Publicerat January 12, 201214 yr comment_1505689 I andra brancher finns oftast rädslan att någon ska erbjuda tjänster långt under vanligt pris. (dumpa priset) När det gäller flugspön, så gäller tydligen inte detta? Det finns kanonbra billiga flugspön nu, men ändå kan stormärkena ha sjuka priser och sälja? www.netflies.se nominerad till årets edgare 2012 Rapport
Publicerat January 12, 201214 yr comment_1505690 Vi är ju märkesfixerade...och stolta över det. Och på det sättet medskyldiga;) /Lohi Not sharing your patterns and tying skills can only be considered a criminal act. Jurij Shumakov, 1956-2006 Soldier, Scientist and Fly Tier Rapport
Publicerat January 12, 201214 yr comment_1505692 Därför att det finns dom som prompt måste ha det dyraste för att man tror att det är bäst? Som en vis gammal flugfiskare sa åt mig ang flugkastandets ädla konst : "Max 25% sitter i utrustningen, resterande sitter i dig själv" Rapport
Publicerat January 12, 201214 yr comment_1505700 Smakar det så kostar det "The solution to any problem -- work, love, money, whatever -- is to go fishing, and the worse the problem, the longer the trip should be~John Gierach" Rapport
Publicerat January 12, 201214 yr comment_1505702 Eller max 10 procent... Allvarligt, jag köpte ett jättefint haspelspö för 400 spänn förra året. Självklart ställs det lite andra krav på ett flugspö, men dessa priser alltså... Man undrar ju. Vem är Martin G? Rapport
Publicerat January 12, 201214 yr comment_1505703 Eller max 10 procent... Allvarligt, jag köpte ett jättefint haspelspö för 400 spänn förra året. Självklart ställs det lite andra krav på ett flugspö, men dessa priser alltså... Man undrar ju. 400 spänn är alltid för dyrt för ett haspelspö... 6500 spänn är aldrig för dyrt för ett flugspö... Sedge, Drakes & Rocken(snake)RollOne hook, two hookers... Rapport
Publicerat January 12, 201214 yr comment_1505704 En av förra århundradets mest kända golfinstruktörer, Harvey Pennick, sa, parafraserat: Slår du dåliga slag, klaga inte på klubborna. Det är inget fel på dem. I första hand, klaga på mig, som inte har gjort mitt jobb. I andra hand har du dig själv att skylla. And the buck stops there. Vem är Martin G? Rapport
Publicerat January 12, 201214 yr comment_1505705 Smakar det så kostar det Trycker på gilla-knappen Hannu:) Not sharing your patterns and tying skills can only be considered a criminal act. Jurij Shumakov, 1956-2006 Soldier, Scientist and Fly Tier Rapport
Publicerat January 12, 201214 yr Författare comment_1505711 Jag har "gone billigt" nu. Men jag köpte en jacka i andrahand. Glad för loggan är jag. jaja.. låt det komma www.netflies.se nominerad till årets edgare 2012 Rapport
Publicerat January 13, 201214 yr comment_1505972 Har inte provat de "stora" märkenas nya sortiment men ett TFO BVK slår det mesta som är 5 år gammalt, tack vare sin lätta och spänstiga klinga, ser ingena nledning att prova vare sig Loop´s nya, Sage one, Loomis NRX m.fl.. Det har kommit till läget att "billiga" spön är skitbra, kan inte tänka mig att betala 5000 kr+ längre och det kommer de flesta att inse framöver, tror jag..? Att det funnits bra billiga spön länge vet vi ju om men skitbra.. finns NU! Skulle gärna prova MSX också, vettigt pris för spö som har SMguld i längd (TROR JAG?).. Flytta Lappland närmare Västerås och Flytta Karibien närmare Sverige Metare är Fetare och http://www.alvraddarna.se/ Delta 3 Pro Staff Rapport
Publicerat January 13, 201214 yr Författare comment_1505982 Har inte provat de "stora" märkenas nya sortiment men ett TFO BVK slår det mesta som är 5 år gammalt, tack vare sin lätta och spänstiga klinga, ser ingena nledning att prova vare sig Loop´s nya, Sage one, Loomis NRX m.fl.. Det har kommit till läget att "billiga" spön är skitbra, kan inte tänka mig att betala 5000 kr+ längre och det kommer de flesta att inse framöver, tror jag..? Att det funnits bra billiga spön länge vet vi ju om men skitbra.. finns NU! Skulle gärna prova MSX också, vettigt pris för spö som har SMguld i längd (TROR JAG?).. Nordiskt guld var det. Jag köpte ett sånt. kanonnöjd. Det priset med spötub och extratopp känns obegripligt? www.netflies.se nominerad till årets edgare 2012 Rapport
Publicerat January 13, 201214 yr comment_1505984 Nordiskt guld var det. Jag köpte ett sånt. kanonnöjd. Det priset med spötub och extratopp känns obegripligt? Vart köpte du det? Rapport
Publicerat January 13, 201214 yr Författare comment_1505985 Provade en TFO BVK sexa. Jäklar, inte kattbajs direkt! www.netflies.se nominerad till årets edgare 2012 Rapport
Publicerat January 13, 201214 yr Författare comment_1505987 Vart köpte du det? På deras hemsida. Beställer man ett spö, så får man prova det hemma. Är man inte nöjd, skickar man tillbaka det, utan att förlora pengar på frakten. www.netflies.se nominerad till årets edgare 2012 Rapport
Publicerat January 13, 201214 yr comment_1505989 Skulle gärna prova MSX också, vettigt pris för spö som har SMguld i längd (TROR JAG?).. Inte bara SM utan nordiskt....genom Ulrik Röijezon... Not sharing your patterns and tying skills can only be considered a criminal act. Jurij Shumakov, 1956-2006 Soldier, Scientist and Fly Tier Rapport
Publicerat January 13, 201214 yr comment_1505992 Vi är ju märkesfixerade...och stolta över det. Och på det sättet medskyldiga;) /Lohi +1 på den ...iofs åkte jag till NZ för att fiska öring som finns här oxå se bara på kärringarna som köper en väska för 15000:- för att ha plånbok o mobil i... Bilar är ju samma oxå...finns billliga som funkar precis lika bra "The way I see it captain Ahab was a quitter"http://www.epicmedia.se Vakringen Rapport
Publicerat January 13, 201214 yr comment_1506005 Har inte provat de "stora" märkenas nya sortiment men ett TFO BVK slår det mesta som är 5 år gammalt, tack vare sin lätta och spänstiga klinga, ser ingena nledning att prova vare sig Loop´s nya, Sage one, Loomis NRX m.fl.. Det har kommit till läget att "billiga" spön är skitbra, kan inte tänka mig att betala 5000 kr+ längre och det kommer de flesta att inse framöver, tror jag..? Att det funnits bra billiga spön länge vet vi ju om men skitbra.. finns NU! Skulle gärna prova MSX också, vettigt pris för spö som har SMguld i längd (TROR JAG?).. Nordisk Mästerskap i Trout distance tror jag. Root! Förlåt dem, de vet inte vad de gör! Fd. Global Moderator Årets Edgare 2012 Veritas liberabit vos Rapport
Publicerat January 13, 201214 yr comment_1506006 Såg redan att Lohi hade skrivit det Grymma spön oavsett. Lätta och extremt välkastande. Root! Förlåt dem, de vet inte vad de gör! Fd. Global Moderator Årets Edgare 2012 Veritas liberabit vos Rapport
Publicerat January 13, 201214 yr comment_1506007 400 spänn är alltid för dyrt för ett haspelspö... 6500 spänn är aldrig för dyrt för ett flugspö... Dagens bästa. Root! Förlåt dem, de vet inte vad de gör! Fd. Global Moderator Årets Edgare 2012 Veritas liberabit vos Rapport
Publicerat January 13, 201214 yr comment_1506039 Tillverkning i Kina v.s tillverkning i Nordamerika eller Europa är frågan. Gnäll inte om ni själv förlorar era jobb till kineser eller indier om ni köper billigast möjligt. Men utvecklingen går ju i den riktningen, frågan är vad vi ska göra här i framtiden ? Rapport
Publicerat January 13, 201214 yr comment_1506044 Tillverkning i Kina v.s tillverkning i Nordamerika eller Europa är frågan. Gnäll inte om ni själv förlorar era jobb till kineser eller indier om ni köper billigast möjligt. Men utvecklingen går ju i den riktningen, frågan är vad vi ska göra här i framtiden ? Globaliseringen gäller vårt allt!! Jobb, lön, demokrati??.. Varför ska vi rätta in oss i ledet gällande allt,, utom köpet av prylar? Sämre med allt men betala överpris för TV,stereo och fiskeprylar... Flytta Lappland närmare Västerås och Flytta Karibien närmare Sverige Metare är Fetare och http://www.alvraddarna.se/ Delta 3 Pro Staff Rapport
Publicerat January 13, 201214 yr comment_1506049 Globaliseringen gäller vårt allt!! Jobb, lön, demokrati??.. Varför ska vi rätta in oss i ledet gällande allt,, utom köpet av prylar? Sämre med allt men betala överpris för TV,stereo och fiskeprylar... Kan förstå argumentet, köper själv i alla fall spön från tex Twin Bridges, Bainbridge Island eller Ulm hellre än från vissa länder i Asien då jag är "emot".När det gäller TFO får du i alla fall del i förtjänsten, men för tex Loops Asientillverkade grejor till Europeiska och Amerikanska priser är jag betydligt mer tveksam. Rapport
Publicerat January 13, 201214 yr comment_1506051 Kan förstå argumentet, köper själv i alla fall spön från tex Twin Bridges, Bainbridge Island eller Ulm hellre än från vissa länder i Asien då jag är "emot".När det gäller TFO får du i alla fall del i förtjänsten, men för tex Loops Asientillverkade grejor till Europeiska och Amerikanska priser är jag betydligt mer tveksam. Håller med dig också! Blev rätt chockad över Loops nya priser.. Flytta Lappland närmare Västerås och Flytta Karibien närmare Sverige Metare är Fetare och http://www.alvraddarna.se/ Delta 3 Pro Staff Rapport
Publicerat January 13, 201214 yr Författare comment_1506054 Tillverkning i Kina v.s tillverkning i Nordamerika eller Europa är frågan. Gnäll inte om ni själv förlorar era jobb till kineser eller indier om ni köper billigast möjligt. Men utvecklingen går ju i den riktningen, frågan är vad vi ska göra här i framtiden ? Bygget jag jobbar på nu, har vi haft Litauer och Letter som i praktiken kanske dumpar lönerna i sverige så småningom. Men det känns svårt att försöka spela arg på dom. Jättebra jobbare, och dessutom jäkligt trevliga killar när man pratar med dom. www.netflies.se nominerad till årets edgare 2012 Rapport
Publicerat January 13, 201214 yr comment_1506055 Det är bara och vänta och se vad marknaden säger om de priser loop har satt på spöt, ett för högt pris kanske gör att de kommer sälja dåligt och då kan man nog vänta sig "reapriser" inom rimlig tid. Rapport