Hoppa till innehåll

Peters flugor


Recommended Posts

Bertilsson fick mig att tänka på den magiska tråden "Christers flugor". Precis som Johan har jag ofta, och gör det fortfarande gått in på den tråden när det saknas ideer och inspiration. Det är också kul att se en flugbindares kartotek av flugor så jag tänkte göra en likadan tråd i all sin enkelhet :)

Jag gillar verkligen när en bild kompletteras med en materialförteckning så jag försöker föregå med gott exempel.

Hope you like it boys & girls :D

Peter

justanotherfly.jpg

bananas.jpg

deesheep.jpg

Garrydog.jpg

clearwaterrevival.jpg

chokladen.jpg

blackdoctor.jpg

Blackdoctor20.jpg

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

För alla er som gillar rävhårsflugor kommer en ny ide! Detta är en ny flugtyp, (för min del i alla fall). Stilen har utvecklats av kanadensaren Mike Papais. Dom kallas för "half-ass shanks" och är en hopkok av stilar typ Intruders och andra steelhead flugor. Grundtanken är att binda en attraktor i en snärtig färg baktill på flugan och sedan binda en lite mer traditionell fluga framtill. Mycket volymiöst inbunden räv och addera gärna lite Lady amhearst, rhea eller annat som ger liv och rörelse i vattnet. Mike säger själv att det är ett måste med JC på en laxfluga så då är det väl bara att lyssna på det.

Hoppas ni gillar den :wub:

BGHhalfass.jpg

Redigerad med Lohi
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vilka små härliga konstverk, en fråga går det att binda tubflugor utan kroken så man bara har dom som små konstverk?

Iaf kommer jag att följa denna tråd bara för att se dessa vackra godisbitarna :)

Man får tacka för alla vänliga kommentarer :blush:

Jo.... en tubfluga har ju liksom ingen krok förrän man tacklar upp ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Man får tacka för alla vänliga kommentarer :blush:

Jo.... en tubfluga har ju liksom ingen krok förrän man tacklar upp ;)

Då kommer nästa fråga, skulle du kunna tänka dig att binda upp någon åt mig ? Och vad skulle de kosta per styck? Tänkte jag ville ha dem på jobb och glo på när jag är lite uttråkad :) utan krok då så jag slipper att klippa loss klåfingriga kollegor :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Du har några riktigt vassa flugor där Peter, lägg inn mera flugor :P :P Här är det mycket inspiration för dom som har bindtorka :D

Är det Tellis som för Future fly ? dom conerna ser fina ut !!

Tackar mäster Christer :) Fina ord fra lakssjefen :D

Jepp jag tar dom från Tellis. Passar finfint på Future flys 1,8mm tuber.

Synd att man inte binder laxflugor längre.... Blev dock enormt sugen och inspirerad av både flugor och bilder :wub:

Då är det väl dags att ta upp bindandet igen ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...