Hoppa till innehåll

Barrio fly lines


Jonas

Recommended Posts

  • 1 month later...

har testat båda.. gillar den GT-90 till fiske mer än GT-140

GT-90 med lite framtungt huvud gör att närfisket blir ännu roligare tycker jag..

gillar ifs båda linorna!

Vad skall den mest andvändas till aspis?

Tack för svaret Jocke, mest nyfiken jag har en GT-140 i dag och gillar den så pass att jag funderar på en till mitt klass 6 spö oxå. Därav funderingar på GT-90.

Blir mest sjöfiske med dessa linor. Tänkte att GT-90 kanske laddar lite tidigare än GT-140. är ju inte alltid man kan ha mycket lina i luften.

Mvh// Peter

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret Jocke, mest nyfiken jag har en GT-140 i dag och gillar den så pass att jag funderar på en till mitt klass 6 spö oxå. Därav funderingar på GT-90.

Blir mest sjöfiske med dessa linor. Tänkte att GT-90 kanske laddar lite tidigare än GT-140. är ju inte alltid man kan ha mycket lina i luften.

Mvh// Peter

Japp den laddar lite tidigare.. gillart mye.. ^_^

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Dessa linor får bara bra vitsord grymt sugen på att köpa en MEN hur är de i klassningen? ska man köpa en 6:a till ett klass 6 spö?

Det är GT90 som jag är sugen på till sjöfisket.

Har bara kastat med Gt140s #5 linan på mina 9´#6 Loomisspön.

Där passar de perfekt. Jag har ett MAX GLX #6 och ett NRX #6

De är dock som "vanliga" #5:or är numera. Jag kan testa den på mina #5:or och se. Skulle dock gissa att den är lite för tung för en rättklassad #5 spö.

Men eftersom det är så lång klump (DT style) och man inte kastar idiotlångt så funkar det säkert. Ska försöka testa lite idag :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Dessa linor får bara bra vitsord grymt sugen på att köpa en MEN hur är de i klassningen? ska man köpa en 6:a till ett klass 6 spö?

Det är GT90 som jag är sugen på till sjöfisket.

Har en GT90 # 5 flyt till mitt (stenåldersspö) Sage RPL G3 590) funkar bra. Men jag känner att - linan är känslig för vind. Jag ska nog köpa en en klass högre - lite svårt att känna när linan vänder över. Annars håller man lätt 15+ m i luften redan efter 3-4 luftkast.

Redigerad med TobbeL
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var ute och testade 3 st spön med samma lina. Spöna var G.Loomis Streamdance MLS 9´#5, G.Loomis NRX 9´#5 och Vision Attack 9´#5. Linan var Barrio Gt140s #5

Alla tre spöna funkade bra med linan så länge man höll sig upp till ca 20 meter lina i luften. Över det blev det för tungt.

Bäst var det med 10-15meter i luften. Det gick att kasta 30meter + med alla tre spöna men en bekväm fiskedistans är 20-25meter. Dvs mer än väl i riktigt fiske. Men ska man utnyttja linan max så måste man ha styvare spön. Visionspöt kändes faktiskt som om det var kraftigast i detta sällskapet.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...
  • 1 year later...
  • 11 months later...
  • 3 weeks later...

Var ute och testade 3 st spön med samma lina. Spöna var G.Loomis Streamdance MLS 9´#5, G.Loomis NRX 9´#5 och Vision Attack 9´#5. Linan var Barrio Gt140s #5

Alla tre spöna funkade bra med linan så länge man höll sig upp till ca 20 meter lina i luften. Över det blev det för tungt.

Bäst var det med 10-15meter i luften. Det gick att kasta 30meter + med alla tre spöna men en bekväm fiskedistans är 20-25meter. Dvs mer än väl i riktigt fiske. Men ska man utnyttja linan max så måste man ha styvare spön. Visionspöt kändes faktiskt som om det var kraftigast i detta sällskapet.

Ska beställa GT-125 till mitt Guideline Kispiox spö #6. Använder nu en Guideline Control #6 lina som jag kastar skapligt långt med (20-23m), men den blir alltid väldigt tung när man försöker hålla mycket lina i luften, skulle nog haft en 5:a.

 

Sasse, då du verkar vara den man ska fråga om det handlar om linor så gör jag det :) Visst borde GT-125 lösa problemet som uppstår vid 20m med Control linan)? Har bara läst era diskutioner här, om dessa linor. Men nu är det på tiden att jag beställer en.

 

Om jag vill kasta långt med mitt klass 6 spö, visst rekommenderar du en GT-125 #5 då före en 6:a?

 

Är det så här ni står och tränar eran kasttekniker?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En sak till. Det är väl inte så att en 5:a (på #6 spö) blir helt omöjlig att kasta 5 - 10 meter med?

 

Använder Airflos Sixth Sense 4/5 till mitt #4 Scierra Stonefly och där uppstår det problemet om man drar in för mycket lina. Iofs har jag gärna det "problemet" om jag lyckas snärta iväg 5 meter extra :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...