Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Breathe

Featured Replies

Publicerat

Filmskaparen och fotografen RC Cone har sagt upp sig, packat bilen och kysst flickvännen farväl!

För en tid framöver kommer han att ta sig fram ensam genom ett flertal stater. Under resans gång kommer han att kontemplera, reflektera och dokumentera kring vad flugfiske betyder för oss inbitna. Vi som väljer att följa äventyret kommer att få möta olika typer av människor med en gemensam nämnare: flugfiske.

Filmen ifrån hans äventyr kommer att visas på Rise filmfestival, men ni kan redan nu följa hans äventyr via:

http://breathefilm.tumblr.com/

eller:

https://twitter.com/#!/imagoflyfishing

Det här blir en spännande resa och för er som finner det intressant hälsar jag välkommen till hans blog idag samt till Rise filmfestival senare i höst, där ni då kan ta del av de äventyr och personer som RC möter längs vägen i rörligt format. :)

John Zerihoun

Publicerat

Den bloggen skall följas :).

Tack för tipset.

Jonas, 25 år från Halland.

Har en liten blogg också: Sländor&Snus

www.stromhult.com

Publicerat
  • Författare

Den bloggen skall följas :).

Tack för tipset.

Härligt Jones! :lol:

I dagarna som kommer ska RC träffa några riktiga original och intervjua dem. Det ska bli riktigt kul att läsa om! :)

Publicerat

Härligt John! Magiska platser och fantastiska människor. Skall bli ett nöje att följa! När kommer Rise till Sverige?

Publicerat
  • Författare

Härligt John! Magiska platser och fantastiska människor. Skall bli ett nöje att följa! När kommer Rise till Sverige?

Tjenare Erik!

Det är en fantastisk resa han gör. RC berättade för någon timme sedan om ett fantastiskt fiske han haft tillsammans med en av de grabbarna han intervjuar för filmen. Killen gör ett skönt statement angående flugfiske; citat:

"- his soundbyte: "Fly Fishing is my prozac"" :lol:

Jag ligger själv i startgropen till en episk resa. Kommer, precis som RC, resa ensam, skillnaden är väl att min tripp är typ 3 gånger så stor och tar mig genom följande stater: Washington, Oregon, Idaho, Wyoming, Colorado, Montana och Alaska. Du kommer att kunna följa mina äventyr via blogg och vår facebook. Enligt rapporter kommer jag att vara där i "peak season" eftersom Juli och början av Augusti har haft rekordhöga vattenstånd. Mina grabbar i Alaska har lovat ta med mig på steelhead-äventyr med 1-meters monster som garanti!! :blink: :blink: Foto - och filmkamera kommer vara med!

Nick (Mannen bakom Rise) kommer ner till mig (bor i Österrike) i slutet av September för att skjuta de sista scenerna till hans nya mästerverk "Hatch" i Slovenien(samt ett par hemliga spots i Ö-rike ;) ). Jag kan tänka mig att Sverige kommer att vara runt samma tid som förra året, dvs någon gång i November om jag inte minns fel.

Slänger in Nicks första trailer till Hatch. Det här är något ni INTE vill missa! :)

<iframe src="http://player.vimeo.com/video/25630844?title=0&byline=0&portrait=0" width="940" height="529" frameborder="0"></iframe>

Simma lungt Erik

John

Redigerad med harvest

Publicerat
  • Författare

Tydligen fattar jag inte hur man sätter in klipp ifrån Vimeo...

Här hittar ni trailern i alla fall:

Publicerat

Trailern ser ju löftesrik ut minst sagt! Det är en fantastisk del av USA ni reser i, mycket avundsjuk! Ser fram emot filmer med monstersteelies! Är det inte dags för Imago att släpa tvåhandsspön snart, eller switch i alla fall?

Publicerat
  • Författare

Trailern ser ju löftesrik ut minst sagt! Det är en fantastisk del av USA ni reser i, mycket avundsjuk! Ser fram emot filmer med monstersteelies! Är det inte dags för Imago att släpa tvåhandsspön snart, eller switch i alla fall?

Jag har aldrig varit i Montana eller Alaska så det ser jag verkligen fram emot. Fiskade steelhead för första gången med Gary Loomis för två år sedan och är helt förlorad i träsket. :lol:

Lovar att dokumentera ordentligt så att ni får ta del av äventyret.

Nick har en galen film på gång och jag hoppas att vi kan få till de sista scenerna i September. Har inte varit med vid filmningen i Ryssland, men hört om galet fiske där.

Du är ganska rakt på det Erik. Många frågar just om tvåhandsserien, efter succe'n med IPT-enhands, och projektet är faktiskt redan igång sedan ett par månader tillbaka. Ansvarig för det är givetvis Jason Borger (kastgurun) och tillsammans med teamet därborta har han tagit fram ett gäng pinnar för mig att testa. Det blir inom familjen IPT och vi siktar på att ha fem olika tvåhands färdiga till början av säsongen 2012.

Publicerat

Missoula är den stad i USA jag lättast skulle kunna tänka mig att flytta till om man tar allt i beräkning, och då har jag inte ens fiskat där!Otroligt charmigt och välkomnande.

Låter lovande med tvåhandsserien, jag räknar med att du håller oss uppdaterade!

Publicerat
  • Författare

Missoula är den stad i USA jag lättast skulle kunna tänka mig att flytta till om man tar allt i beräkning, och då har jag inte ens fiskat där!Otroligt charmigt och välkomnande.

Låter lovande med tvåhandsserien, jag räknar med att du håller oss uppdaterade!

Kommer att övernatta i Missoula. Nu har du ökat mina förväntningar. ^_^

Lovar att hålla er uppdaterade! :)

Publicerat
  • Författare

RC har hängt med Greg Thomas, editor på Fly Rod & Reel magazine. Ligger uppe några bilder ifrån deras möte vid vattnet på bloggen.

Publicerat
  • Författare

RC har irrat ut i vildmarken och går inte att få tag på. Det sista jag hörde ifrån honom var att han skulle träffa på en skön snubbe och dom var inte riktigt säkra på var exact dom skulle fiska. Jaja, han dyker väl upp snart och laddar upp lite sköna bilder åt oss.

Själv drar jag över imorgon förmiddag för att starta min episka tripp genom Washington, Idaho, Wyoming, Montana, Oregon och sist men inte minst Alaska. Ska försöka att hålla min dagbok här på edgen, "på tur mellan alptopparna", uppdaterad med lite bilder och text. Annars får ni ta och följa mina äventyr på:

http://johnzerihoun.wordpress.com/

Vi höres vänner!

John

Publicerat
  • Författare

RC är tillbaka ifrån vildmarken och har dragit upp lite sköna bilder på bloggen.