Hoppa till innehåll

Fiske i Arjeplogsströmmarna


scr

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Går det få tag i fiskekort för Vaukas fredag eftermiddag 18 - 21-tiden, typ  ???

om inte annat så kan du slå en signal till GK's fiske och cafe, han är riktigt bra att ha och göra med - det är mycket möjligt att han kan ordna kort åt dej om du gör upp det med honom innan, fisk finns det fortfarande.... iaf 4 st kvar när vi for i söndags

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

om inte annat så kan du slå en signal till GK's fiske och cafe, han är riktigt bra att ha och göra med - det är mycket möjligt att han kan ordna kort åt dej om du gör upp det med honom innan, fisk finns det fortfarande.... iaf 4 st kvar när vi for i söndags

Kommer iväg i vettig tid, så vi letar nog upp gk's och tar en fika och handlar nån rekommenderad fluga :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kom just hem från Argeplog , nu har man nött som satan i strömmarna , tyvärr inget större  :-  ,men som plåster på såret så fick man en just under 1 kilo iallafall fin matbit ;).

Men de är rätt högt vatten nu,vilket är konstigt att dom släpper på nu , läste lokaltidningen, om jag förstog rätt var de fullt i ett av magasinerna så därför släppte dom på.

Tror inte jag har varit ensam nångång i nån av strömmarna , alltid folk spelar ingen roll vilken tid på dygnet man var. Iåf rätt trevligt folk å snacka me  :)

Var tyvärr inte ner till Vaukaströmmen  :(  men tar den nästa gång  ;)

Trevligt å se bjässarna hoppa , om man åker till Bil bron (gammla bron) skellefteåälven börjar väl där , så får man se bjässarna glassa omkring där i djupfårarn  :o  , snacka om jag har nött å kastat dit  :P men men de gäller å ha lite flyt me dom  ::)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag och tjejen var i Vaukas under helgen, fick inte heller nån större fisk, dock haft på....tills jag konstaterade att den enda fuskfluga jag fick med mej var ordentligt trubbig i motsats till de som är här hemma i bokhyllan  >:(

Nattetid såg det ut som femdagarsorienteringen kring stränderna, men dagtid kunde man fiska helt ensam, skoj...

Fick nåra skapliga harrar och öringar, fin miljö trots dammen där uppe i samhället, klart och fint vatten så jag är nöjd med resan iaf.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

När vi var där, fre-lör, släppte de på hyggligt med vatten. Jag har dock för liten erfarenhet av området för att kunna bedöma i termer av högt och lågt. Det var mycket fisk i farten men de verkar rejält svåra att lura. Rätt häftigt ändå att kvällstid stå utvadad på vatjenave-nacken och ha 4-5 bamseöringar inom kasthåll som hela tiden visar sin närvaro med plogar och virvlar...

Öringen jag fick tog på en blå-vit-svart tub med ca 12cm vinge, men det avgörande var nog att den hade sidor av Jungle cock...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Rätt häftigt ändå att kvällstid stå utvadad på vatjenave-nacken och ha 4-5 bamseöringar inom kasthåll som hela tiden visar sin närvaro med plogar och virvlar...

Det är ju det här som gör att man överväger bilresan på 25 mil enkel väg för att få fiska en natt eller två innan 1 sept...      ::)

Vatjenave-nacken.. ? Är så dålig på namn i området, ligger den nacken i Vaukaströmmarna eller?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...