Hoppa till innehåll

Veckans Fisk v. 22-2013 - guidetobbe


HåkanViskafors

Recommended Posts

Just nu pågår tävlingsperioden för v. 21 måndag - söndag.

-------------------------------------------------------------

 

 

--------------------------------------------------------------

För att delta med en fisk måste den vara fångad under tävlingsperioden.

Bilder på fisk som deltar denna vecka ska laddas upp i angiven tråd senast tisdag veckan efter. Vinnaren publiceras på onsdagen veckan efter.Man kan delta med alla typer av fiskarter och oavsett fångstland förutsatt att man är medlem i Edgeforumet och att man har fått fisken med flugspö på en bunden fluga.

Alla medlemmar på Edge kan delta, även juryn, moderatorer och ägare får med andra ord vara med och jaga en veckans fisk keps.För att delta ska en tydlig bild på fisken laddas upp i tävlingstråden, samt att längd eller vikt, helst båda ska anges. Ange även vilken eventuell våg som använts, dvs är vikten ungefärlig eller säkerställd med en krönt våg godkänd för storfiskregistrering.

Juryn kommer bland annat att bedömma fångstvattnets potential i förhållande till fiskstorlek. Det är med andra ord inte nödvändigtvis veckans största fisk av en viss fiskart som måste vinna.

Juryns beslut kan inte överklagas.

------------------------------------------------------------

För att delta i tävlingen ska deltagande bilder laddas upp i denna tråd.

Sista tid för uppladdning är tisdag kl 24:00 i nästkommande vecka.

Vinnaren meddelas via mail och/eller IM och priset skickas så snart vi fått vinnarens adress. Leveranstiden kan variera :)

 

Några har haft problem med rapporteringen då de fotar och dokumenterar med mobilen. Sladdar och trixande gör att de inte får över bilderna på datorn som de vill.

Därför meddelar jag att det är helt okej att lämna rapporter på SMS/MMS på tel 0709-105626.

 

Lycka till!

Håkan Andersson

 

-------------------------------------------------------------

Babbla gärna på i tråden. Alltid kul med synpunkter, debatter och kommentarer.Efter att omgången är avgjord kommer jag ändå att radera samtliga inlägg utom själva tävlingsbidragen och eventuellt informativa inlägg. Därefter låser jag tråden.... :)

 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har haft ett magiskt fiske i västerbottensskogarna. Lägger upp den finaste. Det blev nytt personbästa på brunöring, en underbart vacker leopard på 1,5-2 kg. Hade ingen våg eller måttband med, men snusdosan ligger med som referens. Efter fotografering fick skönheten simma vidare till sin djuphåla i bäcken.

 

Spö: #5

Tafsspets: 0,25

Fluga: super tinsel

Kamera: Samsung Galaxy S3 mobiltelefon

 

post-3511-0-56493700-1369773769_thumb.jp

post-3511-0-49502600-1369773806_thumb.jp

post-3511-0-48924100-1369773843_thumb.jp

post-3511-0-95153000-1369773883_thumb.jp

Redigerad med Dalmas
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ger dalmas en "run for his money" ! Grattis till en vacker fisk förresten!

Här är min story om en öring som gäckat mig en hel del.

Fick nys om en bäck i hemmaskogarna, med riktig bäcköring i. Vandringshinder ned och uppströms.

Ganska så snart hade jag lärt mig vart han bodde, bäckens kung. La ner havsöringen totalt under denna tid, jag skulle bara ta han!

Dem första försöken upptäckte han mig redan 20-25 m bort upp i slänten, tillslut efter en ansmygning värd en krypskytt hade jag hittat rätt väg så jag kunde komma i kastläge. Ena gången fastna ja med flugan, andra så stod han på nacken och inte i sin hölja.

Det blev personligt mellan mig och bäckens kung.. Veckorna gick. Makrilkrapporterna började trilla in, tänkte att de får vänta.

Så tillslut efter 3 1/2 vecka och 7e försöker small han på min myggimitation. Glad att jag körde klass 6 så jag kunde hålla emot då han inte hade speciellt långt till rötter och annat bråte. Backade bak så jag kunde använda hela spöts aktion, tafsen snodde sig runt en gren i slutskedet på fighten, kastade mig fram på mage med håven och han gled in !

Låg där på mage och bara skrek, efter all denna tid. Gånger man åkt dit direkt efter jobbet m.m. Kändes så himla gutt att ta han tillslut och dessutom på torrfluga. Tog ett par bilder med självutlösarn sen fick han gå tillbaka. Tror en sådan här öring i så liten bäck är nog en 10-12 år gammal minst! // Tobbe

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ger dalmas en "run for his money" ! Grattis till en vacker fisk förresten!

Här är min story om en öring som gäckat mig en hel del.

Fick nys om en bäck i hemmaskogarna, med riktig bäcköring i. Vandringshinder ned och uppströms.

Ganska så snart hade jag lärt mig vart han bodde, bäckens kung. La ner havsöringen totalt under denna tid, jag skulle bara ta han!

Dem första försöken upptäckte han mig redan 20-25 m bort upp i slänten, tillslut efter en ansmygning värd en krypskytt hade jag hittat rätt väg så jag kunde komma i kastläge. Ena gången fastna ja med flugan, andra så stod han på nacken och inte i sin hölja.

Det blev personligt mellan mig och bäckens kung.. Veckorna gick. Makrilkrapporterna började trilla in, tänkte att de får vänta.

Så tillslut efter 3 1/2 vecka och 7e försöker small han på min myggimitation. Glad att jag körde klass 6 så jag kunde hålla emot då han inte hade speciellt långt till rötter och annat bråte. Backade bak så jag kunde använda hela spöts aktion, tafsen snodde sig runt en gren i slutskedet på fighten, kastade mig fram på mage med håven och han gled in !

Låg där på mage och bara skrek, efter all denna tid. Gånger man åkt dit direkt efter jobbet m.m. Kändes så himla gutt att ta han tillslut och dessutom på torrfluga. Tog ett par bilder med självutlösarn sen fick han gå tillbaka. Tror en sådan här öring i så liten bäck är nog en 10-12 år gammal minst! // Tobbe

 

Återigen ett stort grattis till Tobbe!

 

Ett klart tecken på att envishet och tålamod lönar sig :)

 

IM:a din adress så kommer det en premie på posten!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...