Hoppa till innehåll

Gäddflugfiske träff, Västerås med omnejd.


kenta_85

Recommended Posts

Hejsan

 

Det närmar sig islossning i alldeles perfekt tempo, läs rasande tempo. Man hör om om folk som gått igenom, folk som rapporterar om att det börjar smyga upp lite öppet vatten på sina håll men inte minst vad man kan se själv, Ingen is mår bra i vädret som det är nu och det känns som det väldigt snart är dags för det oerhört efterlängtade vårfisket.

 

Inför året har jag kanske inte lagt jerk grejorna på hyllan men deras plats på tronen har istället byts mot ett big daddy klass 9 och lådor fyllda av "dammvippor", jag har även införskaffat mig en flytring som så sent som förra helgen hade sin premiärtur.

 

Jag har tidigare mest fiskat i mina hemtrakter Hallstavik även då jag bott i Västerås de senaste 7 åren snart, en nätt tur på ca 15 mil enkel resa, införskaffade även en bil i år så nu kan jag ta mig runt här i Västerås också och vill därför gärna utforska lite här istället för att dra iväg de milen till Hallstavik. 

 

Undrar därför om folk med liknande intresse, gäddflugfiske från flytring, har lust att köra något gemensamt pass i Västerås med omnejd. Min bakgrund i flugfiskevärlden är regnbågsfiske så gäddflugfisket kräver lite praktiskt utövande känner jag och det görs som alltid bäst i sällskap. =)

 

/Skitfiske Mvh Kent

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Blir det någon fiskedag med lite uppslutning hänger jag gärna med, om jag kan. Fiskar antagligen från kajak i så fall, men det kvittar väl.

Jag var ut och paddlade lite runt Ängsö i veckan och det var bra grumligt fortfarande.

Någon som vet hur ser det ut i någon annan del av Västeråsmälaren?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag och kaellarn här på forumet var runt björnön från land i Lördags, riktigt grumligt vatten och dött fiske. Såg en gädda modell mindre som gled lite sakta strax under ytan annars var det inte mycket förutom lite plast i vassen så fisket har börjat tänka på lek.

Vore kanonkul om vi kunde samla ett gäng och köra kajak, flytring eller dylikt tillsammans.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tja

Tänkte nog ut i morrn och svinga lite med flugspöt, prova lite nya flugor. Oklart vart jag tar vägen men ser ni någon dåre som står och svingar vid något vatten med en kastteknink som lämnar lite att önska så är det säkert jag. =)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...