Hoppa till innehåll

Flugor för HÖ-trolling....


Recommended Posts

Polarn tvingar med mig på en liten trollingshappening nästa veckoslut... med min gamla arbetsgivares "lilla jolle". Efter som även jag har ett förflutet i havskrattandet är det ju lite kul att se polarna åter.

Finns det någon nordisk tradition i havsöringstrolling med fluga? Funderade på Magic head. Man måste ju hinna dricka lite pilsner också så en kan ju inte stå och dra i tråden för att hålla flugans gång levande hela tiden...rolleyes.gif (trolling är en latmanshobby ju)

(Slå inte ihjäl mig! Måste man släpa något så skulle jag föredra flugalaugh.gif)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jahapp. Värst så begeistrade ni var i denna fråga då...:lol:

-Sug på den här ni spösvingarpurister!

Blir någon variant av denna fast antagligen strömming, nån guld/röd och fluogul/grön. Kanske med trollkarlshatt eller actiondisk.

En riktig fråga till er som vet...

-Funkar det att snåla med magic head och trä dem på tafsen ev trycka ned över krokögat så rörelsen kommer ända ned i krokskaftet. Har i ärlighetens namn aldrig använt dessa men har ett gäng på inkommande från mistpool^_^

Läs den här SBSen på rackelhanen för allmänbildningens skull.-_-

http://www.rackelhanen.se/eng/10290.htm

2800.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...