Hoppa till innehåll

Feedback på Guideline Compact RTG och enhands


Recommended Posts

Har gått i tankar kring Guidelines Compakt linor ett tag då jag fiskar i en liten å med varierand bredd med lunga pooler och strömmande pooler/nackar.

 

Fiskar med Lpxe 10' #8 och inhandlade en #7/8 Int/S1/S2 igår och blev några timmars fiske med den.

 

Väldigt trevlig att fiska med, lättkastad och väldigt bra fjong i grejorna.

 

Undrar lite om någon annan har någon erfarenhet av dessa linor på enhands samt vilken viktning ni kört på linan.

 

Funderar lite om man ska ha 21 gram (7/8) eller 24gram (8/9) till ett Lpxe 10' #8

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fick möjligheten att jämföra Compact 7/8 och Compact 8/9 av s1/s2 idag. Spöet jag använde var LPXE 10' #8

Compact 7/8:

En harmonisk lina tillsammans med spöet, spöet laddas lätt och skjuter utan några problem.

Compact 8/9:

De extra 3 gramen gör sig tydliga direkt, laddar spöet lite mera såklart och trycket i underhandskasten är en wow känsla. När du först vill ha lite längd och börjar skjuta med händerna eller dubbel dra i linan finns det inga begränsningar i denna klump. Jag kunde skjuta ut säkert 15 meter av skjutlinan utan problem, och hade säkert kunnat skjuta ännu längre

För min del blir det att byta till 8/9 för de passade mig lite bättre

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Jag har ett Guideline LXI switch 6/7 som jag ska ha 18 gram klumpvikt på. Jag undrar om någon av er vet vart eller om jag kan få tag på guideline klumpar i den lätta vikten? Hittar bara compact klumpar i 21 gram och uppåt...

Har du testat med 21gram på spöet? För tror nästan att det funkar lika bra med 7/8, annars får du nog klippa om du ska komma ner i vikt, annars köra deras switch lina

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...