Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Flugfiske i Serbien

Featured Replies

• Svar 66
  • Visningar 21,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Hej Ricardo,   Vi är ett gäng som åker till Bosnien 23/5 - 2/6 Det brukar kosta runt 900 euro allt inkluderat. Du kanske är intresserad av att hänga med?   /J

• Czech: Inget illa menat men håll dig till dina Slovenska trådar, du skriver nämligen på fel tråd. Och du och dina polare behöver inte smutskasta Serbien på detta vis. Jag förstår att du vill att fol

Publicerat

Åker ner för andra gången i April! Paradiset på jorden säger jag. Denna gång ska ja flugfiska harr och öring. Även ta med kastspö å fiska stooor Mladica.

Publicerat

vad fiskade du förra gången då?? va kostar grejerna där nere då menar jag sånt där livsviktigt som cigg,grogg å så ?? sen dricker dom sånt där vedervärdigt hemkört som dom gör i bosnien i serbien också??

Publicerat

Förra gången fiska ja bara öring i Gradac, billigaste stället ja köpte cigg på så kosta de 12 kr :) inhemsk öl en spottstyver. Men bäst av allt va fanimej maten. Helt suverän. Allt hemlagat, filen, osten, brödet. Å helt sjuka portioner. Vi fick in 2 fat med helstekta öringar på 4 pers. Så va de på de flesta ställena. Öringen är fredad från september i Gradac men I drina är det bara å köra. Finns ju mängder av fiskeställen där och fullt med öring harr och Mladica. Trodde inte Serbien va så grymt. Hade en bild av att det var ett trasigt land med hetsiga juggar, de visa sig va fel. Underbart folk i ett rent och fräscht land me en otroligt fin natur.

Publicerat

skulle vara grymt att testa Serbien, ngn fler som blir sugen!? :)

ska förvisso till Bosnien i maj, men bangar inte för en tripp till Serbien under samma säsong :wub:

livet är till för att levas och pengarna ska vara slut innan man dör.

pensionen är alltid säkrad - då är man ju ledig 100% och kan fiska :D

Bosnien hade varit mycket trevligt, min hustru har dock planerad nedkomst i slutet av mars varför jag icke vågat föra detta på tal.

Serbien framåt hösten kan däremot vara intressant, om jag inte åker till lillbrorsan i CA. :)

Redigerad med nisse606

Publicerat

Ser väldigt trevligt ut....

I fish, drink lousy whisky, and I want food at a proper shedule.

A bit too old, but not dead yet.

I have a bad temper but I love my friends.

I hate negative people

I fish only with Bamboo rods, together with Bamboozers, Sliva Bums, Friends of F.O.G.T and other nice friends.

Publicerat

Tänk på om ni ska fiska i Drina att anledningen till att det bara är (som vissa säger) "att köra på" är just för att Drina utgör gränsen mellan Bosnien och Serbien och darför finns det inga tydliga regler... Men... var då riktiga sportfiskare och medverka inte i den "lagliga" förstörelsen av en fantastisk flod... Ni vet ju väl när det är fredningstider för vissa arter, eller hur?

Om ni tänker fiska mladica då har ni bästa chans att lyckas i december... Resten av året gäller det att försöka komma i kontakt med dessa giganter nattetid... Fredningstider varierar men i regel så ska man inte fiska mladica mellan januari och maj...

Redigerad med Flies'n'Fishes

Publicerat
  • Författare

Fisket i Serbien är riktigt grymt under hösten, och jag ska dit då. Någon mer som är sugen?

I den vackra floden Drina finns det ca 50 olika fiskarter. Vad det gäller lagar och regler kring fisket, finns det mycket trevliga guider och kontrollanter som gärna talar om vilket fiske som är tillåtet just då.

Det finns massor av trevliga fiskevatten i Serbien som man kan åka till, med härligt kristallklart vatten och vacker natur uppe i bergen.

Redigerad med Dragoj

Publicerat
  • Författare

Vi drar ihop ett gäng o drar ner, hur trevligt somhelst är det! Jag lovar!!!

Publicerat
  • Författare

Ja det är riktigt billigt alltså. Har du några polare som är sugna att åka?

Jag åker ner med några kompisar, då kan vi ju stråla samman allihop! Det vore nice...

Jo ICA fixar bra kompispriser:) Hahahahahha!

Publicerat
  • Författare

Nästa resa är 27 april-4 maj, och då är det 8 pers som åker.

Bokar man innan 1 feb får man ju 200 euro i rabatt, samt att man kan välja att åka när man vill under våren,sommaren och hösten.

Arrangörerna vill att det skall vara minst 3 pers när det anordnas en fiskeresa.

Vi får hålla tummarna att fler blir sugna att åka dit.

Publicerat
  • Författare

Inget datum spikat ännu men jag kan tänka mig att åka 1 vecka allt från maj-sep.

Publicerat

I September åker jag gärna med. :)

Publicerat

Sugen helt klart...bara att fundera lite till... :\

"The way I see it captain Ahab was a quitter"

http://www.epicmedia.se

Vakringen

Publicerat

det finns schyssta priser på flyg ner dit också, har kollat upp.

1200:- t/r känns som överkommligt.

7300:- summa summarum... ganska exakt 2 arbetsdagar i nordsjön ;)

fixa ett jobb till mej där då så hakar jag på ;)

Publicerat

okey, ska bara lägga ut snusen först ;)

'

de e lungt stressa inte ,, jag kan jobba 3 dagar så har jag ju råd med dyra priset ;)

Publicerat
  • Författare

Jag och mina vänner drar nog i september. wizzair.com är klart det billigaste flygbolaget till Serbien. Blir man Wizz-medlem hos dom kan man tjäna massa pengar när man bokar flyg. Är man ett kompisgäng som åker ihop, är det bra om 1 person bokar biljetterna till alla. Man får ha 9 medpassagerare när man gör en bokning, och alla medpassagerare får ta del av de rabatterade priserna.

Publicerat
  • Författare

27 April åker 6 pers till Serbien. Skall bli intressant att höra vad dom tycker om fisket i Serbien.

Publicerat
  • Författare

Det är bra fiske då, och inte fredat. Fredningstiden i Gradac för öringen börjar i oktober månad.

Publicerat
  • Författare

Det är riktigt fint där. Jag pratade med en kille igår och han sa att han hade fått öringar upp till 60 cm häromdagen.

Jag har bokat en resa dit till sommaren, det ska bli trevligt.

Publicerat

Det är riktigt fint där. Jag pratade med en kille igår och han sa att han hade fått öringar upp till 60 cm häromdagen.

Jag har bokat en resa dit till sommaren, det ska bli trevligt.

RAPPORT! :)

Bor i Kristinehamn. / Wolfland.

Publicerat
  • Författare

Jag har fått lite rapporter av dom svenska grabbarna som är nere i Serbien och fiskar denna veckan. Dom är helnöjda med allt!

Igår bjöd arrangörerna på en extra fisketripp till ett nytt fiskevatten som heter Rzav. Där lyckades dom att få Öring och Harr.

Den största Harren vägde 1,5 kg. Bifogar en länk från Rzav:

Imorgon är det Flugfiskemässa på Hökensås semesterby, vi kommer att finnas där för info angående fiskeresorna till Serbien för dom som vill.

Hälsningar Dragoj