Hoppa till innehåll

Enhands/lätt tvåhands till mindre strömvatten?


Pajk

Recommended Posts

Slår ett slag för 12' #8/9. Har ett zpey instinct som jag är jättenöjd med.

Annars är mitt gamla Bringsen Black Skador 10'#8 ett härligt spö.

Eller varför inte ett Switch runt 11'.

Vill du bara testa ett noname-spö kan du få mitt reservspö flextec 11' #8 för 300 +ev frakt.

Mvh Mattias

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

tack för det,men jag menade lite mer specifikt typ märke,modell etc...var kanske otydlig i rubriken.....Mvh

Ok, själv har jag ett Hardy Demon med en GL pounch pro, funkar finfint att kasta med men jag får ingen fisk på det. Tror det är tre säsonger utan nu... Så satsa på nåt annat än den kombon! :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Slår ett slag för 12' #8/9. Har ett zpey instinct som jag är jättenöjd med.

Annars är mitt gamla Bringsen Black Skador 10'#8 ett härligt spö.

Eller varför inte ett Switch runt 11'.

Vill du bara testa ett noname-spö kan du få mitt reservspö flextec 11' #8 för 300 +ev frakt.

Mvh Mattias

Tack för erbjudandet,men jag är mest inne på ett enhands runt 10fot...då det är riktigt tight med Buskar och träd,mer praktiskt??men kanske inte bäst för kastandet,kanske är inne på fel spår....Mvh
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Under förra sensommaren/hösten körde jag med mitt enhands CTS Affinity X 9' #8. Lina: GL Coastal Intermediate med lite olika sjunktafsar. Fungerade väldigt bra.

Gjorde faktiskt nästan det samma,Loop opti coast#7 och en coastal men fick inte till det riktigt......spöt kanske funkar,men med en annan lina och lite tyngre klass för att lugna ner tempot i spöt kanske det funkar bättre.....Mvh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack för erbjudandet,men jag är mest inne på ett enhands runt 10fot...då det är riktigt tight med Buskar och träd,mer praktiskt??men kanske inte bäst för kastandet,kanske är inne på fel spår....Mvh

Enhands funkar bra men en ngt längre butt som på switchspöna gillar jag om man behöver speya fr "fel" håll. Därför förlängde jag butten på mitt 10'#8. Personlig åsikt. Många kör enhands på lågt höstvatten.

Mattias

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag kör aldrig enhands på vatten där det finns lax, tycker det blir så bökigt att drilla dom :P mkt bekvämare med ett tvåhands. Men på mindre åar och under lågvatten perioden så kör jag klass 8 typ 12ft. Flyt eller f/s1-s3. Beror ju lite på hur djupt det är och hastigheten på vattnet :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...