Hoppa till innehåll

Pauls fiskedagbok


Paul

Recommended Posts

Idag var det dags för en havsöringstur tillsammans med Lasse. Vi åkte i kraftig dimma nästan hela vägen. Väl framme vid havsöringslokalen skingrade sig dimman. Väldigt lågt vatten och nästan ingen vind. Ganska omgående hade vi hugg och virvel efter flugan. Sedan blev det dött. Vinden vände till syd eller sydväst och det kändes lite bättre.

Eftersom vi såg många bortmaskar senaste turen hade jag bundit upp en fluga som gick lite i ljust med stänk av lite rött. Skön gång med tratten på.

post-983-1238864259_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Min lilla trotjänare Pentax Optio W30 la plötsligt av B) Shit happens!

Hände inte så mycket med borstmasken så jag bytte till en fiskimitation. Fiskar in flugan ganska snabbt och i en paus hugger en havsöring, i nästa sekund är flugan borta :)

Lite senare på eftermiddagen hamnade jag i en mindre huggsexa. Först två rejäla hugg och äntligen satt det en öring på! Öringen fick panik i det grunda vattnet och gjorde tre luftsprång. Kunde se att den var över 60 cm! Medan jag tog fram håven passade öringen på att släppa flugan :):D Ropade på Lasse. Under tiden Lasse traskade bort till mig högg det två gånger till. Kollade kroken, givetvis var den slö. Måste gått i en sten.

Lasse vadar ut bredvid mig och i andra kastet sitter en 50+ Öringen drog runt i tångruskorna och ett tag trodde vi att den hade gått lös. Efter lite vansklig vadning fram till tångruskan kunde jag håva Lasses fina premiäröring

post-983-1238864916_thumb.jpg

post-983-1238864924_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Lasseman nöjd och glad bjöd på soppa och kexchoklad :)

Lasse kände ett hugg till och sedan dog vinden av och så även fisket.

En riktigt skön dag förutom alla tappade fiskar :) Härlig bonnabränna fick man i alla fall!

Mvh

Paul

post-983-1238865311_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Äntligen lite påskledighet! Varför inte inleda ledigheten med ett eftermiddagsfiske efter havsöring! Lämnade ett soligt Borås och åkte västerut. Väl framme kunde jag konstatera kraftig dimma längst med hela kusten. Knöt på en grön tingeling. Traskade ut på grunt vatten och fiskade mig ut mot tång och sten. Efter en stund hade jag fast fisk! Tunga knyckar, rusning och hopp. En av de större jag haft på kroken. Öringen gjorde som den ville. Efter flera rusningar hade jag läget under kontroll, trodde jag :) Öringen simmar snabbt mot mig och jag vevar som en tok. När öringen vänder ut igen släpper öringen...... :lol: Andra stora öringen jag tappar på kort tid. Vattnet sjönk undan och inte en känning i dimman. Det var bara att åka hem till ölen och in i andra dimman :lol:

Glad påsk!

Mvh

Paul

post-983-1239304253_thumb.jpg

post-983-1239304270_thumb.jpg

post-983-1239304281_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Granna bilder Paul!!!

Synd på storöringen, men nästa gång hänger den med ända in i håven ska du se...

Har du slått på dimljusen än? :lol:

Vi får verkligen hoppas på öring i håven nästa gång. Två öl och redan nära att slockna :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...