Hoppa till innehåll

Simms vadarstav, värd pengarna eller för dyr?


Shaun

Recommended Posts

Håller med Flyordie ovan, det finns knappt nån vettig på marknaden, de som finns är för lätta, klena och korta!

 

MEN - jag ser att du är från Göteborg! Åk ut till M&M All Fly i Sävedalen! De har en specialbyggd modell som är nästan lika bra som en hemmabyggd ( den kunde varit lite tyngre ), men den är nära på perfekt! ( står längst väggen till höger när du kommer in i butiken ).

Skippa dyra Simms eller annat ihopfällbart skräp. 

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sunray, Är den hopfällbar? Och vad kostar den?

 

Nix, den är inte hopfällbar, det är just därför den är bra. ( alla hopfällbara är bara skräp, oavsett fabrikat. Dom duger till promenadkäpp och att peta lite för att kolla djupet men är helt meningslösa som en riktig vadarstav. En sån ska du kunna sätta i armhålan och lägga hela din tyngd på i hård ström - det finns ingen hopfällbar som tål det eller är lång nog )

 

Jag vet inte priset exakt, gissar på ca 400 kr. Ring å kolla! 031 - 26 26 70

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Håller med Flyordie ovan, det finns knappt nån vettig på marknaden, de som finns är för lätta, klena och korta!

 

MEN - jag ser att du är från Göteborg! Åk ut till M&M All Fly i Sävedalen! De har en specialbyggd modell som är nästan lika bra som en hemmabyggd ( den kunde varit lite tyngre ), men den är nära på perfekt! ( står längst väggen till höger när du kommer in i butiken ).

Skippa dyra Simms eller annat ihopfällbart skräp.

Kolla på min blogg Pär från 31/8 så får du tipps hur jag har tillverkat en billig hopfällbar fungerande vadarstav efter många år med en hel stav. Jag lovar dig att den staven funkar även i hård ström.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kolla på min blogg Pär från 31/8 så får du tipps hur jag har tillverkat en billig hopfällbar fungerande vadarstav efter många år med en hel stav. Jag lovar dig att den staven funkar även i hård ström.

 

Det är lugnt Berndt, jag behöver ingen.   ( men Shaun som skapade tråden verkar ju behöva.... )

Jag har just en egen, hemmagjord, som jag slitit på i trettio år. Den håller i minst trettio år till.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en båtshake i lättmetall från biltema och slog ett kvastskaft rakt igenom, perfekt diameter, samt tyngde den mera i botten. Borrade ett hål för ett tejält snöre. Den är lång, vet inte exakt men kanske 180cm, tung, och förmodligen nära oförstörbar och kostade nära gratis. Inte dum alls faktiskt!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det optimala för en vadarstav måste väl vara tyngd, framförallt i underdelen så den står där jag sätter den i älven. Och sen att den är stabil och inte viker sig om man snubblar och måste ta i.

Som jämförelse så har jag ett enbent kamerastativ (Gitzo modell kraftigt vattenledningsrör). Det räddade mig på en John Foggerty konsert  när jag stod längst fram och folk började trycka på bakifrån. Hemsk upplevelse men stativet höll och är fortfarande krokigt. Utan den att luta sig emot så hade det inte gått bra.

Samma sak med en vadarstav. Du måste kunna lita på den om något händer. Känns otympligt att ha med men kan vara en räddning.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...