Hoppa till innehåll

Guest mako

Recommended Posts

Yes, Loop Opti Coast är värt pengarna. Det är mitt favoritspö på kusten, bra att trycka på med i vind. Men jag tycker det är underklassat. Många upplever det nog som väldigt styvt. Om du kollar på denna sida

http://www.msxff.se/C12574DC0053E69B/tmt.view/BE555DCF9AAA7CBDC12576A90044CD4F?open&flyrod=B040097E1031EA9FC1257589006EC66E så ser du att en 7 är i klass med en 8. Så du ska kanske gå på en 6:a.

För vindstilla dagar kan man använda ett mjukare spö.

Mitt tips är att provkasta spöt innan inköp.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Okej!! Tackar för svar!! Har redan ett annat spö jag tänkte använda när det är lite lugnare.. Loopet tänkte jag ha när det blåser på lite.. Fortfarande värt att kansle satsa på 6an då?

Ingen i närheten av mig har spöt så jag kan testa.. Och nu hittade jag en sida med rejäl rea på det så är lite stressad och funderar på att beställa så snart som möjligt !!

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Okej!! Tackar för svar!! Har redan ett annat spö jag tänkte använda när det är lite lugnare.. Loopet tänkte jag ha när det blåser på lite.. Fortfarande värt att kansle satsa på 6an då?

Ingen i närheten av mig har spöt så jag kan testa.. Och nu hittade jag en sida med rejäl rea på det så är lite stressad och funderar på att beställa så snart som möjligt !!

Skickas från min iPhone via Tapatalk

 

För att ge dig mer huvudbry kan jag rekomendera MSX saphire. De har 25% rea september ut o spöt kostar 2200 i vanliga fall. 129g på 7an. En annan kan ändå inte fiska limkorkshantag. Men jag har nog mer än 500 kusttimmar med mitt och väldigt nöjd. Om du nu ändå inte kan pröva spöna. Ett års no questions asked garanti o extra toppsektion är andra fördelar! Ursäkta min off-topic Gotland :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Okej!! Tackar för svar!! Har redan ett annat spö jag tänkte använda när det är lite lugnare.. Loopet tänkte jag ha när det blåser på lite.. Fortfarande värt att kansle satsa på 6an då?

Ingen i närheten av mig har spöt så jag kan testa.. Och nu hittade jag en sida med rejäl rea på det så är lite stressad och funderar på att beställa...

De lät ju oxå intressant .. Fan vilken besluts ångest !!

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Att köpa spön utan att testa är svårt :). Jag kör 7:an när det blåser mycket. Har inte testat dom andra spöna men Opti Coast är ett bra spö om du gillar styvare spön. Tror inte du blir alltför besviken. Kommer du ner i pris är det ju inte heller fel.

Har du läst denhär tråden? kanske kan ge nått http://www.edgeflyfishing.com/ipb/topic/132290-loop-opti-coast-7/

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vid ett första test av opticoast spöet upplevde jag det betydligt mer svårkastat än mitt loop evotec #7 som jag tycker är ett bra allroundspö. Enda nackdelen är att det är tre-delat. Håller med PerG prova först köp sedan!

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

Håller med om att evotec är ett skitbra allroundspö, har ett #5 (använder själv det dock inte till havsöringsfisket) men kan faktiskt inte förstå varför en del tycker att det är en nackdel att det är tredelat ? det är ju just därför som spöt har en sådan skön action o är lättkastat för att det har bara tre delar ;) Somliga säger att tredelat blir otymlipligt o bära med sig men va fasen alla åker vi ju bil till fiskeställena (eller flyg) o vad gör väl då en 10-15 cm längre tub för skillnad ?? Själv skulle jag bara fiska två- och tredelat om bara dessa spön fanns mera av på marknaden. Tycker att ju färre delar desto bättre action på spöna  :)  

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag och Böna drog ut på östsidan idag. När vi kom fram till platsen vi tänkte fiska var det redan fullt av fiskare där. Vi åkte till ett annat ställe intill men när vi kom ner var det också upptaget. Vi valde att gå åt andra hållet och kom fram till en vik där vi såg hoppande fisk. Efter några kast drar Böna på en riktigt stor öring men ganska snart går tafsen av :(

En stund senare så får jag också en öring på samma ställe. Den är stor, 68 cm och 4 kilo, nytt PB :) Yes!

Jag får två öringar till runt 1 1/2 kg, alla på samma ställe.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fyfan va gött att höra =D Grattis Per!

 

Bild? 

 

Jag och Böna drog ut på östsidan idag. När vi kom fram till platsen vi tänkte fiska var det redan fullt av fiskare där. Vi åkte till ett annat ställe intill men när vi kom ner var det också upptaget. Vi valde att gå åt andra hållet och kom fram till en vik där vi såg hoppande fisk. Efter några kast drar Böna på en riktigt stor öring men ganska snart går tafsen av :(
En stund senare så får jag också en öring på samma ställe. Den är stor, 68 cm och 4 kilo, nytt PB :) Yes!
Jag får två öringar till runt 1 1/2 kg, alla på samma ställe.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...