Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vill bara tipsa om en ny app som är utgiven av flugfiskesidan sexyloops. Den är gratis att ladda ner men utöver en gratis så kostar varje instruktionsfilm 14,90 kr. Lärare är Paul Arden, grundare av sidan, som är en verkligt skicklig kastare och instruktör. Den finns både för iPhone och Android.

Bara gratisfilmen ger en bra nybörjarinstruktion så jag ser fram emot att se resten av filmerna. Jag ska dock vänta tills min nya lur har kommit hem.

http://www.sexyloops.com/mobile/

Posted

Jag gillar ideén med en app samtidigt som jag kan tycka att man kan få samma service på webben utan att behöva betala. Ni som vill, testa gärna och återkoppla. Triangelmetoden är en av tre metoder jag brukar använda för att få folk att komma igång. 

:)  /S

Posted

Jag har skaffat appen. Tycker den är kanon för min del. Eftersom man laddar ner filmerna är det lätt att kolla när man är ute och övar. Slipper även leta en massa på youtube.

/David.

Posted (edited)

Den frågan ville jag inte svara på :P Har ju klickat hem det som jag inte har nytta av än också.  Men om köper allt går det på 90kr. Jag har lagt 45kr än så länge och mer kommer det bli :)

Edited by dolsson
Posted

För mig handlar det mest i så fall om att lära mig ett par trick eller två eller om det finns information som jag inte känner till. Eftersom kastdelen på sexyloops är rätt sorgligt eftersatt hoppas jag på att lite nya grejer och tankar är med i appen.

Om det kostar 90 kr totalt är det ingenting. Vad kostar en Drugge- eller Kriegerfilm till exempel? Leta runt på tuben funkar hemma men om jag ska träna är det skönt att ha allt färdigt att titta på. Orvisappen är liknande men jag tror att sexyloops är lite vassare.

Posted

Specialkast finns det väldigt många att gå igenom. Schysst. Hittills har jag bara sett Distance Competition (jaja, jag vet) och där lärde jag mig åtminstone två nya saker, framför allt om sliding load som jag inte fattat när jag läst om det.

Från telefon.

• 1 month later...
Posted

Är det någon som vet om man kan komma åt filmerna i appen så att man kan lägga in dem på datorn? skulle vilja se på lite större skärm.

Posted

Det kanske är möjligt men appen är nog gjord så att man ska betala för filmerna. Kan du lägga in dem i burken kan du också dela dem...

Från telefon.

• 2 years later...
Posted (edited)

chrome cast eller appleTV?! men hade du en sån hade du nog tänkt på det redan...

oj såg nu att det var en gammal tråd...

Edited by GustavA
Posted

En kabel från mobilen till Hdmi på TV fungerar oxå. Har du Iphone så finns flash till hdmi.

Skickat från min iPhone med Tapatalk