Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vad tycker ni om kepsen?

Featured Replies

Publicerat

Ska man använda den vid fiske så är den snart ordentligt naturfärgad! Antar att tanken var att framhäva loggan?

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Publicerat

Jag gillar kepsen i övrigt. Inte för mycket detaljer vilket gör att man kan ha på sig den jämnt!

Publicerat

Är färgen för ljus? Kan den bli smutsig?

Tjena! Snygg färg, men den blir tyvärr lätt smutsig.

Jag hade en keps för ett par år sedan i nästan exakt samma färg. Efter en säsong såg den för djävlig ut. Det var nog mest svett i pannan som gjorde att den blev mörkt fläckig där. Fruktansvärt ful blev den och det stärkte inte tilltron till varumärket om jag säger så. Kan du välja andra färger på loggan? Antagligen inte, och då blir det svårt att hitta en bakgrundsfärg annat än svart som gör att loggan kommer fram ordentligt. Möjligen en väldigt mörkt grön nyans? En mörkt kall färg skulle jag nog föredra. Svart är väl också den färg som tål mest smuts (men minst sol?). Den är också bra när man har stort huvud som jag, för då ser det mindre ut! :D

Alla mina favoritkepor är svarta, en Danielssonkeps inkluderad även om det nu bara står "ani" på den eftersom de övriga bokstäverna skavts bort (billigt tryck). En sak som jag undrar över är varför loggan sitter på vänster sida och inte höger? Blir det inte snyggare geometriskt om den sitter på höger sida och simmar "mot fiskaren"?

/Göran

Edit: Hah! Ser ju nu att det är min gamla smutsiga SIMMS-kepa på bilden till vänster. Ful som stryk och luktar fisk. ;)

Redigerad med hogmark

Publicerat

Håller med Hogmark. Men den är snygg :)

Root! Förlåt dem, de vet inte vad de gör!

Fd. Global Moderator

Årets Edgare 2012

Veritas liberabit vos

Publicerat

Enig med Hogmark.

En anings piggare samt några hg lättare

Publicerat

Håller med hogmark och tycker att FF är nåt på spåren med sina funderingar om det grafitgråa!

torrt, smått & grått

Publicerat

Har en loop-kepa som var svart, sedan lila nu är den grafitgrå och får inte längre ligga med de övriga grejerna i garderoben :blush:

-Inte jämnt grafitgrå men det känns som någon sorts ändstation i färgutvecklingen. :P

Publicerat

Klart den blir smutsig ! och färgen är inte användarvänlig. :unsure:

Men SNYGG :)

Får väl köpa ett dussin, och byta ut vartefter färgen och snuskigheten tilltar. :D

Publicerat
  • Författare

Ok. Tack för feedback.

Vad tror ni om denna färgen? Det är den jag ville ha från början.

Khaki/sandfärgad alltså. Den är lite mörkare än provexet.

http://www.google.se...1t:429,r:11,s:0

Grafitgrå eller svart tycker jag är bra förslag men kontrasterar inte

optimalt med loggans färger. Loggan är ju ganska mörk så den

behöver en ljusare bakgrund. Så sett är en smutsig khaki/sand

egentligen optimal.

Ändra loggans färger är inte aktuellt.

Värna våra strömmande vatten - Bli medlem i Älvräddarna! http://www.alvraddarna.se/medlem/

Publicerat

Personligen gillar jag kepsar med flexfit mer och "rakare" skärmar men annars ser väl allt ut som förväntat.

Publicerat

Bra färg!

Då måste vi ju köpa flera när dom blir smutsiga :)

"The solution to any problem -- work, love, money, whatever -- is to go fishing, and the worse the problem, the longer the trip should be~John Gierach"

Publicerat

Grafitgrå? Nästan svart men kanske tål solsteket lite bättre?

Den färgen tror jag också på. Blått är snyggt mot mörkt grått, som också tål smuts och sol. :)

Personligen gillar jag kepsar med flexfit mer och "rakare" skärmar men annars ser väl allt ut som förväntat.

Yes! Raka skärmar som man kan böja till i ytterkanterna.

En basker vore tufft men det tilltalar nog inte var man. :)

Publicerat

Snygg färg, men ser nog dyngig ut fort... dock skulle det dyngiga matcha min övriga utstyrsel utmärkt!

torrt, smått & grått

Publicerat

Håller med om en grafitgrå färg. Tror nog att den kan kontrastera tillräckligt.

Zpey-logo-m1.png

Publicerat

Kepsen är nog fin...Men det blir liksom bara en till keps bland en babiljard andra kepsar, kreativiteten är väl inte på topp precis...

I fish, drink lousy whisky, and I want food at a proper shedule.

A bit too old, but not dead yet.

I have a bad temper but I love my friends.

I hate negative people

I fish only with Bamboo rods, together with Bamboozers, Sliva Bums, Friends of F.O.G.T and other nice friends.

Publicerat

Skulle även se att den blir gjord som flex fit då den är väldigt skön att ha på flinten :D Kruxet är kanske att man behöver den i olika storleker typ S/M, M/L etc

Zpey-logo-m1.png

Publicerat

Tror som dom andra här. Den bästa färgen vore nog "skogs grön" eller moss grön. Dels med tanke på att den smälter bra in i omgivningarna ute i busken. Och dels så ser den fräschare ut längre.

"If fishing is like religion, then fly-fishing is high church."

rst-logo3.jpg

Publicerat

Tycker det är bra med en ljus keps.

Loggan syns bättre, svalare på sommaren och myggen brukar gilla mörka kepsar så en ljus kepa är även bättre på det sättet. -_-

"Att utveckla jägarblicken (coure d`oille) är nyckeln till att lyckas upptäcka öring.

Om du är en av dessa jägare som kan upptäcka hjortar medan du rör dig snabbt

genom skogen, så förstår du konceptet jägarblick."

-John Randolph

Publicerat

Loggan är snygg, men det kan man inte säga om kepsen, oavsett färg.

Publicerat
  • Författare

Tack för er feedback allihopa. Det viktigaste verkar vara att färgen måste tåla smuts och det

ska jag ta hänsyn till.

Skönt att alla har så olika åsikter för då tvingas jag fatta ett odemokratiskt beslut :P .

Värna våra strömmande vatten - Bli medlem i Älvräddarna! http://www.alvraddarna.se/medlem/

Publicerat

Den får gärna vara djup och sitta ordentligt på skallen annars går den inte att använda, vet inte hur många kepsar som man svurit över för att dom efter en lite vindpust hmanat i vattnet.