Publicerat April 30, 201115 yr comment_1427575 Börjar dra ihop sig mot besked. Är det någon som sökt kvoteringen Gåbdok i sommar! Jag hoppas kunna fiska där några dar runt 10 Juli om Gud o Länsstyrelsen vill! Vilka andra kvoteringar har ni Edgare sökt? Tommy S Rapport
Publicerat April 30, 201115 yr comment_1427613 Jag +3 vänner sökte: 1. Pirtimesjokk 2. Rostoetno 3. Tavvaetno Hoppas glida med strömmen i pontonbåtar.... Undrar om det funkar? www.superpuppan.se Rapport
Publicerat May 1, 201115 yr Författare comment_1427868 Sökte Pirtimys i 3:e hand. Som ensamfiskare har jag fått för mig att det är ett lite knepigt område, men jag kan ha fel där Läste ditt (?) reportage på Bloggen och det ser ju verkligen spännande ut. Tommy S Rapport
Publicerat May 1, 201115 yr comment_1427870 Slipsiken (västerbotten) Sourkkojåkka (norrbotten) Svartijåkka (norrbotten) Men som vanligt blir det väl nitlotten Redigerad May 1, 201115 yr med Bream supreme Rapport
Publicerat May 1, 201115 yr comment_1427922 Så suorkejokka är inte kvar i karantän längre? Låter ju bra. Fascinerande hur snabbt ett vatten kan sabbas efter en bra tidningsartikel. Fick glädjen att fiska där innan hypen, vilket kanonvatten, längtar tillbaka. Sen TV:n kom har ljugartraditionen alltmer försvunnit. Nu finns det inga ljugare, bara lögnare. För ljugaren är ljugandet en konst, för lögnaren är det ingen konst att ljuga. Rapport
Publicerat May 1, 201115 yr comment_1427949 Kul, Tommy, att du läste reportaget! Kompisen sumpade tyvärr de digitala bilderna därifrån... Surt. Blir så mycket bättre med bilder! Och nu har jag börjat filma lite med... När det gäller Pirtimesjokk är det jäkligt snårigt. Men belöningen finns. Däremot är det nästan bara harr. Huruvida det spelar roll som ensamfiskare vet jag inte. Tycker det är synd att man bara kan få tre dagar kvoterat. Man vill ju fiska en vecka! ) www.superpuppan.se Rapport
Publicerat May 15, 201115 yr comment_1435030 I fredags kom besked! Blev Pirtimesjokk! Hur har det gått för er andra? www.superpuppan.se Rapport
Publicerat May 15, 201115 yr comment_1435060 Blev utan efter att ha sökt Vojmån för fjärde gången i rad. Fick kvoterat 2007 men har åkt på nitlott de senaste tre åren. Rapport
Publicerat May 18, 201115 yr comment_1436322 Väntar fortfarande... Någon annan som fortfarande inte fått besked? Just nu känns det som om ansökan kommit bort eller något, fler i tvivel hade ju gjort livet lättare. Rapport
Publicerat May 19, 201115 yr Författare comment_1436906 Fjärde året i rad..nitlott på Gåbdok. Nån annan som fick där?? TS Rapport
Publicerat May 21, 201115 yr comment_1437513 Det blev Tavvaätno!!!!! Yieeeeehaaaaaaaa Såg precis att Edge gjort ett resereportage om detta! Rapport
Publicerat June 2, 201115 yr comment_1441930 Suorkejåkkå blev det för mig och några kompisar. Ska bli riktigt roligt! Har tittat på en del bilder, och det ser otroligt trevligt ut! Rapport
Publicerat June 2, 201115 yr comment_1441954 Sökte inget kvoterat i år,blev bara inte av...men å andra sidan så är ju fjällen enormt ska iväg i Juli till ett förhoppningsvis kalasställe.Kvoterade vatten garanterar ju trots allt ett visst antal besökare plus några tjuvfiskare oftast.. "The way I see it captain Ahab was a quitter"http://www.epicmedia.se Vakringen Rapport
Publicerat June 3, 201115 yr comment_1442165 Ja de här me kvoterat är ju inte alltid de bästa . En polare som fick till svartijokki förra året, var inte helt nöjd efter den resan. Vad jag har förstått så är de ju vatten som har haft hårt fiske tryck som hamnar på kvoterat så de kan ju vara uselt fiske där då eller oftast är de ju så... Så bäst är ju å ta fram kartan å leta upp nya spännande platser... Rapport
Publicerat June 3, 201115 yr comment_1442190 Ja de här me kvoterat är ju inte alltid de bästa . En polare som fick till svartijokki förra året, var inte helt nöjd efter den resan. Vad jag har förstått så är de ju vatten som har haft hårt fiske tryck som hamnar på kvoterat så de kan ju vara uselt fiske där då eller oftast är de ju så... Så bäst är ju å ta fram kartan å leta upp nya spännande platser... Exakt,ett kompisgäng åkte dit 2004 och fick inte ens en fiskpinne i jokken utan fick fiska i Svartiluoppal ist,den gången var det tur att jag redan bokat in mig på en egen tur "The way I see it captain Ahab was a quitter"http://www.epicmedia.se Vakringen Rapport
Publicerat June 3, 201115 yr comment_1442215 Suorkejåkkå blev det för mig och några kompisar. Ska bli riktigt roligt! Har tittat på en del bilder, och det ser otroligt trevligt ut! Ett mycket bra vatten som fått vila nu. Har bilder på min sida resan 2005. Mvh Kari www.kt-flugfiske.se Rapport
Publicerat August 16, 201114 yr comment_1463973 Blev några fina klunsar i Pirtimysjokk... Och ett jävla paddlande! ) Mycket bilder, film och text på min hemsida om detta. http://www.superpuppan.se/pirtimysponton.html www.superpuppan.se Rapport
Publicerat August 16, 201114 yr comment_1463990 lätt att lockas av det där med kvoterade vatten. Men att vattnet är kvoterat betyder vad jag förstått inte att det skulle vara extra bra fiske där utan snarare att vattnet bara är extra känsligt. Rapport
Publicerat August 19, 201114 yr comment_1464885 Ett mycket bra vatten som fått vila nu. Har bilder på min sida resan 2005. Det kan jag verkligen hålla med om! Vi är hur nöjda som helst efter denna resa, har en del bilder också därifrån som jag kan kasta upp någon dag, däremot tog det slut batteri i kameran, så vi kunde inte fota hela resan, orutinerat. Rapport
Publicerat January 21, 201214 yr comment_1509602 Vart kommer ni söka i år då? De två senaste åren har jag varit i pirtimesätno och suorkejåkkå. Sistnämnda var fan det finaste fisket jag varit med om! Farsan fick en fin öring på 4 kg också.... Rapport
Publicerat January 21, 201214 yr comment_1509614 En liten fråga här... Hur är de det fungerar med kvoterat vatten? Är det att man söker om tillstånd för att få fiske inom ett skyddat fiske område? Rapport
Publicerat January 21, 201214 yr comment_1509621 Ja,dessa lottas ut. Du ska ansöka innan 1:a Maj. "The way I see it captain Ahab was a quitter"http://www.epicmedia.se Vakringen Rapport
Publicerat January 21, 201214 yr comment_1509663 Så suorkejokka är inte kvar i karantän längre? Låter ju bra. Fascinerande hur snabbt ett vatten kan sabbas efter en bra tidningsartikel. Fick glädjen att fiska där innan hypen, vilket kanonvatten, längtar tillbaka. ja helt sjukt var det. nästan för lätt. jag såg dessutom en monsteröring som följde efter den mindre halvkilosen jag drillade. Super Natural British Columbia Winter Steelhead är det enda som räknas Rapport