Jump to content

Solid Tackle - Christer Sjöberg är tillbaka

Jonas

Recommended Posts

Christer Sjöberg startar upp ett nytt spömärke. https://www.solidtackle.com

Jag notera även att exempelvis Tomas Ögren som är en mycket vass spödesigner är med i gänget. https://www.solidtackle.com/about-us

Det här ska bli mycket spännande att följa upp. Ser man till prisbilden på spöna är det tydligt att man har ambitionen att vara med och utmana i det absoluta toppsegmentet.

Det sexkantiga handtaget med något som påminner om racketlinda på var något som jag direkt kände att jag vill känna på. Christer har en poäng i det han säger i videon. Speciellt när det gäller tyngre klasser. 

• Like 1

Ser ju lite intressant ut. Loop har ju prövat men det sålde väl inte så bra?
Overgrip kan vara skönt men det behöver bytas då och då och kan bli kallt när det suger upp vatten. 

Hade varit intressant att prova ett spö i klass 9-10 med det greppet. 

15 minutes ago Fisk sa:

Ser ju lite intressant ut. Loop har ju prövat men det sålde väl inte så bra?
Overgrip kan vara skönt men det behöver bytas då och då och kan bli kallt när det suger upp vatten. 

Hade varit intressant att prova ett spö i klass 9-10 med det greppet. 

Jag tänker att det är främst i högre klasser som det gör skillnad? Sen gör det ju en del för vikten med även om det hamnar på ett ställe där man kanske inte tänker på det så mycket? Skillnaden mellan ett S1 med eller utan är ju 91 gram vs 116 gram om man kikar på 590 modellen. 
Gillar att man gjort 696 och 796 femdelade med. Det tillför.

35 minutes ago, Jonas said:

Jag tänker att det är främst i högre klasser som det gör skillnad? Sen gör det ju en del för vikten med även om det hamnar på ett ställe där man kanske inte tänker på det så mycket? Skillnaden mellan ett S1 med eller utan är ju 91 gram vs 116 gram om man kikar på 590 modellen. 
Gillar att man gjort 696 och 796 femdelade med. Det tillför.

Jag noterad också att det var stor skillnad med greppet. Vikten säger ju inte så mycket om hur ett spö kommer att kännas i verkligheten. Mina bästa spön är inte dom lättaste på marknaden. Sedan har jag sett att många spön är tyngre än siffrorna ifrån tillverkarna när man lägger dom på vågen. 

Det är säkert som du säger att största skillnaden upplevs när man börjar kasta tyngre linor. Men för nötande efter havsöring så kan det ju vara en fördel också. Om det hjälper till att slappna av greppet under kastandet. 

17 hours ago, Lawson said:

Har de bromsratten på rätt sida? Alltså vevsida.

Bara en sån sak vore unik! Eller bromsratt på båda sidor!

Tyvärr vet jag inte hur det förhåller sig med den saken...

Ska bli otroligt spännande att följa detta. Jag älskar tennis handtagen, har en klass 3, 5 och 6/7 switch med xgrip 😁 dock får jag nog aldrig köpa dessa dyrgripar för regeringen 😂 

Läste att einarssons grundare är med på projektet också 👍