Hoppa till innehåll

Patagonia SST jacka och vadare


Guest Harry

Recommended Posts

Har både jackan och brallorna. Inget problem med dragkedjor för min del. Första dagarna jag använde jackan kände jag av en slags tröghet som jag tror berodde på gummering på dragkedjan. Jag saknar uppdelning av fickorna då de är ganska stora och djupa. Patagonias Storm är enligt mig lika bra som goretex.

Vadarna är kanon enligt mig. Har haft mina 2 säsonger och de är inte lika slitna som andra varit. Många mil och många timmars nötande i flytring har det blivit. Ca: 150 fiskedygn har det blivit än så länge.

- Jag har bara stl 42 på skor, tycker neo-sockorna är lite stora på stl L.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jackan!

Tröga dragkedjor...(på min)..tycker dessutom att fickornas Lock!..är för små.

Öppen ficka nu i nyligt regnande vid fiske,..så fick jag vatten i fickan pga. jag inte stängde den(skall inte behövas)...

I fickan(höger) fanns 2st flugaskar + en dosa snus!..snusdosan vart blöt..uppluckrad botten.

Annars väldigt bra jacka,..stod emot regn bra..känndes luftig å fin..Lätt!..dessutom.

Tycker du att det är en nackdel att fickorna på jackan inte är utanpåliggande?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det viktigaste för min del är att jackan skall vara så vattentät som möjligt. Att fickan är aningen för stor eller för liten är förmodligen en smaksak.

Men har jag tolkat er rätt? - Är jackan värt sitt pris?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ett pluss är att muddarna är ställbara i ärmarna & är innanliggande då de lätt annars har en tendens haka i fluglinan på andra modeller av jackor, Prisvärd är väl beroende på plånbok eller vad man prioroterar..har haft min för kort tid för att avgöra om dess övriga egenskaper i förhållande till pris.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har den gammla modellen av vadarna (sst+). På dessa har neoprenefoten HORRIBELT dålig passform. Dessutom tycker jag att grusskydden är för korta (glider upp över skoskaftet) samt att hängslena är lite för korta (kan ju iofs bero på min kroppsform...). Min fråga till er som har Watermaster: Är några av dessa "problem" borta iom den nya modellen?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

har både jacka och vadare. båda nya för i år och vadarna har bara hunnit få 11 fiskedagar. Men hittils är jag väldigt nöjd, det jag gillar bäst med vadarna är möjligheten att knäppa lös dem högstupp så dom blir som midjevadare.

Jackan tycker jag har funkat klockrent, även i hårt regn. dragkjedjan är lite seg från början, men man är ju stark... 8)

Jag har även riverwalker kängorna i stickyrubber, skitfina. Aldrig mer filtsula.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Min fråga till er som har Watermaster: Är några av dessa "problem" borta iom den nya modellen?
Problem med korta Gravel guards och korta hängslen anser jag obefintliga. Passformen på neo-sockan tycker jag är sämre. Beror förmodligen på att de är för stora eller att mina fötter är för små  :-
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Har du lust att motivera vad du inte gillar med vadarna?

mvh Lars

varken dem gamla eller nya håller. Har kompisar men även icke bekanta jag stött på under sommaren som har haft sina vadare raserade efter max 1 vecka.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack!

Är det den vanliga modellen (bruna) eller den sk light modellen? Jag har själv köpt den nya modellen (brun) i våras så det här låter lite oroande! Orsaken att jag köpte dem var nämligen många rekommendationer härifrån. Dom har iofs inte läckt ännu. Jag får väl lita till deras långtgående garantier. Jag har inte heller betalt fullt pris.

Jag är i vart fall hittills jättenöjd.

I Usa har jag sett att dessa vadare säljs för 200 § på rea nu under hösten. 1450 kr! rätt schysst pris.

Mvh Lars

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mina sst vadare köpte jag nu i början på augusti men jag har hunnit använda dom i runt 120 timmar (varav ca 100 timmar i kamchatka bland nypon buskar..) och ännu har dom inte börjat falla sönder...

Jag brkar även läsa diverse engelska fora och har aldrig läst om att dom skulle falla sönder, diankompisar måste nog ha haft en väldans osis..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...