Hoppa till innehåll

Beställt flytring :P


Guest Jimwise

Recommended Posts

Guest Jimwise

Japp. Nu har man beställt en flytring från Fiskaonline.se. Hoppas den kommer i veckan! Den är skickad så hoppas verkligen! Va med en kompis å kika på när han fiskade ifrån sin, det ser ju helt slappt ut  Men redigt gött alltså! Tyvärr så fick jag inte se någon fisk drillning men kan tänka mig att det är riktigt härligt . Aja få se vad jag tycker om det fisket sen då.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Japp. Nu har man beställt en flytring från Fiskaonline.se. Hoppas den kommer i veckan! Den är skickad så hoppas verkligen! Va med en kompis å kika på när han fiskade ifrån sin, det ser ju helt slappt ut  Men redigt gött alltså! Tyvärr så fick jag inte se någon fisk drillning men kan tänka mig att det är riktigt härligt . Aja få se vad jag tycker om det fisket sen då.

Du kommer att njuta av fiske från flytring.  ;D :o

Jag har haft min sen 92 och är nöjd med den.  :o

flytring är bra till lite av varje. gå in och läs min dagbok från år 2005 så kan du se tips på användning.  :o

när vi var i älvdalen ett år så använde vi flytringen som transportmedel ut till en av öarna i älven ;D :o

www.franssonflyfishing.com

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest Ephemera

Kunde aldrig ana hur effektivt och kul flytringsfiske är. Du blir ett med naturen och fisken, fåglarna, sälarna...ja allt möjligt verkar acceptera en bättre än om man står på land eller är utvadad. Minns en tur till Hökensås där en fisk vakar två meter till vänster om mig. Kort därefter vakar den två meter till höger om mig. Har alltså simmat under mig där jag satt blixtstilla och bevakade min fjädermyggsimitation. En tur till kusten gav en intresserad säl som dök upp 15 meter bakom mig.

Mycket nöje!  :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Guest Ephemera
Hej Robert!

Jag är jätte nyfiken hur jungfrufärden (och följande) gick med din "Fiskkatt". Mao vore det kul med en liten rapport över för- och nackdelar.

Mvh

Ernst

Nu frågade du inte mig men...

+

Kommer närmare fisken (stor fisk) och i viss mån är det lika med mer fisk.

En naturupplevelse att guppa omkring.

Utökar radien man kan fiska av.

-

Tar plats och är inte alltid möjlig att ta med av logistiska skäl.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag är väldigt nöjd med min ring. Det är platsen den tar om gör att det blir "omständigt" att ha med den. Men har man väl fått upp den, är den värd all plats.

Jag prövade att gunga ganska skraftigt i den när jag prövade första gången, både i sidled och fram/bak. Den kändes inte ett dugg instabil. Om jag skulle få den att välta, är jag nog tvungen att ha huvudet  i vattnet bredvid mig, och försöker trycka runt den. Väldigt säker.

Foamen är ganska lätt att få plats. Jag tar inte ur dem efter fisket, utan transporterar den i bilen som den är.

Det enda obekväma jag känns av är lite träsmak i baken efter några timmars fiske. Antagligen av den hårda foamen man sitter på. Men det är inget som stör fisket.

Jag är väldigt glad att jag valde denna ring. Jag rekomenderar den till 110%!

//Robert

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...