Hoppa till innehåll

Älv: Mörrumsån


hermelin

Recommended Posts

alltså är det nån som fattar hur det fortfarande kan vara 12 kubik i Granö, Mörrumsån enligt eons hemsida? Här regnar ju katter och hundar och åarna på västkusten svämmar över men i Mörrum så är det tydligen fortfarande halvlågt vatten. Borde ju vara fysiskt omöjligt (under förutsättning att det regnar även i Småland och det borde det ju göra)?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Testa gärna någon riktigt orange fluga också typ flomflugan, sedan är orange ullsock inte helt fel i början och slutet av säsongen.

Om vattnet går högt och ovanligt färgat, testa flomflugan fast byt ut allt orange till knallrött. Även Gary kan funka bra.

 

Sedan är ju Beiss, 89:an, ullsock, banan, pataghorva ganska säkra kort överlag i mörrum.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Testa gärna någon riktigt orange fluga också typ flomflugan, sedan är orange ullsock inte helt fel i början och slutet av säsongen.

Om vattnet går högt och ovanligt färgat, testa flomflugan fast byt ut allt orange till knallrött. Även Gary kan funka bra.

 

Sedan är ju Beiss, 89:an, ullsock, banan, pataghorva ganska säkra kort överlag i mörrum.

om man känner att man är nere och letar blänkare känns Gary rimlig eller?

Skickat från luren

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

om man känner att man är nere och letar blänkare känns Gary rimlig eller?

Skickat från luren

 

Spelar nog ingen större roll, låt vattentemp, färg på vatten och himmel samt väder avgöra.

bara att gå på magkänsla helt enkelt. ;)

Skickat från luren

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

okej, när man gjort premiärdagen och scoutat dag 2s område... var är bästa öl och matstället? rökeriet? (ursäkta om OT men jag tycker det nästan hör ihop med sånt här fiske :D)

Har rökeriet öppnat igen?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Du ser jag har ingen aning. jag googlade bara ju..då dök det upp

 

men var äter/dricker man?

jag googlade lite bättre..så här står det

 

 

Klartecken från kommunen till pensionat i gammalt rökeri

Nu är det klart att det gamla rökeriet i Mörrum kommer att förvandlas till ett flugfiskecenter.

Kommunen har beviljat bygglov för en omfattande renovering som kommer att resultera i ett pensionat med 13 rum, restaurang, bar och sällskapsrum.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Där ser man.

Dagens brukar jag äta på laxerian, samma ägare som gamla kungsforsen (rökeriet). Eller på korvmojjen upp förbi kyrkan.

På kvällarna brukar det bli några öl på laxerian. Men man får hålla koll så det verkligen är öppet. Förra året på lördagen under premiärhelgen hade dom stängt.

Det är ju inte långt till Karlshamn heller.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

man får gärna ge mig tips på färger i flugorna för premiären. känner mig lost

Spelar ingen roll alls när det är premiär i mörrum, sätt på en fluga du tror på. Svart, gul, lila, rosa, brun, allt funkar.  Djupt är konseptet om man vill ha napp och vill man ha finare fisk fiskar man lite högre upp i vattnet. Lokalkännedom är oxå en nyckel så klart. Är det kaltt i vattnet, djupt långsamt är det varmare behöver du inte skrapa botten. Det gäller både i strömmarna och i de lugnare poolerna.

 

Skitfiske

 

Ola

Redigerad med salomontrutta
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

man får gärna ge mig tips på färger i flugorna för premiären. känner mig lost

Spelar ingen roll alls när det är premiär i mörrum, sätt på en fluga du tror på. Svart, gul, lila, rosa, brun, allt funkar.  Djupt är konseptet om man vill ha napp och vill man ha finare fisk fiskar man lite högre upp i vattnet. Lokalkännedom är oxå en nyckel så klart. Är det kaltt i vattnet, djupt långsamt är det varmare behöver du inte skrapa botten. Det gäller både i strömmarna och i de lugnare poolerna.

 

Skitfiske

 

Ola

Tack Ola. Ska bli spännande. Har kartor och mörrums ståndplatskartor att studera.. Får hoppas jag kommer en bit på det

Skickat från luren

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Säta har du blivit guide i mörrum? shit har du redan fiskat där så pass många år? Va härligt det är med dagens guider :)

Knappast! :D

Jag ska hjälpa samma gäng som jag hjälpte ifjol, blir mest kastträning för dom :)

Ska du ner på premiären?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...