Hoppa till innehåll

Älv: Mörrumsån


hermelin

Recommended Posts

Lax i älvar och öring i havet, hade väl valt lax i havet också om den bet lite lättare och simmade lite närmare :D

Har haft den stora turen att landa Lax från land på Österlen och ja, det går inte att jämnföra med Havsöring. Trodde jag hade krokat en rysk ubåt först innan jag till sist fick Laxen i håven.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är ju två helt skillda fisken när det gäller lax o öring. Det ena förtar inte det andra.Öringen har ju den fördelen att den biter bättre än laxen när det blir varmt i vattnet. Så varma sommar nätter kan man mycket väl ha turen o kroka en öring men däremot laxen blir svår som fan över 19 grader i mörrum. Tycker dom kompleterar varandra på ett bra sätt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Vem vet, kanske blir en sväng till mörrum i maj?

Det var många år sedan sist, jag tröttnade på trängseln och alla vassa armbågar.

Men då laxen nu för tiden står glesare i ån lär fisketrycket inte vara lika jäkligt som för tio år sedan.

Så en skön naturupplevelse lär man nog få i alla fall.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Hallå!

Sticker till Mörrum och har tänkt att fiska tisdag kväll och onsdag. Tycker alltid Mörrum känns lite svårfiskad så jag skulle vara tacksam för hjälp med linval från någon som kan Mörrumsfisket. Givetvis varierar det i olika pooler men vad rekommenderar ni? Ser att det går ca 20 m3 just nu. Är t.ex. en S1/2 lagom för pool 17 eller ska man fiska djupare?

// D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

F/S3+ extra superfast sinktip så klarar du dig bra. Vet att Allan kört F/S7 med riktigt bra resultat. Gäller att komma ner. (vi snackar kvälls/nattfisket)

Mycket folk i 17, du kan ha lika bra fiske i många andra pooler där du mer eller mindre får fiska själv.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

F/S3+ extra superfast sinktip så klarar du dig bra. Vet att Allan kört F/S7 med riktigt bra resultat. Gäller att komma ner. (vi snackar kvälls/nattfisket)

Mycket folk i 17, du kan ha lika bra fiske i många andra pooler där du mer eller mindre får fiska själv.

Riktigt stort tack! Kommer nog inte att fiska mycket i pool 17 men känns som en bra referens för fisket. Än en gång tack.

// D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...