Hoppa till innehåll

Sopor längst fiskevatten!!!!!!!!!!!!


Guest palle007

Recommended Posts

Guest palle007

Under helgen var jag med ett par snubbar i Tidaholm och fiskade i Tidan. Det som slog mig var en massa tumma ölburkar och annat skräp som folk bara slänger. Vad tycker Ni om problemet?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest Torrflugan
Under helgen var jag med ett par snubbar i Tidaholm och fiskade i Tidan. Det som slog mig var en massa tumma ölburkar och annat skräp som folk bara slänger. Vad tycker Ni om problemet?

alkoholen återigen som är ett problem!!!!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Man blir förbannad och besviken på människans oförmåga att passera ur primatstadiet och börja ta ansvar för sina handlingar >:(

En enkel möjlighet att ekonomiskt sätta åt den som medvetet skräpar ned i moder natur borde finnas, även om det "bara" är "småsopor"...

Tilllsammans med en längre avstängning från fiskevattnet, kan böter vara ett sätt för att minska problematiken!?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag blir så förbannad när jag tänker på de människor som inte kan ta rätt på det de släpat med, men det  är klart den intellektuella spänsten är antagligen inte är den bästa >:(

Asch nu far jag och fiskar, för att lugna ner nerverna lite...

Jo fy f-n för nedskräpning >:( Jag brukar ta med burkar som folk har kastat så man slipper se dom varje gång man ska fiska där ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

... för att nästa gång hitta skräp igen på samma ställe. Jag är också en som plockar skräp andra lämnar i naturen och blir skit förbannad över sådana grisar.  >:(

Håller fullständigt med dig.

Undrar hur de tänker, de som skräpar ner, när de kommer själva till ett vatten där det ser förjävligt ut?

Bryr de sig inte? Är det "skitdetsamma" för dem? Eller tar de rent utav illa upp och spyr galla över de som varit där före :o (knappast men man vet ju aldrig)?

Ja, undrar vad som rör sig i deras små huvuden ??? ??? ???

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jepp trist :( men de e väll så dom tänker(nån plockar väll upp de) idioterna

Jag tror att dessa idioter tycker att när man är utanför samhället (vildmarken) gäller inte de gängse regler som de flesta av oss följer. De fattar inte att det är ännu viktigare att plocka upp efter sig eftersom man oftast vistas i en unik och känslig miljö. Plockar också skräp... :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest FLebbHuE

Tyvärr har det nog en del med fisketurismen att göra då det faktiskt finns en hel del danskar och tyskar som reser hit för att fiska (skita ner?!).

Sen kan det givetvis finnas rötägg även inom den egna skaran. Tragiskt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tyvärr har det nog en del med fisketurismen att göra då det faktiskt finns en hel del danskar och tyskar som reser hit för att fiska (skita ner?!).

Sen kan det givetvis finnas rötägg även inom den egna skaran. Tragiskt.

Nu skall vi inte utpeka en viss grupp som bov här. Men jag varit på en massa nerskräpta ställen i Jämtlands fjäll dit inga/så gott som inga utländska turister kommer …

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Under helgen var jag med ett par snubbar i Tidaholm och fiskade i Tidan. Det som slog mig var en massa tumma ölburkar och annat skräp som folk bara slänger. Vad tycker Ni om problemet?

Tja, problemet är tyvärr utbrätt vid våra vatten. ::)

då jag brukar vandra upp till Praivenjaure, som det är ett par mil från väglöst land. så finer man divärse skräp.

Man tycker att folk som släpar upp en full ölburk borde inse att en tom ihoppressad burk är lätt att ta hem.

om det är sunda förnuftet eller ren lathet ska vara osagt. :P

ser jag någon som kastar skräp, eller inte släcker elden så brukar jag säga till. ::)

ett annat utbrätt problem är cigaret fimpar som kastat i vattnet. av någon anledning så tar fisken fimpen. vilket resulterar i att fimpen fastnar i magsäcken på fisken. som i sin tur gör att fisken tillslut magrar och dör. :P

nu tänker ni nog på att det bara är "blåsta" odlingsfiskar som tar fimpen för pellets. det kan nog vara så, men jag har även fått vildfisk som ätit fimp. :-[

Så ni som röker tänk på det nästa gång, släng inga fimpar i vattnet ::):o

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...