Hoppa till innehåll

Havsöringsflugor Säsongen 2011


Metatron

Recommended Posts

Tjenis

Satt och kolla runt lite och hitta inte nån tråd om vad som skall användas på västkusten säsongen 2011. Tänkte lägga till lite bilder senare då jag inte hunnit fotografera årets bindhistorier. Så lägg in era saker här så att vi alla får ett litet hum om vad som skall användas för kusten :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 65
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Den där vita saken där, jenny eller vad du kallar den, har den en sånndär magic head på sig??

Nej, ingen av dom vita har det, har det däremot på lite andra flugor :)

Fina flugor by the way!

Gillar verkligen magnusflugor men jag fiskar inte med dom så mycket för att dom inte känns heta i vattnet på nåt sätt, får väl kanske ändra på det :P

//David

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tackar! Favoriten är näst högst upp och en riktigt enkel fluga att binda. Längst bak en liten gråsvart dubbingbutt och i övrigt STF i Tan. Efter en fantastisk start på Fyn där jag först provade den i våras har den blivit det som oftast sitter på tafsen, i synnerhet lugna dagar med klart vatten.

Flugan längst ned är en slags Big hole Demon med Pattegris-material (Saltwater SLF fluo shell pink och salmonfärgat speyhackel) som jag kom mig för att slänga ihop ikväll. Skall bli kul att prova :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tackar! Favoriten är näst högst upp och en riktigt enkel fluga att binda. Längst bak en liten gråsvart dubbingbutt och i övrigt STF i Tan. Efter en fantastisk start på Fyn där jag först provade den i våras har den blivit det som oftast sitter på tafsen, i synnerhet lugna dagar med klart vatten.

Flugan längst ned är en slags Big hole Demon med Pattegris-material (Saltwater SLF fluo shell pink och salmonfärgat speyhackel) som jag kom mig för att slänga ihop ikväll. Skall bli kul att prova :)

Magnusen med rosa mallard (?) är riktigt läcker, frontahackel. :wub:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ha, underbar rubrik :)

Så här i evolutionens tid så är flugor för säsong 2010 helt inaktuella.

Jag får nog sätta.mig ner och ta en rejäl funderare!

Håkan , det finns bara en standardfluga B) Och de e den fule (men ack så effektiv) :D Du kan få några av mig

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Vad roligt, här har jag precis börjat läsa lite på edge igen och sitter och funderar på om jag ska göra en tråd som följer upp min tråd "Havsöringflugor säsongen 2010" med en som har samma namn fast med 2011. Så var det redan gjort!

Jag lyckades fiska 14 pass från 1 april förra året, utan ett enda hugg, så mitt självförtroende gällande vårflugor är inte på topp.

Ska försöka att klämma fram några dräpare under säsongen och posta bilder på dem här. Mina största "framgångar" under 2010 hade jag med "Siller" och "smutsräkan", fick nog över hälften av fiskarna på dessa flugor. Men som sagt, ingen vårfisk.

//Joel

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vad roligt, här har jag precis börjat läsa lite på edge igen och sitter och funderar på om jag ska göra en tråd som följer upp min tråd "Havsöringflugor säsongen 2010" med en som har samma namn fast med 2011. Så var det redan gjort!

Jag lyckades fiska 14 pass från 1 april förra året, utan ett enda hugg, så mitt självförtroende gällande vårflugor är inte på topp.

Ska försöka att klämma fram några dräpare under säsongen och posta bilder på dem här. Mina största "framgångar" under 2010 hade jag med "Siller" och "smutsräkan", fick nog över hälften av fiskarna på dessa flugor. Men som sagt, ingen vårfisk.

//Joel

Testa Mickey Finn!

Ser inte mycket ut för världen men min polare drog 15 st mer än mig på premiären, (tog 6st själv.)

Tomas

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Testa Mickey Finn!

Ser inte mycket ut för världen men min polare drog 15 st mer än mig på premiären, (tog 6st själv.)

Tomas

Mickey Finn har jag några stycken i lite olika storlekar, kommer att testas även denna vårsäsong! Har lite planer på att testa gul/röd Magnus.

//Joel

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mickey Finn har jag några stycken i lite olika storlekar, kommer att testas även denna vårsäsong! Har lite planer på att testa gul/röd Magnus.

//Joel

Hej herr Beskman!

Skönt att se din vackra Avatar igen... :)

Vill bara slå ett slag för den fulaste vårflugan av dem alla:

- Juleträt!

Ful ful ful men lättkastad i blåst och är förvånansvärt effektiv.

Rickard.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej herr Beskman!

Skönt att se din vackra Avatar igen... :)

Vill bara slå ett slag för den fulaste vårflugan av dem alla:

- Juleträt!

Ful ful ful men lättkastad i blåst och är förvånansvärt effektiv.

Rickard.

Hehe, tack för detta. Alltid en humörhöjare att läsa dina vänliga kommentarer!

Ah, det är den rackaren som består av en fransad mylarslang, eller vad det heter? Då blir till att fixa några sådana också.

Mickey Finn

Juleträt

Gul/röd magnus

Några mer naturfärgade för lite soligare väder, typ haröra och några andra småbuskiga flugor, t. ex. "smutsräkan"

Om ni ser tillbaka på säsongen som är passé, nämligen säsongen 2010; vad tog ni våröringarna på?

//Joel

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hehe, tack för detta. Alltid en humörhöjare att läsa dina vänliga kommentarer!

Ah, det är den rackaren som består av en fransad mylarslang, eller vad det heter? Då blir till att fixa några sådana också.

Mickey Finn

Juleträt

Gul/röd magnus

Några mer naturfärgade för lite soligare väder, typ haröra och några andra småbuskiga flugor, t. ex. "smutsräkan"

Om ni ser tillbaka på säsongen som är passé, nämligen säsongen 2010; vad tog ni våröringarna på?

//Joel

WCK :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

WCK :)

Jag har verkligen försökt med den där krabaten, men ännu inte ett nafs på den. Har i och för sig bundit med vanlig latexstrip som ryggsköld, kanske är det? Skicka ner några original till mig så får vi se om det räcker med ett pass nästa helg! :P

//Joel

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...