Hoppa till innehåll

Flytring - köp av kompressor.


Recommended Posts

Hej! Jag har en Guideline flytring som jag har tänkt ta med upp till fjällen i sommar. Jag har använt deras pump och även en mindre pump som fungerar att stoppa in i cigarettuttaget, med sisådär resultat. Så nu funderar jag på att investera i en billigare kompressor som fungerar med munstyckena till Guideline-flytringen eller har medföljande munstycken som fungerar. 

Jag har försökt söka lite men hittar som ingen som passar in på följande beskrivning och skulle då gärna få hjälp av er kunniga människor här på forumet! 

 

Hoppas någon vet något om detta och kan hjälpa mig!

 

Med vänlig hälsning, Tobias. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Går ju självklart väldigt bra om ni vet om något annat, men pumpen som följer med flytringen har jag reklamerat 2 gånger och den funkar otroligt dåligt. Köpte en elektrisk som kopplades in via bilen och den funkade bättre men inte jättebra.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Köpte en no-name flytring där det ingick en elektrisk pump som funkade i cigarett-uttaget. Den jobbade med en fläkt och fyllde en bulkvolym med luft, men klarade inte något högre tryck. Så det sista fick man fylla med handpump.

 

Summa summarum: det gick ungefär lika fort som en bra handpump, man blev inte lika svettig och den väsnades klart mer.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag har en Guideline flytring som jag har tänkt ta med upp till fjällen i sommar. Jag har använt deras pump och även en mindre pump som fungerar att stoppa in i cigarettuttaget, med sisådär resultat. Så nu funderar jag på att investera i en billigare kompressor som fungerar med munstyckena till Guideline-flytringen eller har medföljande munstycken som fungerar. 

Jag har försökt söka lite men hittar som ingen som passar in på följande beskrivning och skulle då gärna få hjälp av er kunniga människor här på forumet! 

 

Hoppas någon vet något om detta och kan hjälpa mig!

 

Med vänlig hälsning, Tobias. 

 

Bravo har pumpar för ändamålet men om det är så särskilt prisvärt kan ju diskuteras http://www.ena.nu/luftpumpar/12v

 

Jag kör med en Bravo 6 handpump och den har hållit i flera år. Har minst 50 turer med flytringen varje år

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mätte tiden, tog 3:45 minuter att pumpa och göra klart ringen. Då var ringen kvar i förvaringsbagen när jag startade. Börjar man mäta precis när man börjar pumpa ringen så tar det under 2 minuter. Ska inte vara särskilt mycket tid man vinner med en elektrisk pump.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Pumppåse(heter det ens så?)! Jag har gjort en egen av presenning, symaskin, silvertejp och slangen från pumpen till flytringen.

Fördelar med pumppåsen är att den tar mindre plats än en pump samt att det går mycket fortare och smidigare att pumpa upp både ring och pontonbåt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Pumppåse(heter det ens så?)! Jag har gjort en egen av presenning, symaskin, silvertejp och slangen från pumpen till flytringen.

Fördelar med pumppåsen är att den tar mindre plats än en pump samt att det går mycket fortare och smidigare att pumpa upp både ring och pontonbåt.

Utveckla - bilder/beskrivning. Låter smart.
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...