Hoppa till innehåll

Recommended Posts

Publicerat

_56V5824.jpg

Fick hem en ny fluglina igår. Sunray SS Intermediate WF6I. På pappret en långsamt sjunkande intermediatelina som enligt företaget ska vara väldigt lättkastad. Jag ska spola på linan på en rulle och testa den med en Loop 7X 9' #6 så får vi se hur den känns. Jag tänker att det här borde vara en bra vårfiskelina till havsöringsfisket på grundare vatten. Återkommer senare under dagen med några första kommentarer.

Linprofil:
https://sunrayflyfish.com/pages/ssi-taper-weights

Allmän info om linan:
https://sunrayflyfish.com/collections/fly-lines/products/slow-sinking-intermediate?variant=29495858561089

• Like 1
Publicerat

Fick till en stund med linan i solskenet. Det var rätt kyligt, -7, och lite blåsigt så intressanta förhållanden. 

Linan har en rätt hård coating och jag var lite orolig för kylan först men det funka. Linan är inte lika mjuk och fin i kylan som NAM-linorna jag testa förra veckan men den är ändå helt ok. Det är en trevlig lättkastad tapering på linan och direkt efter klumpen ligger en röd markering på runt två meter som markerar när det är dags att skjuta om man känner sig osäker på det. Jag föredrog att ha ut hela markeringen innan jag sköt linan vid längre kast. Runninglinen är lagom tjock och ganska styv så linan lägger sig i lite loopar men den löper ut fint utan att trassla. Det ska bli intressant att se hur den här linan upplevs när det är lite varmare ute. Och jag är väldigt sugen på att se hur den sjunker och om runninglinen flyter osv... Jag återkommer om det när det blir havsöringssäsong i april.

Jag gillar den här linan, den var mer harmonisk än jag trodde. Klumpvikten är ju satt till 19 gram i #6 så jag tänkte först att den skulle upplevas tung och kanske vara lite kastig men det är den absolut inte. Den här linan är trevlig på både kortare och längre kast och den passade utmärkt till Loop 7X 9' #6 spöt jag valde att testa med.

Linan är lång... jag lyckades inte kasta ut den, men det berodde nog mer på mig än på linan. Jag kastade ledigt långa fina kast och det är en lina som skjuter fint och rullar ut snygga harmoniska kast på alla distanser.

Jag tog ett gäng bilder med... men när jag skulle tömma kameran insåg jag att jag glömt sätta i kortet?‍♂️? återkommer med bilder efter nästa pass ✌️

• Like 1
  • 2 months later...
Publicerat

Har kört den här linan ett tag nu. Riktigt härligt skjut och perfekt sjunkhastighet för mitt fiske som ofta bedrivs 0,5-3m.

4E713965-0614-4C30-BE83-A6F1F1192C33.jpeg

• 4 months later...
Publicerat

Tycker det är en kanonbra lina. Grymt skjut.