Hoppa till innehåll

Helios 2 Covert (Stealth) 9' #5 tip flex


Jonas

Recommended Posts

Var in på BIOS en sväng idag ock kolla i genom lite nytt från Orvis. Förutom att nya konfektionsdelen var riktigt snygg så hitta jag ett nytt spö som var väldigt trevligt. Helios 2 Covert 9' #5 är mattsvart med svagt intonade detaljer. Tycker det är ett riktigt snyggt och välbalanserat spö. Förstod jag rätt så är det samma klinga som på vanliga Helios 2 tip flex men handtaget är i en ny version och rullfästet och lakeringen skiljer sig. Det finns även en ny matchande matt Miragerulle som är USA tillverkad.
Jag har fiskat en del med Helios 2 tip flex och det är ett kanonspö jag gärna rekommenderar. Jag tycker att nya handtaget kändes väldigt bra och det var riktigt snyggt och diskret med den helsvarta designen. Jag är sugen på att testa det här kittet med Arctic Silvers WF5F lina. Jag misstänker att den kombinationen kan bli brutalt bra och som "stealthcombo" tror jag det blir svårslaget.

Bifogar ett par mobilbilder på spöt jag kände på hos BIOS. Ska försöka få tag på ett spö så snart som möjligt och återkommer med lite bättre bilder och fler kommentarer när jag fått känna lite mer på grejerna. Blir det bara lite mildväder kanske man kan lura upp någon stelfrusen harr i nått strömsatt parti... ;)

Läs mer om spöt här: http://www.orvis.com/store/product.aspx?pf_id=2LAA&dir_id=758&group_id=759&cat_id=30193&subcat_id=64258

Hittade ingen info på BIOS egen sida just nu men antar att det kommer snart:
http://www.bios.se/helios-20

Fil 2017-01-27 12 09 21.jpeg

Fil 2017-01-27 12 08 57.jpeg

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

11 hours ago Chrillecarlsen sa:

Riktigt snyggt spö! Fullwells handtaget tror jag många saknade på vanliga helios 2: an. Personligen gillar jag inte det^_^

spännande:D

Absolut. Handtaget är helt klart bättre så här. Sen är det någonstans mittemellan fullwells och ett standardhandtag. Har inte sett den här varianten förr och till en snabb femma är det här en väldigt bra lösning.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Det var inte helt lätt att få tag på det här spöt. Har beställt det men inget har kommit än så länge. Passade på att känna på spöt igen hos Tajtlajn i Kållered i helgen då de hade ett hemma. Det ska ju vara samma klinga som på Helios 2 9' #5 tip-flex men jag upplever Covertspöt som något snällare? Kanske är det handtaget eller att man har flyttat ringarna eller så är det något annat som påverkar men jag tycker det är en skönare känsla i covert en i vanliga Helios 2 tip-flex. Snackade med Andreas i butiken och han upplevde samma sak. Det ska bli väldigt intressant att testa spöt när det väl kommer och med lite flyt kanske jag kan låna en vanlig helios 2 tip-flex så man kan jämföra side by side och se om det verkligen är någon skillnad spöna emellan?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...