Hoppa till innehåll

Scott Radian linval


Twitcher

Recommended Posts

Har ett Radian #6. Antingen har jag svårt att hitta rätt lina eller så är jag inte kompis med spöt! Vad har ni kört för linor på spöt? Jag har mest kört en Guideline Coastal #6 slow int. Den lirar inte alls med spöt tycker jag.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag kör med Rio Gold på mitt, funkar fint men en del kanske skulle tycka att den är för lätt.

Testade även med Perception (vilken jag kör som allround på Radian #5) igår och det funkade också bra, något tyngre känsla än Gold. Min lillebror som är relativt ny på flugfiske föredrog Perception för Gold.

GPX hade jag ett tag, kändes ungefär som Perception, dvs lite mer "tung" i känslan.

Som streamerlina köra jag Rio Outbound short #6 F/I och Rio Outbound (långa klumpen) #5 F/I, båda funkar men jag föredrar #5:an.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På mitt Radian #6 kör jag med Rio Gold #6 som allround flytlina. Fungerar utmärkt för mig.

Testade GL 4-cast F/S3 i klass 6 och tyckte att det blev alldeles för slängig. Köpte samma linan i #5 och det fungerar mycket bättre.

Redigerad med jtlarsen
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag hade tidigare ett Radian 905 och det spöt gillade inte allt för tunga linor, Barrios GT-90 funkade allra bäst för mig på 905, Rio Gold funkade också hyffsat liksom SA GPX (MPX) men Barrio GT-90 gillade jag bäst och jag tror Barrios linor följer AFTM. men det här med linor är ju väldigt subjektivt, själv gillar jag inte för tunga linor.

Redigerad med Ixoye
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack för input! Tror nyckeln ligger i det flera av er nämner. Spöt gillar inte tunga linor. Guideline är ju generellt lite tunga. Ska testa några SA och kanske Rio. Är inte Gold aningens tung den med?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...