Hoppa till innehåll

Nån som provat Simms Alumibite cleats?


Chrglx

Recommended Posts

  • 2 months later...

har beställtdirekt frånSimms US. Verkar vara slut överallt...

 

 

Har fått mycket bra reviews på nätet, inte minst eftersom de inte sägs repa stenarna.

 

EDIT: jag syftar på "alumibite  cleats", inte studs

Redigerad med chrglx
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Inte studsen, men star cleats och har bara gott att säga om dem här på västkusten. Aluminium verkar vara grejen. Jag kommer aldrig köra utan dessa eller liknande framöver. Akta löslinan bara, man vill inte trampa av den. Jag har kommit undan med att skada coatingen lite...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Helt grymma grejer! Jag har inte riktigt gillat simms gummisulor men efter att jag dragit i cleats så är det som att vada med ninja-strykjärn på fötterna!

 Hej.. Precis så. Vibram utan alucleats = iiinte speciellt roligt. Med alucleats blit det desto roligare. Ett tips: byt ut skitskruvarna som ligger i asken, du kan nog ha dubbelt så långa skruvar, som finns t ex på Clas Ohlson. Fastnade själv mellan några stenar, drog till och tre cleats drogs ur sulan. Ett litet helvete att få fast nya cleats i ett uppslitet hål. Blev tom genomgående med islagsmutter på insidan på en av dom. Och jo, de skrapar stenar, blir ett silvrigt streck efter dom. mvh  borano20 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej.. De som jag använder har en totallängd på knappt 24mm, i "rostfritt" från Clas Ohlson. De är så pass långa att en del bottnar i sulan, å då ska väl stjärnan sitta där?? Jag har i alla fall inte tappat några i år , sen jag bytte, snarare slitit ner dom. Skruva i, å kolla att de inte sticker igenom.. Ha en fin vadarsäsong...  mvh   borano20 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...