Jump to content

Havsöring Skåne-området

Recommended Posts

• Replies 8.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Perfekta förhållanden idag för en första liten promenad längs strandkanten med sonen i full mundering. Ett känslosamt ögonblick - min son har tagit steget att bli havsöringsfiskare. Det är stort och v

Gör ett försök att väcka liv i denna tråd. 2st i går vid Ålabodarna. (jag hatar Facebook)  

Det görs en hel del fiskevårdsarbete i Skåne. Åar som varit stendöda har nu många tusen uppgångar årligen. Tex Råån och Nybroån. Skivarpsån har också fått stora insatser. Men det finns MYCKET kvar

Posted Images

Hur har fisket varit hittills i år?

Jag och polarna har tänkt åka ner runt Helsingborg och testa lyckan på söndag.

Är nybörjare på havsöringfiske så har inte riktigt koll på om fisket är bra nu vid denna årstiden.

Jag har fiskat i Hbg-området nu några gånger och just nu är det inte lönt, kallt, lågvatten och ganska blåsiga dagar gör att fingrarna fryser till is och vi har inte känt ett enda hugg ens!! Vi väntar på bättre tider och högre temperaturer i vattnet. Just nu är siktet inställt på påskhelgen!!

Hade helgen som var bokat in en resa till Fyn för havsöringfiske (och som också genomfördes trots snöstorm) men en lite vilsen blanking som resultat på fyra man (trots guide!)... Men att klaga på vädret känns inte lönt längre då det bara verkar göra saken ännu värre! :S Nej, jag tror på omvänd psykologi och ska istället införskaffa en borr och börja pimpla havsöring (med sjunklina och extrem kastsäkerhet)!!!!

Det är alltid lönt att fiska. Bara nappar sämre ibland :)

Ola

Jag har fiskat i Hbg-området nu några gånger och just nu är det inte lönt, kallt, lågvatten och ganska blåsiga dagar gör att fingrarna fryser till is och vi har inte känt ett enda hugg ens!! Vi väntar på bättre tider och högre temperaturer i vattnet. Just nu är siktet inställt på påskhelgen!!

På besök nere i Malmö och fick en stund över till fiske. <br /><br />1.5 timme gav 2 öringar på ca 55-60 cm. Bra fighter o fin kondition... <br /><br />Verkar lättfiskat här nere... :D<br /><br />Skickat från min HTC HD2 via Tapatalk 2<br /><br />

På besök nere i Malmö och fick en stund över till fiske. <br /><br />1.5 timme gav 2 öringar på ca 55-60 cm. Bra fighter o fin kondition... <br /><br />Verkar lättfiskat här nere... :D<br /><br />Skickat från min HTC HD2 via Tapatalk 2<br /><br />

Härligt:)

Några frågor.

Någon annan än Nocke som lyckats här nere? Känns som att det är lågt vatten, hur påverkar det här nere?

Tänkte testa fiska lite i Vikhög farmöver, var är det bäst norra sidan eller södra?

Där ser man.

Fiskar ni i närheten av malmö eller gör ni som jag och kör en bit?

Jag var ner en sväng till öresundsbron och kollade, såg ganska fint ut där men har för mig att det kan vara mycket folk där.

Shit Joakim är du där nere o drar snöre med jäkla drag .Grattis 

På besök nere i Malmö och fick en stund över till fiske.

1.5 timme gav 2 öringar på ca 55-60 cm. Bra fighter o fin kondition...

Verkar lättfiskat här nere... :D

Skickat från min HTC HD2 via Tapatalk 2

Shit Joakim är du där nere o drar snöre med jäkla drag .Grattis 

Ja, kunde inte hålla mig så jag smet iväg lite, tur var väl det.

Btw, var är ditt konstverk??

Skickat från min HTC HD2 via Tapatalk 2