Hoppa till innehåll

Recommended Posts

Publicerat

Hur har fisket varit hittills i år?

Jag och polarna har tänkt åka ner runt Helsingborg och testa lyckan på söndag.

Är nybörjare på havsöringfiske så har inte riktigt koll på om fisket är bra nu vid denna årstiden.

Publicerat

Ok då kanske man får vänta tills nästa helg och se om det är bättre väder.

Hur har fisket varit annars i år?

Har det kommit igång än eller är det för tidigt än?

Publicerat

Jag har fiskat i Hbg-området nu några gånger och just nu är det inte lönt, kallt, lågvatten och ganska blåsiga dagar gör att fingrarna fryser till is och vi har inte känt ett enda hugg ens!! Vi väntar på bättre tider och högre temperaturer i vattnet. Just nu är siktet inställt på påskhelgen!!

Publicerat

Hade helgen som var bokat in en resa till Fyn för havsöringfiske (och som också genomfördes trots snöstorm) men en lite vilsen blanking som resultat på fyra man (trots guide!)... Men att klaga på vädret känns inte lönt längre då det bara verkar göra saken ännu värre! :S Nej, jag tror på omvänd psykologi och ska istället införskaffa en borr och börja pimpla havsöring (med sjunklina och extrem kastsäkerhet)!!!!

Publicerat

Det är alltid lönt att fiska. Bara nappar sämre ibland :)

Ola

Jag har fiskat i Hbg-området nu några gånger och just nu är det inte lönt, kallt, lågvatten och ganska blåsiga dagar gör att fingrarna fryser till is och vi har inte känt ett enda hugg ens!! Vi väntar på bättre tider och högre temperaturer i vattnet. Just nu är siktet inställt på påskhelgen!!

Publicerat

Gick vid verkeån idag, uppe vid fallet hade 4 små silverfiskar samlats för att smaka på å vattnet, mycket fina att titta på :)

Vid Hallamölla?  Eller mena du Öredakaren?

Publicerat

Öradekaren. En del kraftiga gung i den första svängen precis ovanför fallet med, härligt att se :)

Där har ju blivit kalasfint sen de gjorde om där.

Publicerat

På besök nere i Malmö och fick en stund över till fiske. <br /><br />1.5 timme gav 2 öringar på ca 55-60 cm. Bra fighter o fin kondition... <br /><br />Verkar lättfiskat här nere... :D<br /><br />Skickat från min HTC HD2 via Tapatalk 2<br /><br />

Publicerat

På besök nere i Malmö och fick en stund över till fiske. <br /><br />1.5 timme gav 2 öringar på ca 55-60 cm. Bra fighter o fin kondition... <br /><br />Verkar lättfiskat här nere... :D<br /><br />Skickat från min HTC HD2 via Tapatalk 2<br /><br />

Härligt:)

Publicerat

Några frågor.

Någon annan än Nocke som lyckats här nere? Känns som att det är lågt vatten, hur påverkar det här nere?

Tänkte testa fiska lite i Vikhög farmöver, var är det bäst norra sidan eller södra?

Publicerat

Där ser man.

Fiskar ni i närheten av malmö eller gör ni som jag och kör en bit?

Jag var ner en sväng till öresundsbron och kollade, såg ganska fint ut där men har för mig att det kan vara mycket folk där.

Publicerat

Shit Joakim är du där nere o drar snöre med jäkla drag .Grattis 

Publicerat

På besök nere i Malmö och fick en stund över till fiske.

1.5 timme gav 2 öringar på ca 55-60 cm. Bra fighter o fin kondition...

Verkar lättfiskat här nere... :D

Skickat från min HTC HD2 via Tapatalk 2

Shit Joakim är du där nere o drar snöre med jäkla drag .Grattis 

Ja, kunde inte hålla mig så jag smet iväg lite, tur var väl det.

Btw, var är ditt konstverk??

Publicerat (redigerad)

Ja, kunde inte hålla mig så jag smet iväg lite, tur var väl det.

Btw, var är ditt konstverk??

Exakt  om du vill se det är

Verket

post-6250-0-69054500-1364681802_thumb.jp

post-6250-0-33845000-1364681843_thumb.jp

Redigerad med Meritaimen