Publicerat February 6, 201214 yr comment_1515933 Någon som testat eller har åsikter om denna? http://fiskeflugor.se/product/335-line-basket-linkorg.html Rapport
Publicerat February 7, 201214 yr comment_1516201 Jag har en sedan några år. Den är för stor - i vägen när den inte behös. Dessutom plattar den ihop sig så linan "rinner ut" - fungerar inte när den behövs. Det positiva är att den släpper in vatten som blöter linan och underlättar skjut. Flexistripper blir mitt alternativ. Rapport
Publicerat February 8, 201214 yr comment_1516367 Köpte en på eBay, fick ge runt 200 inkl frakt ungefär. Inte använd i praktiken än men den känns bra http://www.cabelas.com/tools-william-joseph-retractable-stripping-basket.shtml Rapport
Publicerat February 8, 201214 yr comment_1516371 http://www.adh-fishing.de/safedataframe.html?fsrc=http://www.adh-fishing.de/ Funkar utmärkt.... Rapport
Publicerat February 8, 201214 yr Författare comment_1516382 Köpte en på eBay, fick ge runt 200 inkl frakt ungefär. Inte använd i praktiken än men den känns bra http://www.cabelas.c...ng-basket.shtml Den såg riktigt intressant ut. Verkar vara mycket djupare än den jag frågade om. Och då bör man inte ha problemet med att linan inte stannar kvar i korgen. Rapport
Publicerat January 2, 201412 yr comment_1720636 E denna verkligen från ikea Sent from my LT26i using Tapatalk Rapport
Publicerat January 2, 201412 yr comment_1720646 Ja kan intyga att den är från Ikea... Jag har en lika dan fast jag använder den som pall åt barnen inne på toaletten ..... Kanske mer det den är tänkt till..... Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk 2 Rapport
Publicerat January 2, 201412 yr comment_1720662 Ja kan intyga att den är från Ikea... Jag har en lika dan fast jag använder den som pall åt barnen inne på toaletten ..... Kanske mer det den är tänkt till..... Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk 2 Nej fasen. I Ikea katalogen så annonserar dom den som en "Stripping basket". Om man läser mellan radera, såklart. Rapport
Publicerat January 2, 201412 yr comment_1720665 Ja… lite ironi skadar väl inte… det finns ju alltid "originalen" att köpa för typ 600:-, om man nu använder fisketillfällen för att visa upp sig för andra... Min avsikt var bara att visa hur man på ett enkelt (och billigt) sätt kan bygga en egen linkorg. http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60248418/ Redigerad January 2, 201412 yr med Flies'n'Fishes Rapport
Publicerat January 2, 201412 yr comment_1720670 Ser intressant ut, ska köpas in. Kanske kan användas vid sjöfisket slipper fastna i all ogräs ) Sent from my LT26i using Tapatalk Rapport
Publicerat January 2, 201412 yr comment_1720697 Gjorde mig en linkorg när jag såg att många andra gör det Duger till kustfisket! Rapport
Publicerat January 2, 201412 yr comment_1720714 Gjorde mig en linkorg när jag såg att många andra gör det Duger till kustfisket! Snyggt!!! Jag tänker också skära ut sidorna till spöhållare… Rapport
Publicerat January 2, 201412 yr comment_1720720 Nu blir det till att åka till Ikea och handla! Sent from my GT-I9506 using Tapatalk Rapport
Publicerat January 2, 201412 yr comment_1720729 Nej fasen. I Ikea katalogen så annonserar dom den som en "Stripping basket". Om man läser mellan radera, såklart. Förvånansvärt lätt att bygga om denna kanske barnen blir utan pall, eller så blir det konstigt nog hål i pallen Sent from my iPad using Tapatalk - now Free Rapport
Publicerat January 3, 201412 yr comment_1720907 Blev klar med min IKEA linkorg ikväll. Livrem är Biltemas 25 krs snickarbälte. Var lite knöl att få loss hakarna för att trä igenom hålen men det gick till slut. Så 25 kr för bälte 19 kr pall. Sprayburk gratis hemma för att måla. 10 st munstycke kostade 13 kr biltema. jag borrade hål i botten och sedan limmade jag fast med två komponent epoxi från biltema 19 kr. Totalt 76 kr. Längtar efter att vada ut i sundet.... Sent from my iPhone using Tapatalk Rapport
Publicerat January 3, 201412 yr comment_1720961 Blev klar med min IKEA linkorg ikväll. Livrem är Biltemas 25 krs snickarbälte. Var lite knöl att få loss hakarna för att trä igenom hålen men det gick till slut. Så 25 kr för bälte 19 kr pall. Sprayburk gratis hemma för att måla. 10 st munstycke kostade 13 kr biltema. jag borrade hål i botten och sedan limmade jag fast med två komponent epoxi från biltema 19 kr. Totalt 76 kr. Längtar efter att vada ut i sundet.... Deluxe Ikea linkorg! Bra jobbat. Sent from my iPhone using Tapatalk Sent from my GT-I9506 using Tapatalk Rapport
Publicerat January 8, 201412 yr comment_1722119 2 st inköpta idag nu är det bara och göra den i ordning,,,kommer ut med en annan variant oxå Ska försöka lägga upp bilden när den är klar (den andra varianten). :P Rapport
Publicerat January 9, 201412 yr comment_1722290 På sidan 6 i det nya numret av Allt om Flugfiske står det att dem i nästa nummer kommer att publicera en artikel om hur man bygger om IKEA pallen till en bra linkorg Redigerad January 9, 201412 yr med Flies'n'Fishes Rapport
Publicerat February 3, 201412 yr comment_1727469 Bägge 2 korgar fixade i ordning dock gick det åt helvete efter att jag har spray målat de. Färgen bara låsnade bort ska iväg och försöka köpa rätt färg som fastnar bättre. Skickat från min LT26i via Tapatalk Rapport
Publicerat February 3, 201412 yr comment_1727475 Har använt IKEA linkorg ett par år och den fungerar kanon. Den ser stort sätt lika ut som den som Redlinefoto byggt. Den är även bra att ha som pall när man ska fika mellan fiskepassen. Rapport
Publicerat February 11, 201412 yr comment_1729218 Flexistripper eller Orvis linkorg? Vilken funkar bäst och varför? Gärna synpunkter! go for the big ones! Rapport
Publicerat February 11, 201412 yr comment_1729229 Båda har nog sina anhängare. Har själv använt mig av korgmodell o tycker att det funkar utmärkt. Orvis linkorg skulle jag nog däremot inte köpa pga det sanslösa priset. Flexistripperns plus är nog att den är lätt till sin vikt o enkel att göra själv om man så vill. Fiskar du från båt eller i insjö kan den vara helt ok men ifall du står utvadad i havet o fiskar efter havsöring tex så har den åtmindstone för många av mina fiskebröder spolat bort linan från plattan vid större vågor. Korgmodellens fördel är att den håller linan bra i korgen o det brukar sällan bli några problem vid utkasten. Som minus kanske då lite otymplig o att den ibland får in vatten som du måste stjälpa ur, men som sagt båda ok, vanesak kanske ? Har själv använt mig av denna modell i flera år. Rapport
Publicerat February 11, 201412 yr comment_1729287 Blev klar med min IKEA linkorg ikväll. Livrem är Biltemas 25 krs snickarbälte. Var lite knöl att få loss hakarna för att trä igenom hålen men det gick till slut. Så 25 kr för bälte 19 kr pall. Sprayburk gratis hemma för att måla. 10 st munstycke kostade 13 kr biltema. jag borrade hål i botten och sedan limmade jag fast med två komponent epoxi från biltema 19 kr. Totalt 76 kr. Längtar efter att vada ut i sundet.... Sent from my iPhone using Tapatalk Slut kostnad stämmer inte. Räknar man all tid som man lägger på att köra till Ikea,bilresa,färgbutiken,tillverkning,lackning, Jag tror inte att det går ihop sig gentemot köpa färdig linkorg. Rapport