Hoppa till innehåll

Buggar och felaktigheter i Version 3.1


Christian

Recommended Posts

  • Svar 66
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Stör mig på att det är blandning mellan Svenska och Engelska....

Ex.

"Välj fil .... Ingen fil har valts" "Clear Selection"

Spelar inte mig någon roll om forumet är på Bara Engelska eller Bara Svenska men blandningen gör en förvirrad.

/Jonatan

Ah skrev under tiden du svarade Christian ska kolla upp det!

Edit: Funkar fint med det nu B)

Redigerad med Burpman
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja, jag har ändrat. Tänker exempelvis på flikarna i menyn -> Edgeflyfishing Forum Medlemmar Calendar Blogs Gallery

//P.S

Det finns inga Svenskafiler till denna version som är heltäckande, ännu...

Decode (Magnus) har gjort det som är översatt (för hand), men som ni ser så finns det mer att göra.

Det kommer att fixas till vartefter.

//Niclas

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Går det att få till att man bara kan peka på ett ämne, och se början på inlägget?

Jag har sett det annanstans, och saknar den funktionen här.

Ingen aning, har inte sett någon dylik inställning ännu, men om jag hittar den så lovar jag att slå på den!

//Niclas

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har som sagt jobbat med översättningen ett tag och är medveten om att det finns 'hål' och felaktigheter! Det är översättning av en mening i taget och samma mening kan översättas både 1 och 5 gånger på olika ställen i olika språkfiler (det är ca 10 kategorier med mellan 3 och 15-20 underkategorier som innehåller vardera bortåt 25 sidor med stycken/ord/meningar som ska översättas). Därför är det inte helt enkelt och det måste få bli felaktigheter för att det ska gå att få ihop i slutendan :)

Jag kom hem från Lappland för ett par timmar sedan, jag var med andra ord inte hemma när forumet gick online i ny stil... Nu när forumet är uppe med nya språkfilen i bruk blir det betydligt enklare att felsöka och korrigera.

Jag kommer försöka göra så mycket jag hinner, men det finns ju annat som måste gå före. Som jobb ex. Men jag kan lova att det kommer bli ordning och reda vart det lider!! :)

/Magnus

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har som sagt jobbat med översättningen ett tag och är medveten om att det finns 'hål' och felaktigheter! Det är översättning av en mening i taget och samma mening kan översättas både 1 och 5 gånger på olika ställen i olika språkfiler (det är ca 10 kategorier med mellan 3 och 15-20 underkategorier som innehåller vardera bortåt 25 sidor med stycken/ord/meningar som ska översättas). Därför är det inte helt enkelt och det måste få bli felaktigheter för att det ska gå att få ihop i slutendan :)

Jag kom hem från Lappland för ett par timmar sedan, jag var med andra ord inte hemma när forumet gick online i ny stil... Nu när forumet är uppe med nya språkfilen i bruk blir det betydligt enklare att felsöka och korrigera.

Jag kommer försöka göra så mycket jag hinner, men det finns ju annat som måste gå före. Som jobb ex. Men jag kan lova att det kommer bli ordning och reda vart det lider!! :D

/Magnus

Annars tycker jag att det bara är hälsosamt för hjärnan då texten står på engelska.

Speciellt för oss som gick ut grundskolan när Karl XII flydde till Bender.

Ingen brådska Magnus :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har problem att byta avatar. Laddar upp en ny i menyn, den visas där och allt ser okej ut. När jag sen postar ett inlägg i forumet så visas den gamle igen? Provade då välja en av de förinställda avatarerna (smilysarna) och då fungerade det. Provade då att återigen ladda upp min nya avatar. Efter det så var avatar nr 1 tillbaka igen?

Skumt värre!?

Redigerad med P.S
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kommer ni fixa sidan så att ALLT är på svenska språket?

Jag är bara trött på all blandning.

Svaret finns ovan, men här kommer en liten fortsättning på det.

Problemet just nu är att vissa saker inte verkar gå att komma åt. Som ex menyn längst upp och informationsfältet i medlemsprofilerna. Så himla mycket mer engelska är det inte i den vanliga funktionerna på forumet, lite givetvis men som jag skrev ovan, det gick inte att göra allt innan jag visste vart funktionerna sitter och vad de gör, nu håller jag på att fixa med det som är kvar. Det tar tid eftersom varje funktion översätts för sig, det är med andra ord lite att gå igenom....

Och, vi som jobbar med forumet har arbeten och ett liv att sköta på sidan om forumet. Därför kanske inte några engelska felaktigheter i en svensk språkfil alltid har högsta prioritet ;)

Har du bytt språk till svenska förresten?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...