Hoppa till innehåll

Guest mako

Recommended Posts

Hej
Jag vill minas att någon tipsade om en google maps karta över fredningsområdena som någon hade gjort. Man kunde ladda upp kartan på ens egna google konto och lägga som ett lager i ens egna fiskekartor. 
Jag råkade tyvärr ta bort det lagret och nu hittar jag det inte.  :(

 

Någon som vet var jag kan hitta den igen?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

 

Hej

Jag vill minas att någon tipsade om en google maps karta över fredningsområdena som någon hade gjort. Man kunde ladda upp kartan på ens egna google konto och lägga som ett lager i ens egna fiskekartor. 

Jag råkade tyvärr ta bort det lagret och nu hittar jag det inte.  :(

 

Någon som vet var jag kan hitta den igen?

 

Ja googla på fiskegotland så hittar du dom där

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag vill minas att någon tipsade om en google maps karta över fredningsområdena som någon hade gjort. Man kunde ladda upp kartan på ens egna google konto och lägga som ett lager i ens egna fiskekartor.

Jag råkade tyvärr ta bort det lagret och nu hittar jag det inte. :(

Någon som vet var jag kan hitta den igen?

https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=z_V7IEPiQuMw.kk3b-Q9KAfe4

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 4 weeks later...

Årets första tur. Jag hämtade upp Böna och vi åkte till östsidan. Det var mulet väder och blåste 8-10 m/s sydväst, tilltagande vind under dagen. Rätt svårfiskat och ibland stannade bakkastet upp i motvinden. Vattnet höll 3-4 grader.

Vi fiskade av ett revet och på andra kastet högg en fin HÖ.

En silverblank fisk precis över 3kg på 56cm. Flugan för dagen var en Jiggy.

post-11607-0-94807000-1425757905_thumb.j

Redigerad med PerG
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Årets första tur. Jag hämtade upp Böna och vi åkte till östsidan. Det var mulet väder och blåste 8-10 m/s sydväst, tilltagande vind under dagen. Rätt svårfiskat och ibland stannade bakkastet upp i motvinden. Vattnet höll 3-4 grader.

Vi fiskade av ett revet och på andra kastet högg en fin HÖ.

En silverblank fisk precis över 3kg på 56cm. Flugan för dagen var en Jiggy.

attachicon.gifimage.jpg

Vet ej , men lördags whiskey verkar inte som den borde...56 cm på 3 kg är en fulltonsvärde på 1,7...

Värre en Jurasic Lake bågar...Grattis till jätte fina fisken!!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Årets första tur. Jag hämtade upp Böna och vi åkte till östsidan. Det var mulet väder och blåste 8-10 m/s sydväst, tilltagande vind under dagen. Rätt svårfiskat och ibland stannade bakkastet upp i motvinden. Vattnet höll 3-4 grader.

Vi fiskade av ett revet och på andra kastet högg en fin HÖ.

En silverblank fisk precis över 3kg på 56cm. Flugan för dagen var en Jiggy.

attachicon.gifimage.jpg

Jiggyyyyyyyyy! äger :D grattis till en fin fisk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

I dag leverade inte Jiggy men det gjorde pattgrisen!

När jag vaknade i morse var det nära att jag ställde in dagens tur. Snö och blåst!

Tidigare i veckan har det vart varmt och våren i full gång, men idag blåste det kraftig NO. Planen blev att åka till västsidan och leta lä. Jag hade ju fixat barnvakt för att kunna komma ut idag.

På första stället var det kraftig sjö mot pallkanten och det blev ofiskbart i den kraftiga vinden. Fortsatte vidare och riktade in mig på att leta skyddade vikar. Hittade till slut hyfsat skydd för vinden. I viken var det ganska grunt så jag bytte till pattegrisen för att inte fastna så mycket. Ganska snart kom hugget. När flugan svävade efter några snabba drag så kände jag en fisk. Men den lossnade. Kastade ut på nytt och och han precis tänka att den nog fick krokkänning. Men då högg det på nytt. Efter en ganska lång fight där öringen hoppade flera gånger kom en blank öring på 60 cm och 2,7 kg upp. Den fick följa med hem och ska bli gravad till påsk.

post-11607-0-47605100-1426968107_thumb.j

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

I dag leverade inte Jiggy men det gjorde pattgrisen!

När jag vaknade i morse var det nära att jag ställde in dagens tur. Snö och blåst!

Tidigare i veckan har det vart varmt och våren i full gång, men idag blåste det kraftig NO. Planen blev att åka till västsidan och leta lä. Jag hade ju fixat barnvakt för att kunna komma ut idag.

På första stället var det kraftig sjö mot pallkanten och det blev ofiskbart i den kraftiga vinden. Fortsatte vidare och riktade in mig på att leta skyddade vikar. Hittade till slut hyfsat skydd för vinden. I viken var det ganska grunt så jag bytte till pattegrisen för att inte fastna så mycket. Ganska snart kom hugget. När flugan svävade efter några snabba drag så kände jag en fisk. Men den lossnade. Kastade

ut på nytt och och han precis tänka att den nog fick krokkänning. Men då högg det på nytt. Efter en ganska lång fight där öringen hoppade flera gånger kom en blank öring på 60 cm och 2,7 kg upp. Den fick följa med hem och ska bli gravad till påsk.

Gratis till en jätte fin fisk. Nu kan du ta en wirre, k-värde stämmer

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

I dag leverade inte Jiggy men det gjorde pattgrisen!

När jag vaknade i morse var det nära att jag ställde in dagens tur. Snö och blåst!

Tidigare i veckan har det vart varmt och våren i full gång, men idag blåste det kraftig NO. Planen blev att åka till västsidan och leta lä. Jag hade ju fixat barnvakt för att kunna komma ut idag.

På första stället var det kraftig sjö mot pallkanten och det blev ofiskbart i den kraftiga vinden. Fortsatte vidare och riktade in mig på att leta skyddade vikar. Hittade till slut hyfsat skydd för vinden. I viken var det ganska grunt så jag bytte till pattegrisen för att inte fastna så mycket. Ganska snart kom hugget. När flugan svävade efter några snabba drag så kände jag en fisk. Men den lossnade. Kastade ut på nytt och och han precis tänka att den nog fick krokkänning. Men då högg det på nytt. Efter en ganska lång fight där öringen hoppade flera gånger kom en blank öring på 60 cm och 2,7 kg upp. Den fick följa med hem och ska bli gravad till påsk.

Grattis!! :D

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...