Publicerat February 13, 201016 yr comment_1228826 Alla på detta forum har ju i alla fall en sak gemensamt...... och det är intresset för flugfiske. Men vad har ni för yrke? Själv är jag utbildad kock och jobbat med det 8-9 år men jobbar nu som logistik och inköpsansvarig på ett företag som säljer båtutrustning. / Snoxam Flyfishing, the most fun you can do standing up! Rapport
Publicerat February 13, 201016 yr comment_1228829 Driver Älvdalens Fiskecenter i Älvdalen, Dalarna.. Alltså i branschen numer. Har jobbat som restaurangchef i 20 år och fuskar fortfarande lite med det yrket på vintrarna. Far också omkring i landet och håller whiskyprovningar. Redigerad February 13, 201016 yr med Uigeadail Pain is temporary, glory is forever Trout Bum - Boogieman - Whisky Exorcist Mora/Älvdalen Hillbilly Pro Staff."I am haunted by waters"http://www.alvdalenfiske.se/ http://www.wickedtrout.se/ Rapport
Publicerat February 13, 201016 yr comment_1228830 Hade vi inte en liknande tråd för ett tag sedan som man kunde spinna vidare på? -Vad i friden hette den... http://www.edgeforum.com/index.php?s=&...t&p=1179427 jepp där satt den! Redigerad February 13, 201016 yr med Fredrik-flugarn Edge-presentation http://www.edgeforum...showtopic=91876 Rapport
Publicerat February 13, 201016 yr comment_1228832 Alla på detta forum har ju i alla fall en sak gemensamt...... och det är intresset för flugfiske. Men vad har ni för yrke? Själv är jag utbildad kock och jobbat med det 8-9 år men jobbar nu som logistik och inköpsansvarig på ett företag som säljer båtutrustning. / Snoxam Vad är det för företag och för båtutrustning? Vi kanske är i samma bransch litegran.. Jag jobbar som logistikansvarig på ett företag som säljer alternativ energiutrustning till stugor utan el, båt och husbil. Dvs solceller, vinkraftverk, gasol samt mycket annat som hör till det. BONEFISH BONEFISH Rapport
Publicerat February 13, 201016 yr Författare comment_1228833 Hade vi inte en liknande tråd för ett tag sedan som man kunde spinna vidare på?-Vad i friden hette den... http://www.edgeforum.com/index.php?s=&...t&p=1179427 jepp där satt den! Sorry, visste inte detta. Men försöker jag följa länken du hänvisar till så kommer meddelande upp att länken är föråldrad Så det kanske inte gör något att jag starrtar en ny Man behöver ju inte svara om man inte vill / Snoxam Flyfishing, the most fun you can do standing up! Rapport
Publicerat February 13, 201016 yr comment_1228836 Driver Älvdalens Fiskecenter i Älvdalen, Dalarna..Alltså i branschen numer. Har jobbat som restaurangchef i 20 år och fuskar fortfarande med det på vintrarna. Far också omkring i landet och håller whiskyprovningar. Fan vilket gött jobb Något sånt man hoppas på när man e klar med skolan Rapport
Publicerat February 13, 201016 yr comment_1228837 Jobbar med JASen. Utvecklar nya system för Gripen NG. Ganska intressant. Meeeeeeeeen ... flugfisket är No 1 för mig. "Enbart snårskog och vildsvin." /mewh, MMX Rapport
Publicerat February 13, 201016 yr comment_1228839 Då kör vi på här! Så slipper man läsa in sig på en gammal tråd... Jag är skolfröken, snart till utbildningen också. Har nästan bara slöjd i år (åk 0-9). Det är kalas! Edge-presentation http://www.edgeforum...showtopic=91876 Rapport
Publicerat February 13, 201016 yr comment_1228840 Skollärare kanske när du är av det maskulina slaget ... "Enbart snårskog och vildsvin." /mewh, MMX Rapport
Publicerat February 13, 201016 yr comment_1228841 Webbansvarig i statlig tjänst. Jesper Vem är Joppjopp? Podradio om flugfiske: Flugfiskeradion.se Läs gärna min flugfiskeblogg (nu med över 120 spötester) Följ mig när jag Twittrar om flugfiske Rapport
Publicerat February 13, 201016 yr comment_1228844 Ganska kul egentligen att prata om trivialiteter ibland. Och inte enbart det där centrala som vi egentligen besöker den här planeten för ... "Enbart snårskog och vildsvin." /mewh, MMX Rapport
Publicerat February 13, 201016 yr comment_1228848 Jobbar som avfallshämtare som det heter, eller sopgubbe i folkmun. Jobbar för Örebro Kommun, Tekniska förvaltningen. Kör på landet. Rapport
Publicerat February 13, 201016 yr comment_1228850 Man skulle egentligen göra en fluga (ganska duktig flugbindare) som speglar vardagens filosofi. Men frågan är om man skulle få fiskarna att nappa på samma sak. Jag ska nog försöka. Färgerna blir inte av bas svart och grått ... (så illa är det inte) Snarare grönt och blått. Jag ska tamej faan sätta mig och konstruera imorgon (trots att det är Söndag). Sen att resultatet blir under förväntan, det styrker ytterligare jobb-andan. "Enbart snårskog och vildsvin." /mewh, MMX Rapport
Publicerat February 13, 201016 yr comment_1228854 Har faktiskt funderat på staten och kapitalet. Bra arbetsgivare (tror jag) när man kommer upp i åren och kroppen börjar säga ifrån. Bra garantier, förmåner och annat smått och gott som kryddar livet när det behövs som mest. Inte dumt. Kanske jag ska söka mig till FMV (Förvarets Materiel Verk). Men ... Jag ÄLSKAR flyg!!! "Enbart snårskog och vildsvin." /mewh, MMX Rapport
Publicerat February 13, 201016 yr comment_1228857 Jobbar som Barnundersköterska på Helsingborgs Lasarett. Barn & Ungdomskliniken. Barnmedicin i första hand men även Kirurg, ortopedi och öron. En del arbetspass på Barnakuten också. Rapport
Publicerat February 13, 201016 yr comment_1228858 Pappersvändare! Bara döda fiskar flyter med strömmen - Åsså den förbannade håven! Pappersvändare från Borås, född -66 Håkan Andersson - EDGEPRESENTATION Rapport
Publicerat February 13, 201016 yr comment_1228861 Prostituerar mig som byggnadsarbetare för att ha råd att ha lite skoj resten av tiden,, snickare ,, Rapport
Publicerat February 13, 201016 yr comment_1228874 Okej då, system-/underhålls-/luftvärdighetsingenjör. "Enbart snårskog och vildsvin." /mewh, MMX Rapport
Publicerat February 13, 201016 yr comment_1228878 Snickare www.netflies.se nominerad till årets edgare 2012 Rapport
Publicerat February 13, 201016 yr comment_1228883 Instrumenttekniker. "The solution to any problem -- work, love, money, whatever -- is to go fishing, and the worse the problem, the longer the trip should be~John Gierach" Rapport
Publicerat February 13, 201016 yr comment_1228890 Säljare i norra Sverige åt en av våra flugfiskegrossister och driver tillsammans med sambo och svärfar Fiskecentrum Kultsjödalen i Saxnäs. Hoppsan, här får vi uppdatera lite ser jag: Delägare i Fiskecentrum Saxnäs och Fiskecentrum Umeå och numera nerflyttad till Västervik där jag jobbar som projektledare för ett projekt som utvecklar fisketurism i ett område från Norrköping till Kalmar ungefär. Att jag alltid lyckas glida runt med jobb där jag måste fiska och hålla på med fiske hela tiden.. From juni 2016 tar jag på mig guidningar i ffa Saxnäsområdet igen efter ett allt för långt uppehåll.. Fisketeknik, kastteknik -Storöring -Röding -Ransarån -Exklusiva fjällvatten/strömmar. -Skräddarsytt eller tillsammans med Saxnäsfishing/Kultsjögården Pm eller 070-6884551 Jakob Jonasson Rapport
Publicerat February 13, 201016 yr comment_1228891 Gör monteringsanvisningar och arbetsinstruktioner på ett företag som gör elektriska rullstolar.Tar bilder och gör text hur alla beståndsdelar ska knåpas ihop! Rapport
Publicerat February 13, 201016 yr comment_1228894 Projektledare på Ericsson! You never walk alone! Rapport