Hoppa till innehåll

Problem med för stor bild i datorn!


Fnisse

Recommended Posts

Köp en Mac, så slipper du problem! ;D

Eller lite allvarligare: Om jag minns rätt så har du på en windows-dator inställningarna under kontrollpanelen. Öppna kontrollpanelen, och se om du hittar en kontrollpanel för bildskärm eller liknande. (Minns inte direkt hur det ser ut i Windows.) Där bör du hitta en inställning för upplösning. Testa olika värden. De bör vara exempelvis:

1600x1200,

1280x1024,

1024x768,

eller 800x600

Om du hittar dessa värden, så testar du vilket som passar bäst på din skärm.

(Och nu får ni inte mobba mig bara för att jag inte har en PC utan en Mac. Ni kanske har beskrivit sammas sak tidigare i tråden fast på ett enklare sätt, men nu vet jag ju inte allt för mycket om Windoze.)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Köp en Mac, så slipper du problem! ;D

Eller lite allvarligare: Om jag minns rätt så har du på en windows-dator inställningarna under kontrollpanelen. Öppna kontrollpanelen, och se om du hittar en kontrollpanel för bildskärm eller liknande. (Minns inte direkt hur det ser ut i Windows.) Där bör du hitta en inställning för upplösning. Testa olika värden. De bör vara exempelvis:

1600x1200,

1280x1024,

1024x768,

eller 800x600

Om du hittar dessa värden, så testar du vilket som passar bäst på din skärm.

(Och nu får ni inte mobba mig bara för att jag inte har en PC utan en Mac. Ni kanske har beskrivit sammas sak tidigare i tråden fast på ett enklare sätt, men nu vet jag ju inte allt för mycket om Windoze.)

Tack kompis! :D 1024x768 passade utmärkt!!  :-*
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...