Hoppa till innehåll

Mellanströmmen, skärblacka


Recommended Posts

  • Svar 175
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Då öppnar vi väl en tråd om fisket i mellanströmmen ;)

har gett mellanströmmen chans 2 gånger och båda gångerna var det mycket folk , folk som inte kunde bete sig .

Hundar som badade, folk som plaskade runt i strömmen med vadare. få fisk då känns omöjligt.

får se om man tar en ny tur snart. så länge vinden ligger rätt så det inte luktar skit hela dan .

:D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

fifan ! det gjorde jag i klubbsjön för nåt år sedan . fifan vad livat det blev. :D streaking caddis :D

ja, liv blev det. För att öka stämningen så bestämde sig fladdermusen för att flyga runt mitt ben vilket ledde till panikartade dansmoves ifrån min sida och bejublat skratt ifrån polarn.. ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det ska bli kul att fiska där imorgon adam inte sant? :D

jo, det tror jag ;) Nu är det bäst att fiska morgon och kväll. Det kommer nog vara rätt så svalt fram emot kl 10:00-11:00 sedan värmer det på.

Men vi får hoppas att det blir lite molnigt och att det inte blir så varmt. svart kommer nog gå bra imorgon.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

har gett mellanströmmen chans 2 gånger och båda gångerna var det mycket folk , folk som inte kunde bete sig .

Hundar som badade, folk som plaskade runt i strömmen med vadare. få fisk då känns omöjligt.

får se om man tar en ny tur snart. så länge vinden ligger rätt så det inte luktar skit hela dan .

:D

idioter säger jag bara ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var ute igår en sväng.

Träffade på mp86 här på forumet samt ett par killar ifrån Linköping.

Vill passa på att informera/varna de som inte är medvetna att mellanströmmen fungerar som reservsläpp då turbinerna inte fungerar vid bruket.

Här är en liten bildberättelse om hur det kan gå när man inte lyssnar på varningar....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Killen på bilden står och fiskar på "piren".

Som ni ser så är mellanströmmen en liten snäll bäck med knappt styrfart på vattnet under normala fall.

Då går larmet. Det är ingen diskussion om att killen hör larmet, men struntar i det. Jag och en medlem i fiskeklubben rusar ut och skriker åt honom att springa in till land. Han tittar slött på oss och börjar sakta veva in linan. :wub:

IMG_0064.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Inom loppet av 20 sekunder är piren han står på borta. Han blir fast, ståendes med benen på två olika stenar. Klart chockad och riktigt uppskrämd börjar han få kramp i benen. Killen i från klubben hämtar ett par vadare ifrån klubbhuset och försöker nåt ut för att leda honom tillbaka, men det går inte. Jag springer upp för att se hur många dammluckor som är öppna och till min förskräckelse ser jag att det endast är en tredjedel av en lucka! (det finns tre luckor)

Det är alltså stor sannolikhet att om en turbin verkligen är sönder så öppnar dom minst en hel lucka och vid det här laget börjar även vi på land att få panik. Precis när vi ska till att ringa brandkåren så stänger bruket luckan och strömmen avtar. Killen kan ta sig till land och han är ordentligt chockad.

Ni som fiskar i mellanströmmen, ha detta i åtanke. Hör ni larmet - ta er upp på höjden.

john

IMG_0061.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

I övrigt så leverar strömmen ovanligt bra nuförtiden.

många som åker dit nollar, men det beror på att de kör med stora flugor och kastar långa kast.

Kör med flugor runt #20 så blir det fisk.

En av gårdagens öringar.

IMG_0045.jpg

IMG_0048.jpg

Ha det fint, nu ska jag ner till Bo Mohlin och snacka lite skit!

jz

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.



















×
×
  • Skapa ny...