Hoppa till innehåll

Recommended Posts

Publicerat (redigerad)

Jag har jobbat inom fiskeindustrin i Norge, både för Vannafisk ute på vannöya med torrefisk , och för kvalöyafiskeindustri med laxproduktion samt i eidsfjord för sillproduktuon, sen även för tromsöreker i Tromsö, frågor på d? Viss reservation för var och när kanske behöver korrigeras efter önskemål, då minnet som sagt är bra men kort, poängen är: jag har jobbat med detta, för att skaffa mig tillräckligt med kött på benen för att kunna uttrycka mig precis så som jag vill hedanefter, kort och koncist…

Anledningen att jag jobbade där, e densamma som att jag pluggade på IHM Business School, jag vill veta hur dom som blåser oss försöker blåsa oss, och kunna leverera min kritik därefter, stenhård… + att jag ville åka till Thailand o botanisera 👍🥹

Hoppas någon har har någon fråga, annars har ni inte mycket att bidra med i d hela… ☠️

Redigerad med Kricke26
Publicerat

Lax har lyckats få stämpeln som nyttig mat genom marknadsföring. Men laxodling är bara skit rakt igenom. 
Laxar rymmer ifrån odlingar och förstör de vilda stammarna. Haven dammsugs på sill för att bli mat åt odlingarna. Läppfisk fiskas för att skickas till odlingarna för att äta parasiter, och de fiskas så hårt att det märks av på västkusten. 

• Like 1
Publicerat

Ja d e inte mycket som är bra med den skiten, men d verkar ändå som att islänningarna kanske kan få väck odlingarna innan d går så långt som d ju gjort i Norge??? Jag tyckte d såg ut att vara rätt bra uppslutning när d skulle protesteras och den allmänna inställningen verkar ju vara att ingen är direkt imponerad av tomma löften från de som odlar lax…

Publicerat

Vi kan väl konstatera att det är en jävla svinig industri, men att det fanns ett visst hopp i filmen. Hoppas islänningarna lyckas sätta ett exempel.

För er som inte ska kika mello, kan jag rekommendera lite öringfiske.
Tyckte om denna fiskares filmer.

• Like 2
Publicerat

PATAGONIA!!...det är väl därför det finnes Öring...där! PGA Engeskmännen..som spred sin "säd" Världen över.

Publicerat (redigerad)

Har fått endel missbildade Fiskar i mitt liv..

En Öring med sk. "Moppshuve"...fanns inge överkäke...krumbuktade Öringar..i kroppen.."som i filmen"

Snea Harrar...allt! pga av dom var odlade...

NU!!..kollade jag knappt nått av Videon....såg dock dessa missbildningarna. ..känner igen dom.

Så vet inte vad syftet vad med den. ORKADE INTE!

Redigerad med Ismo
Publicerat

Tror inte du behöver se filmen, du har nog redan fattat poängen 👍

Men för dom som inte fattat, så va nog meningen, eller poängen:

Att upplysa allmänheten, så d slutas med att odla just inavlade, snea, krumbuktande och allmänt missbildad moppshuve-fiskar… 😊