Hoppa till innehåll

Ta med flugspöet på flyget?


Firenze

Recommended Posts

Jag och sambon va på kap verde i vintras. Va ju meningen att vi skulle sola och bada i 2 veckor.. Slänge ner tuben, rulle och lite flugor i resväskan. Inga problem att få ner och hem det. Va även perfekt när man blev rastlös av att ligga och sola! Tog mycket fisk, dock ingen aning om art.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag och sambon va på kap verde i vintras. Va ju meningen att vi skulle sola och bada i 2 veckor.. Slänge ner tuben, rulle och lite flugor i resväskan. Inga problem att få ner och hem det. Va även perfekt när man blev rastlös av att ligga och sola! Tog mycket fisk, dock ingen aning om art.

Flugor och rulle i handbagaget?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Inrikes med SAS och Norwegian med spötub på 1,45 m, handbagage eller ? 

 

Det bästa är ju att fråga flygbolaget direkt!

 

Norwegian var inget problem i höstas med tredelad 14-fotare. Hade också med mig mail-svar från Norwegian att det var OK, fast det behövde jag aldrig visa.

"Go tur" önskade de mig på flygplatsen, när jag knallade förbi med spötuben.  :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har rest till flera olika ställen och alltid haft mina rullar och kamera utrusting i handbagaget. Aldrig någon som ifrågasatt rullarna. Enda gången någon frågat något om handbagaget var til Island ang en Simms flerdelad vadarstav. Men efter kort förklaring var det bara att stoppa ner den igen. Har även haft tafsar, tafsmaterial i handbagaget, aldrig problem. Som nämnts innan har varje flygplats eller flygbolag sina rutiner. Lämpligt att kolla vad som gäller innan. Allt vasst som krokar knivar peanger m.m är förbjudet.

MVH

Kent

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fast fickkniv upp till 7 cm får man ha i handbagaget, jag har testat, hade den i necesären i säkerhets kontrollen på Kastrup. De har en speciell linjal för att kolla om den är godkänd. Schweizisk multifunktionskniv är dock inte tillåten, det fick kompisen erfara.

Har rest till flera olika ställen och alltid haft mina rullar och kamera utrusting i handbagaget. Aldrig någon som ifrågasatt rullarna. Enda gången någon frågat något om handbagaget var til Island ang en Simms flerdelad vadarstav. Men efter kort förklaring var det bara att stoppa ner den igen. Har även haft tafsar, tafsmaterial i handbagaget, aldrig problem. Som nämnts innan har varje flygplats eller flygbolag sina rutiner. Lämpligt att kolla vad som gäller innan. Allt vasst som krokar knivar peanger m.m är förbjudet.

MVH

Kent

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...