Hoppa till innehåll

Vattenfall!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Fnisse

Recommended Posts

Vet väl inte säkert om det har här att göra men det dom släpper ut påverkar miljön och-

och då även vårat fiske!!

Uppdrag granskning visade idag hur man bryter brunkol i tyskland och jämnar hela byar-

med marken, tvingar människor från sina hem!

Den skiten dom bryter skitar ner MER ÄN VAD HELA SVERIGE GÖR!!

Försök se reprisen om ni kan, det är fruktansvärt!!

Vårat svenska vattenfall! Fy F*N säger jag,tala om att må illa jag skäms som svensk!

:betis) :betis) :betis) :betis)Grrrrrrr!

Nu lägger jag mig och i morgon bitti åker jag och fiskar!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Intressant tanke det där med namnet på Vattenfall - har funderat mycket på det. Måste ju ha att göra med att man utnyttjar vattnets fall för att tilvarata energi. Kanske man kunde utlysa en namntävling. Det borde ju som sagt finnas ett namn som bättre speglar ett företag som med statens (och därmed indirekt medborgarna) goda minne skiter på grannens tomt och våltar sin egen natur.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja, du Fnisse, gissar att du använder både torktumlare och kylskåp... vad tror du alternativet till kolkraft i Europa är? Utbyggda älvar i sverige t.ex, vi har ett skriande energibehov i Europa och värre kommer det bli.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja, du Fnisse, gissar att du använder både torktumlare och kylskåp... vad tror du alternativet till kolkraft i Europa är? Utbyggda älvar i sverige t.ex, vi har ett skriande energibehov i Europa och värre kommer det bli.

Sist jag kollade fanns det kärnkraft också...

Som folk har skrivit om tidigare är det ju svårt att undgå att använda vatten-el pga elcerten, men det lär väl dyka upp elbolag som ger en alternativ om kunderna finns, så det är bara att höras mer...

/August.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja, du Fnisse, gissar att du använder både torktumlare och kylskåp... vad tror du alternativet till kolkraft i Europa är? Utbyggda älvar i sverige t.ex, vi har ett skriande energibehov i Europa och värre kommer det bli.

Ja du den där gillar jag inte alls!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag har en eluppvärmd villa en och halvplans med källare 279 kvadrat + 40 kvadrat garage-

samt 86 kvadrat biarea och jag gör av med under 14000 kilovatt per år och torkar min tvätt-

i frisk luft förhoppningsvis om inte vattenfall förstör den.

Jag älskar kärnkraft då det är det minst förstörande!!!!!!!!!!!!!!!

Så släng dig i väggen dj*vla döskalle!! Usch! :betis) :betis) .

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ojdå...

Visst finns kärnkraft, bekymmret är bara att vi behöver MER kärnkraft, MYCKET MER om varken vattenkraft eller kolkraft är ok alternativ..

och som alla känner till är det inte helt okontroversiellt att bygga ut kärnkraften..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Men hallå??!!

Sydkraft har inte bara kärnkraft....

Det är de som äger alla "pluggar" i de södra delarna av landet...:betis)

Sydkraft finns inte längre. Dom gjorde en fusion med Graninge. Nummer 2 och nummer 4 i svenska vattensabotage-ligan alltså. Nya företaget heter E.ON.

Trots sitt namn så byggde Sydkraft kraftverk i många norrländska älvar. Umeälven, Ångermanälven, Indalsälven, Ljungan, Faxälven, Fjällsjöälven, Hotingsån, Tåsjöån, Flåsjöån, Sjoutälven, Långan...och det är bara början av listan.

Vad gäller kärnkraft så investerader Fortum(nummer 3 i nationella vattensabotageligan) 2 miljarder i byggandet av nya kärnkraftverk i Finland häromåret. Fortum förfogar över de vattenkraftverk som tidigare hörde till företagen Stora Ensos och Birka Energi, så vill man hitta någon någon renodlad kärnkrafts-elleverantör så kan man lika gärna släcka ner för gott och börja hugga ved.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sydkraft finns inte längre. Dom gjorde en fusion med Graninge. Nummer 2 och nummer 4 i svenska vattensabotage-ligan alltså. Nya företaget heter E.ON.

En parentes förstås, men var det inte så att Sydkraft länge stått som ägare till Graninge och att bägge företagen nu under tyskt ägarskap går under namnet E.ON? ???

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sydkraft finns inte längre. Dom gjorde en fusion med Graninge. Nummer 2 och nummer 4 i svenska vattensabotage-ligan alltså. Nya företaget heter E.ON.

Trots sitt namn så byggde Sydkraft kraftverk i många norrländska älvar. Umeälven, Ångermanälven, Indalsälven, Ljungan, Faxälven, Fjällsjöälven, Hotingsån, Tåsjöån, Flåsjöån, Sjoutälven, Långan...och det är bara början av listan.

Vad gäller kärnkraft så investerader Fortum(nummer 3 i nationella vattensabotageligan) 2 miljarder i byggandet av nya kärnkraftverk i Finland häromåret. Fortum förfogar över de vattenkraftverk som tidigare hörde till företagen Stora Ensos och Birka Energi, så vill man hitta någon någon renodlad kärnkrafts-elleverantör så kan man lika gärna släcka ner för gott och börja hugga ved.

Sant.

Finns inga miljövänliga kraftbolag/producenter.

De bara utnyttjar SNFs groda häromåret med grön el.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja du den där gillar jag inte alls!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag har en eluppvärmd villa en och halvplans med källare 279 kvadrat + 40 kvadrat garage-

samt 86 kvadrat biarea och jag gör av med under 14000 kilovatt per år och torkar min tvätt-

i frisk luft förhoppningsvis om inte vattenfall förstör den.

Jag älskar kärnkraft då det är det minst förstörande!!!!!!!!!!!!!!!

Det är nog det som är bästa lösningen, istället för att hävda att "Vi måste ha mer, det räcker inte till!" kanske fler skulle tänka "Vi måste göra av med mindre"..............

Dela gärna med Dig av spartipsen Fnisse, stödeldar Du eller fryser Du? ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är nog det som är bästa lösningen, istället för att hävda att "Vi måste ha mer, det räcker inte till!" kanske fler skulle tänka "Vi måste göra av med mindre"..............

Dela gärna med Dig av spartipsen Fnisse, stödeldar Du eller fryser Du? ;)

Jag både fryser och stödeldar när det är riktigt kallt (tjock tröja vet du).

I källaren har jag bara 4-5 + vinertid där har jag oxå en vedbastu som jag kan-

värma upp mej i. Ledsen att jag ryade så men jag blev förbannad, men det var onödigt-

skall försöka hålla mig lugn det är inte bra för pumpen å hetsa upp sig!  :- ;):)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En parentes förstås, men var det inte så att Sydkraft länge stått som ägare till Graninge och att bägge företagen nu under tyskt ägarskap går under namnet E.ON? ???

Det kan mkt väl stämma. Visste att Sydkrafts och Graninges kraftverk var inlemmade i samma nya företag. Formen för nybildningen hade jag visst fått om bakfoten.

Sydkraft och Graninge kontrollerade av tyskar. Och Fortum är väl till stor del kontrollerat av finnar?

Sen har jag för mig att Sydraft (eller var det Fortum) som sålde en bunt vattenkraftverk till nåt norsk bolag rätt nyligen. Nån som minns till vilket?

Bara Vattenfall av jättarna som fortfarande kontrolleras av svenskar, vad nu det är värt, men jag antar att det är bra på något halvironiskt sätt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...