Hoppa till innehåll

Flugfiskemässan 2010, Älvsjö


Recommended Posts

  • Svar 364
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hur var priserna på mässan? Ute efter ett LPXe (eller liknande) #6.. Läge för fynd?

Hm.

Jag hade tur och hittade ett Zpey SW i en fyndlåda för mindre än halva priset, sökte ett HÖ-spö och hittade det.

Annars var det som vanligt, typ 15% överallt? Lite fjolårsmodeller som reades ut billigare. Du hittar säkert nåt, även om jag inte vet hur det var på LPXe-fronten.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

eller ja, det var ju ljug, jag har tre 5:or innan...niofotare... å en tiofotare.

Men rullen var till klass 9:e spöt

Jag har bara en 9-fots femma. Men den femman älskar jag. Tvådelad Scott G med gamla slidefästet.

Jag skulle inte byta den mot någon femma som fanns på hela mässan idag.

Däremot har jag nog tio rullar för klass fem.

Synd att inte Scott hade en monter på mässan. Det hade varit skoj. Jag hade provat många spön.

OK. Dom här testade jag idag:

Imago klass 5 Mediumsnabb - Bra med kraft, lyfter mycket lina, sämre med kort lina ute, för snabb för mig.

Imago klass 3 Soft (prototyp) - Finfint bäckspö, har dock fem spön i den klassen som går före.

Vision Fiber Cult, 6'6'' 3/4 - Mässans besvikelse. Ett skämt. Hade dom testat klingan innan dom började producera? Topptung, sladdrig, efterslag. Jag vet tio glasspön som är bättre än detta. Nej hundra.

Zpey SW 908 - Ja, den köpte jag med mig. Den var det drag i. Alldeles för snabb för min smak, men "kill your darlings". EN dag står man där på flatsen, och då känns det bra med ett blåeloxerat rullfäste.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Även jag var på mässan, sju timmar =)

Är man ute efter bra priser, så kan man verkligen fynda.

Vi gjorde många bra köp, och kan man tänka sig spön från 2009, så kan man finna många på halva priset.

Ett fynd som ja blev verkligen nöjd med var en Loop Classic 79 för 2500kr, galet billigt..

Annars så upplevde jag inte det som mycket folk, och det var lätt att komma fram och provkasta spöa.

Jag gillade hela upplägget av mässan.

//Bärgh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var också där i går och det far fullt med super erbjudanden. Jag kunde inte försvara ett spö köp till denna hösten så det blev lite kläder och annat smått och gott. Men nästa år skall jag ladda med en super tjock plånbok :ph34r: Rekommenderas varmt!

Jag som älskar båtar tyckte det var extra roligt att mässan hölls tillsammans med Båtmässan. För den som är intresserad kolla in Bavarias nya motorbåt sååååå snygg och välplanerad.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Idag fredag har det varit mer besökare på Flugfiske mässan. Roligt. Men inte trångt, denna mässan har ganska gott om utrymme. Det är trevligt för både oss som utställare och alla besökare.

attachment=104564:flugbindargatan.jpg

Kul med bilder.

Tack.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...