-
Recently Browsing 0 members
- No registered users viewing this page.
-
Fjärde säsongen som flugfiskare men har bara köpt paket innan lina spö rulle. Har beställt ett loop Evotec CAST Medium action 9 fot till torrflugefisket. Enligt loop så rekommenderar dom en lina som väger 8 gram 123 grain. Vilket jag tycker verkar tungt när jag kollar på andra klass 3 linor än loops egna. Tänkte beställa en Danielsson nymph w och kanske en extra spole så man kan ha en lina med lång klump och en med kort klump. En på loops sida hade köpt ett klass #2 spö där rekomenderade han Cortland Finesse Trout II. Men deras #3 lina väger 7,1 gram 110 grain. Känner mig helt vilsen.
-
By PiteåDanne · Posted
725 grain Ny lina för i år Fiskad med lite i vår men har för många linor av samma stuk så säljer denna 700 kr vill jag ha -
Dom enda som jag vet går 5-7 mil För fiske?? utdönde art sen länge..det ÄR!!..Naturmänniskor/fjällvandrare..i mitt liv!..som knatar runt i Fjällen..med utborrade Tandborstar..m.m allt för vikten!..allt skall vara så lätt..så lätt ..så lätt! Ja! ..en kan ju borra hål i Ölburken innan resan..Njaa..däri ligger skillnaden.
-
Halloj. Säljer följande: Sage one 11'6 #7 i fint skick - 4000:- Guideline Lecie 14'8 #8-9, fint skick (tredelat, utan originaltub) - 1750:- Vision intro 15' (9-10) - 650:- Kan skicka bilder på Sage one vid intresse, PMa gärna. MVH // Jonas
-
Blev knivhotad av en packad finsk nauturmänniska vid den poolen för att jag kallade honom ryckfiskare i mitten på 90-talet..
-
Lr denna Naturmänniska!..fr FINLAND.. Träffa påna den tiden jag fiskade i Jockfall. Vi fiskade på "Rycksten-sidan" sett fr. bron till höger nedströms..den sidan för datumet var endast för Flugfiskare.. Skit väder var det den dagen..endast jag å han var på plats. Nåväl!..han såg som klivit ut från Kontoret ..rakt av..glasögon prydd ung herre..absolut inte fiske klädd. Å PACKAD SOM EN GRIS!.. Han börja fråga mig var en får Laxen...tjaa! ..sa jag till att börja med 3m ut från dig..osv...(litet kast område) MEN BRA. Sen ville han byta fluga med mig..börjar bli ALLERGISK numera ..åt det!..har bytt mot så mycket skit genom åren. Ibland blir det intressant..JA.. Men Julgranar kan jag köpa till Jul. Nåja ..han började fiska..satt å bara stirrade..NU ramla han i..nej!..men nu!..nej. Tänkte..skiter i hur mycket han betalat för sin resa till Jock..han kunde ju inte ens gå..10m ..knappt &..ramlar han i..så kommer jag att titta åt ett annat håll!.. Han var definitivt inte en sådan..som går 5-7mil..för sitt fiske.!
-
By Damkjaer71 · Posted
A really beautyful super grade jc in a georgious Chartreuse colour. It is with only small feathers, so max usefull. The price is 135€ shipped in the EU region. Will accept PayPal or bank transfer. PM on micks-flies@outlook.dk -
Kvar. Skjutlinan som som sitter på är Rios Metered (899kr). Dock är den använd så ej ny.
-
-
Ämnen
-
Images
Recommended Posts