Hoppa till innehåll

Tatuering!?


Falkas

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Vi tycks dela samma vurm för asiatiska stilen Mikael S  :) Dessa två kamraterna lät jag göra i Kina nu i höstas..har plan att göra tre till på ryggen så småningom...jag satt/låg 2 dagar med ungefär tre 5 minuters pauser per drake...totalt 18 timmar på båda...vilket ändå får ses som djävligt kort tid :D  Men det var lite väääl hårt så länge...

post-7802-0-18567000-1390291061_thumb.jp

Redigerad med Ken
  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vi tycks dela samma vurm för asiatiska stilen Mikael S :) Dessa två kamraterna lät jag göra i Kina nu i höstas..har plan att göra tre till på ryggen så småningom...jag satt/låg 2 dagar med ungefär tre 5 minuters pauser per drake...totalt 18 timmar på båda...vilket ändå får ses som djävligt kort tid :D Men det var lite väääl hårt så länge...

Yakuza snart! ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vi tycks dela samma vurm för asiatiska stilen Mikael S :) Dessa två kamraterna lät jag göra i Kina nu i höstas..har plan att göra tre till på ryggen så småningom...jag satt/låg 2 dagar med ungefär tre 5 minuters pauser per drake...totalt 18 timmar på båda...vilket ändå får ses som djävligt kort tid :D Men det var lite väääl hårt så länge...

Grymt! Vem var det som gjorde dem? Jo det tar sin tid fick ligga 8 timmar för att bara lina upp hela ryggen, den går ner på arslet osv oxå 6 st A4 totalt var trycket på. Har en liten lucka på magen kvar bara som jag ska stänga när jag gjort ryggen klar så har jag överkroppen klar :). Ska köra igen på lördag.

Redigerad med Mikael S
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vi tycks dela samma vurm för asiatiska stilen Mikael S  :) Dessa två kamraterna lät jag göra i Kina nu i höstas..har plan att göra tre till på ryggen så småningom...jag satt/låg 2 dagar med ungefär tre 5 minuters pauser per drake...totalt 18 timmar på båda...vilket ändå får ses som djävligt kort tid :D  Men det var lite väääl hårt så länge...

Snyggt! 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Grymt! Vem var det som gjorde dem? Jo det tar sin tid fick ligga 8 timmar för att bara lina upp hela ryggen, den går ner på arslet osv oxå 6 st A4 totalt var trycket på. Har en liten lucka på magen kvar bara som jag ska stänga när jag gjort ryggen klar så har jag överkroppen klar :). Ska köra igen på lördag.

 

Kroppen ökar väl en del prismässigt så man får väl se det som en investering?

Hur mycket blir det på en rygg? 35-40k?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja du MIkael, det är inte helt lätt med namnet då han har ett engelskt och ett kinesiskt namn ; vi kallar honom Mike, Han kan NOLL Engelska :D  Vi jobbar en hel del med Kina eftersom vi har vårt flugbinderie Donghuan, Min kollega har tatuerat sig där under flera år, "mike" är expert på kinesiska traditionella tatueringar :) Hans nya tattoo shop ligger  i Sensheng som är rätt nära HongKong fast på Kinesiska fastlandet :) Jag har bett honom via vår tolk planera hela tatueringen komplett med rygg och full sleves, så dessa är bara början på äventyret :) ( var kul att se denna bilden för mig, jag har gått ner 14 kilo sedan dess! :) )

post-7802-0-84803700-1390380296_thumb.jp

Redigerad med Ken
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Beror på vem som gör den. Men räkna med minst 35 och upp till 80. Helt klart billigare utomlands. Gjorde mina sleeves av två av de bästa i Australien och de kostade en spotstyver jämfört med i Sverige och det tog sin tid att göra dom. Ca 30 timmar på den ena.

Kroppen ökar väl en del prismässigt så man får väl se det som en investering?

Hur mycket blir det på en rygg? 35-40k?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kroppen ökar väl en del prismässigt så man får väl se det som en investering?

Hur mycket blir det på en rygg? 35-40k?

Haha brukar säga "i spend so much on ink even my arms money"

Vet inte ens hur mycket allt kostat. - vet bara att det och fiske är vad som kostar mest för mig.

/Mike

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mycket fina tatueringar här, har själv ett antal st och slänger upp en bild på min senaste, som är lite fiskerelaterad då det är en tatuering på en skog som jag fotograferade i närheten av ett fint fiskeställe ;)

 

Den gillade jag skarpt, riktigt fin!

Hur håller sig ett sådant motiv, sett över lite tid, det är ju rätt så mycket små detaljer?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Finns risk att den suddas ut något i de fina linjerna och blir lite grå. Beror mest på hur djupt färgen sitter och är den gjord som den ska så håller den sig länge.

Tack för svaret, Grapplern!

Har gått och grubblat och varit sugen i åratal. Kanske man skulle gå igenom fotoarkivet efter ett lämpligt motiv...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Lugnt J!

Tycker jag helt klart du ska. Titta djupt bland bilder men stirra dig inte blind på små detaljer utan försök hitta ett motiv som är lätt för ögat att läsa men vackert, läckert, estetiskt etc och som tilltalar dig personligen. Då kommer du rätt och den kommer leva länge :)

Redigerad med thegrappler
  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Den gillade jag skarpt, riktigt fin!

Hur håller sig ett sådant motiv, sett över lite tid, det är ju rätt så mycket små detaljer?

Kul :)

 

Det vet jag inte, men denna är gjord av Diego på Zeal tattoo som är erkänt duktig för just sina sv/v tatueringar och som vet vad han gör så tror åtminstone att den kommer att se fin ut i många år till. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hmm håller inte riktigt med. Har sett flera som blivit grå snabbt pga dåligt jobb och blivit omgjorda eller täckta. Jo jag har jobbat i en studio ett tag och umgåtts rätt mycket med tatuerare.

För att det är skit tatuerare som gjort dem ;) där har du svaret. Det finns så många som tatuerar som suger efter flera år och som aldrig ens borde gett sig in i branschen. Jag är i en studio i princip varje dag och mina vänner är tatuerare och en är nog Sveriges absolut bästa på sin grej.

Vilken studio har du jobbat i?

Redigerad med Mikael S
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...