Hoppa till innehåll

sen höst abborre?


flugfiskarn999

Recommended Posts

Hejsan alla edgare!

I helgen var jag och fiskade abborre, vist fick jag några stycken, men jag upplevde att dem var väldigt sega och kräsna.

Jag håller med om att kylan gör sitt men vad har ni för förslag på flugor man ska ta till?

Jag körde med nymfer med guldskalle, svarta och ljusgråa nymfer visade sig bra.

Vore tacksam för svar /joel

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hejsan alla edgare!

I helgen var jag och fiskade abborre, vist fick jag några stycken, men jag upplevde att dem var väldigt sega och kräsna.

Jag håller med om att kylan gör sitt men vad har ni för förslag på flugor man ska ta till?

Jag körde med nymfer med guldskalle, svarta och ljusgråa nymfer visade sig bra.

Vore tacksam för svar /joel

När du fiskar dina nymfer använder du flyt, sjunk eller sjunktafs? Jag blir själv osäker ibland om jag verkligen når ner till fisken när jag är ute, ikväll tog jag mej ett kort kvällspass men verken favoriten eller något annat funkade.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Den här tiden har jag haft mest tur med stora zonkers eller flashflugor i stil med mtx i silver/pearl. 10-12 cm ungefär. Det är nån småfisk som kommer in i vikarna. Jag fiskar östersjö-skärgård kanske måste tilläggas. Det är borrarna som kör runt dem i ytan jag fiskat riktat efter. Då brukar jag ha gäddspö och wiretafs. Det är alltid nån slemgurka som missförstår det hela och då är det roligare att kroka av än låta den simma vidare med en lurvig piercing.

h. F

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...