Hoppa till innehåll

Åsikter om patagonia rio gallegos


Olalindberg

Recommended Posts

Jeg har hatt 2 stk Rio Gallegos.. og kan anbefale de på det sterkeste... jeg har hatt Simms G3 og G4 ,Gallegos føles mye bedre å bevege seg i enn mine G4 ...

Puster bedre,jeg blir ikke klam som i Simms'n. Og kneputer er smart.. 

Neopren føttene har mønstret merinoull på innsiden,og det hjelper på føttene i kulda... 

Ta en titt på denne siden....

 

http://www.saltflue.com/patagonia-rio-gallegos-vadebukser/

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Extremt sköna vadare! Fick tyvärr reklamera mina pga sömläcka, vilket enligt leverantör var något som berodde på produktionsfel på en liten serie byxor. Jag var den enda han kände till som råkat ut för det... förstås  :angry:

Har inget ont att säga om dem annars: sköna, smarta hängslen som underlättar naturbesök, väl fungerande torrficka (badade två gånger, mobilen funkar fortfarande). Och merino i bootsen, dödligt skönt!!!

Redigerad med M. Engdahl
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Jaha, oavsett era åsikter så har jag köpt ett par Rio Gallegos, jag får se hur det går men efter ett tiotal fiskepass så är dom täta, passar som handen i handsken och inget att klaga på.

Det enda som ska sägas är att jag som 186 lång, 85 kg anser mej som normalbyggd fick gå ner en storlek jämfört med simms där jag hade Larg long.

I Patagonia har jag Medium long men är man bara medveten om det så är det inga problem.

 

Ola

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Har använt mina vadare nu i tre månader snart ca 30 fiske pass och dom funkar bra på alla sätt. Enda haken är spännet på ryggen som är lite irriterande när jag sätter mej i bilen men det är en struntsak för mej. Mycket bra passform om man är medveten om att det är stora storlekar. I simms hade jag stl LL men i patagonia ML.

Rekommenderar varmt patagonia och än så länge har jag samma känsla som för simms.

Det är de bästa vadarna som finns till fördel för patagonia sett till priset.

Ola

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Köpte mina Rio Gallegos i våras och har använts flitigt under säsongen och enda som jag egentligen har att klaga på är somsagt innan spännet på ryggen kan vara irriterande ibland och på mina som är LK är att sömmen kan tryckas upp lite i grenen.. kan vara att mina kanske inte passar min kroppsmodell men annars har jag inget att klaga på, andas förträffligt bra och merinoullen i sockorna är väldigt trevligt att ha när det är lite kallare ute och i vattnet.  sen är ju convertible systemet väldigt genomtänkt.. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Köpte mina 2011 när dom kom hit. Börjar sjunga på sin sista vers nu. Verkar som att det blir sprickbildning i det relativt styva "tyget" när vadarna har vänts ut och in många gånger. Även vänster neoprenesocka har börjat läcka. Tycker att vadare i denna prisklass ska hålla längre. Dock ett plus till merinoullen och dom smarta hängslena.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 4 months later...

Antar att det inte går att reklamera efter 4 år... [emoji12] Går förmodligen under "normal wear and tear" men ett par vadare för över 4 k borde inte ha så pass många läckor.

Skickat från min iPad med Tapatalk

Prova att reklamera. Jag reklamerade en Tierra Jacka efter 7 år och fick en ny. Du kan bara få ett nej.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...