Hoppa till innehåll

Havsöring GBg:s området


Guest Gaston

Recommended Posts

Neopren eller andasvadarna?

Skall ut i em - kväll. Kör ni neopren eller x antal lager under andasvadarna?

Andasvadare kör jag men har bara dem , så det blir mycket kläder under, men har du neoprenvadare så rek , jag dom , för det var väldigt kallt i vattnet idag. Typ minus 5cm

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Årets första bomtur avklarad. Kom inte ut förän vid 9 och kämpade förgäves i motvind med en hemmasnickrad magnus ute vid Näset men beslöt mig för att gå över till spinn när de vita gässen började härja som värst. Polaren tog en blank 45a på spinn men blev inte mer än så. Men vad gör väl det när man får njuta av vårt vackra kustlandskap. Dock löjligt mycket folk ute.

Jag är ny här förresten, jobbar till vardags som IT-konsult på Knowit och fiskar oftast iklädd en keps med loggan som jag stal från materialrummet i vintras. Så ser ni nån pajas med dylik huvudbonad som skriker argt med flugan fast i nån trädgren bakom sig så är det nog jag.

Härligt att säsongen är igång!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Igång vid 6 imorse,mängder av vak och tilltagande vind. En 50cm knallblank som nu tillagas och en på 40 som såklart simmar vidare blev resultatet..en feting på ca 65 valde att kliva av efter en rejäl rusning..en underbar premuär men oj oj oj vad folk framåt lunch..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Någon som kan tipsa om en bra sida som visar havsväder, beräknade tidvattenstånd mm?

SMHI suger ju rock n' roll penis!

SMHI är väl bra?!

Här är en kalassida med förväntade vattennivåer i Göteborg. Längst ner kan du välja valfri ort.

Detta är ju inte enbart tidvattnet utan generellt förväntade nivåer. Vattenståndet påverkas ju inte enbart av tidvattnet som du säkert redan vet!

http://produkter.smhi.se/OceanWeb/html/waterlevel/2_goteborg.html

Vad gäller vädret i sin helhet så tror jag fortfarande mest på yr.no

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja de va en fin dag även fast det inte blev så mkt fiskat, en tjock 45a utan bröstfena och nån dragning! Valde medvetet en plats som inte är optimal på vårfiske för att slippa crowden! Satt väll mest o mös i läsida o tänkte på att de blir många fina fiskedagar på kusten de kommande 6månaderna!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...