Redigerad med rensvind
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ta en gammal taperad flugtafs och kapa den så att du har ca 1meter av den tjocka delen kvar, då är den ca 0.50 eller så. Till popper kan det funka att använda endast detta utan wire, då "slukningarna" är färre vid ytfiske. Annars kan du knyta fast en vanlig gäddtafs (som Martin föreslår) som du använder vid spinnfisket på din kapade flugtafs. Det kan bli lite klumpigt men det går bra, det viktigaste är ju att du kommer ut och kan prova dig fram. När du fastnat totalt av detta explosiva fisket kan du experimentera med olika wire-varianter för gäddflugfiske, men just i detta nu kan du skita i finliret och bara ha kul!

Okej :) jo jag tycker Flugfiske e så jävla kul !! men jag har inte tänkte på att fiska gädda med det ;)!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...